برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

نگاهی به کارنامه فیلمسازی حمید نعمت الله

منبع
بروزرسانی
نگاهی به کارنامه فیلمسازی حمید نعمت الله

سينما باز/ حميد نعمت الله از همان فيلم اولش تا الان براساس سليقه و جهان بيني شخصي خودش فيلم ساخت هيچ وقت درگير فيلم هاي سفارشي با سناريو هاي شعاري نشده . در فيلم هايش جهاني خلق کرده که هميشه متعلق به خودش بوده.

تکامل  نعمت الله به يک باره صورت  نگرفت بلکه پله پله و فيلم فيلم به تکامل در فيلمسازي اش رسيد در #بوتيک توانست قصه جوانان دغدغه مند آن دوران به تصوير بکشد سوداي خارج و زندگي بهتر با پاياني که خوشايند نيست اما حقيقت است در فيلم دوم خودش يعني بي پولي طنز خاصي به کارش اضافه کرد تلفيق فضاي کمدي با واقعيت تلخ درام فيلمش باعث شد مخاطبين زيادي بي پولي را ببينند و همين نکته باعث شد بي پولي متفاوت به نظر برسد چون قصه بي پولي ميتوانست يک تراژديک تمام عيار باشد و ديگر آن طنز به قصه اضافه نشود ولي نعمت الله با هوشمندي طنزي به اين درام اضافه کرد که امضا شخصي خودش را داشته باشد.

حميد نعمت الله پس از دو تجربه متفاوت سينمايي اش ، اولين سريالش را ساخت.سريال وضعيت سفيد که ميتوان گفت کامل ترين اثر اين کارگردان محسوب ميشود . دکوپاژها و قاب بندي هايي که کاملا ايراني بود و فراتر از سريال هاي تلويزيوني بودند لوکيشن هاي دلچسب که به مخاطب آرامش ميدهد و در نهايت خلق کاراکترهاي دوست داشتني اين کار که هر کدام ويژگي هاي خاصي داشتند نوشتن براي  کاراکتر هاي متعدد کار سختي است که نعمت الله به همراهي هادي مقدم دوست بسيار دقيق و درست شخصيت پردازي کاراکتر ها انجام دادند و با هدايت درست نعمت الله بازيگران آن کار بهترين بازي خودشان را اراءه دادند .  وضعيت سفيد فضاي دهه شصت و دوران جنگ بازگو ميکند اما بسيار اميدوار کننده اين دوران را روايت ميکند  همين نکته باعث ماندگاري وضعيت سفيد شده 

پس از وضعيت سفيد دوباره حميد نعمت الله به سينما برگشت با فيلم آرايش غليظ دراين فيلم  با خلاقيت تازه اي از نعمت الله رو به رو شديم . اين بار طنز فيلم جنون آميز است و در کنار آن قصه فانتزي کمدي خلق ميکند که متعلق به خودش است . قلعه پرتقالي هايي رو براي ما ترسيم ميکند که وجود خارجي ندارد اما آنقدر باورپذير دنياي فيلم آرايش غليظ  را خلق کرده که مخاطب قصه را باور ميکند 

دو فيلم بعدي حميد_نعمت الله به نوعي تکميل کننده يکديگر هستند رگ_خواب و  شعله ور با دو قصه متفاوت ميخواهد تنهايي انسان معاصر به نمايش بگذارد در رگ خواب زني تنها را به ما نشان ميدهد که درگير عشق ناپايداري ميشود و در شعله ور قصه مردي را مي بينيم که مدتي از همسرش جدا شده و درگير خود شناسي است . خود شناسي که باعث ميشود بيشتر از قبل به فرزندش نزديک شود.

حميد نعمت الله  در تمام فيلم هايش بازي هايي از بازيگرانش گرفته که ماندگار شده از جمله بازي محمدرضا گلزار در بوتيک يا بازي ليلا حاتمي در بي پولي و رگ خواب ، بازي حامد بهداد در بوتيک و آرايش غليظ، بازي امين حيايي در شعله ور حميد نعمت الله در تازه ترين فيلمش يعني قاتل و وحشي باتوجه به شنيده ها قصه خاصي را انتخاب کرده و به خشونتي که عليه زنان ايجاد شده مي پردازد گفته ميشود فيلم در يک لوکيشن ثابت فيلمبرداري شده و از نکات قابل توجه اين فيلم نور پردازي خوب فيلم است . به اميد اينکه خيلي زود فيلم قاتل و وحشي هم رفع توقيف شود.

پرهام موسوي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره