logo
جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

معرفی فیلم هیجانی و پر زد و خورد «بدون پشیمانی»

منبع
بروزرسانی
معرفی فیلم هیجانی و پر زد و خورد «بدون پشیمانی»

فيلم مترجم/ تام کلنسي (Thomas Leo Clancy Jr)، نويسنده شهير آمريکايي، نامي آشنا براي طرفداران فيلم‌هاي جاسوسي و پرزدوخورد است. اين نويسنده فقيد در دنياي بازي‌هاي ويدئويي نيز يد طولايي دارد و عناوين پرفروشي را در چند دهه اخير سراغ داريم که داستان آنها از آثار تام کلنسي الهام گرفته شده است. طرفداران فيلم‌هاي جاسوسي درجريان هستند که تام کلنسي در سال ۲۰۱۳ فوت کرد، اما شخصيت‌هايي که اين نويسنده خلق کرده همچنان سوژه ساخت فيلم‌هاي سينمايي و بازي‌هاي ويدئويي پرفروشي قرار مي‌گيرند. يکي از اين آثار که فروش چشمگيري را نيز تجربه کرده، فيلم بدون پشيماني (Without Remorse)، است. اين فيلم نه تنها صحنه‌هاي اکشن نابي دارد، بلکه به لحاظ داستان نيز مخاطب را تا آخرين لحظه هيجان‌زده نگه مي‌دارد. از آنجايي که بعيد مي‌دانيم طرفداران فيلم‌هاي پرزدوخورد و آثار تام کلنسي به راحتي از کنار فيلم بدون پشيماني بگذرند، در ادامه با هم نگاهي به اين فيلم مي‌اندازيم. در انتها نيز با هم مي‌بينيم منتقدان طرازاول هاليوود چه امتيازهايي براي فيلم بدون پشيماني در نظر گرفته‌اند.

داستان فيلم بدون پشيماني از چه قرار است
 
استفانو سوليما (Stefano Solima)، کارگردان خوشنام ايتاليايي سکان ساخت فيلم بدون پشيماني را در دست گرفته است. از اين کارگردان پيش از اين فيلم سيکاريو ۲: روز سرباز (Sicario: Day Of the soldado) را ديده‌ايم. همان‌گونه که اشاره کرديم، سوليما براي اثر جديد خود سراغ داستان‌هاي تام کلنسي رفته است. اگر با تام کلنسي آشنا باشيد، شخصيت جک رايان (Jack Rayan)، را مي‌شناسيد و مجموعه اين فيلم‌ها را ديده‌ايد. داستان فيلم بدون پشيماني، درواقع نوعي اسپين‌آف از مجموعه اصلي جک رايان به حساب مي‌آيد.

در دنياي داستاني جک رايان، شخصيتي با نام جان کلي (John Kelly)، وجود دارد. اين کاراکتر، يکي از معروف‌ترين شخصيت‌هاي داستان‌هاي جک رايان است. ماجراي فيلم بدون پيشماني روايتي خشن و هيجا‌ن‌انگيز از انتقام را پيش روي مخاطب قرار مي‌دهد.

همسر باردار جان کلي، شخصيت اول فيلم بدون پشيماني، بدست عوامل گروه تبهکاري بين‌المللي به طرز فجيعي به قتل مي‌رسد. در نتيجه جان کلارک که وجودش از انتقام لبريز شده، به دنبال تلافي مرگ همسرش، اعضاي اين گروه تبهکاري را يکي پس از ديگري از پاي در مي‌آورد. داستان فيلم بدون پشيماني ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما از آنجايي که با آثار نويسنده‌اي سرشناس مانند تام کلنسي روبه‌رو هستيم، چالش‌هاي هيجان‌انگيز و مرموزي پيش روي شخصيت اول فيلم قرار مي‌گيرد. اين چالش‌ها جذابيت فيلم را لحظه‌به‌لحظه افزايش مي‌دهد تا مخاطب قادر به حدس زدن پايان داستان نباشد.



عوامل فيلم بدون پشيماني
مايکل بي‌.‌جردن (Michael B. Jordan)، هنرپيشه جوان و جوياي نام، ايفاي نقش جان کلارک را در فيلم بدون پشيماني بر عهده گرفته است. انصافاً هم بايد گفت بي‌.جردن براي اين فيلم چيزي کم نگذاشته و با چهره ماموري همه‌فن‌حريف طرف هستيم که دمار از روزگار تبهکاران در مي‌آورد. جيمي بل (Jamie Bell)، جودي ترنر اسميت (Jodi Turner Smith) و لوک ميچل (Luck Mitchel)، ديگر شخصيت‌هاي سرشناس فيلم بدون پشيماني به حساب مي‌آيند.

فيلمنامه بدون پشيماني توسط تيلور شريدان (Taylor Sheridan) و ويل استيپلز (Will Staples)، از رماني با همين نام اثر تام کلنسي اقتباس شده است. منتقداني که بدون پشيماني را ديده‌اند بر اين باور هستند که اين اثر به لحاظ صحنه‌‌هاي اکشن و پرزدوخورد، فيلمي تمام‌عيار است.

 
جيمي گراهام از توتال فيلم – امتياز ۶۰ از ۱۰۰
منتقد توتال فيلم، جديدترين ساخته استفانو سوليما را اثري اکشن مي‌داند که به نسبت ديگر فيلم‌هاي همرده، صحنه‌‌هاي پرزدوخورد کمتري دارد. اما به گفته اين منتقد برجسته، فيلم بدون پشيماني ستاره‌اي درخشان با نام مايکل‌ بي‌.‌جردن دارد که اين هنرپيشه به بهترين شکل ممکن صحنه‌‌هاي اکشن را به تصوير کشيده تا آدرنالين تماشاگران به بيشترين حد خود برسد.


اوون گيلبرمن از ورايتي – امتياز ۷۰ از ۱۰۰
به گفته گيلبرمن، داستان فيلم بدون پشيماني الگوي معمولي را دنبال مي‌کند که تاکنون در فيلم‌هاي ديگري نيز ديده‌ايم. اما هنرنمايي مايکل بي‌.‌جردن در اين فيلم، بدون پشيماني را يک سروگردن بالاتر از فيلم‌هاي همرده خود قرار مي دهد.

زاکي حسن از آي‌.‌جي‌.‌اِن – امتياز ۷۰ از ۱۰۰
منتقد آي‌.‌جي‌.‌ان نيز همانند ديگر منتقدان، هنرنمايي مايکل بي‌.جردن را در فيلم بدون پشيماني مي‌ستايد. به گفته اين منتقد برجسته، فيلم بدون پشيماني به لطف کارگرداني بي‌عيب‌و‌نقص و بازيگري تماشايي مايکل‌ بي‌.جردن، به اثر اکشن جانانه‌اي تبديل شده که به راحتي درميان بهترين فيلم‌هاي اکشن چند سال اخير قرار مي‌گيرد.

بن کنيگزبرگ از نيويورک تايمز – امتياز ۵۰ از ۱۰۰
منتقد نيويورک تايمز فيلم بدون پشيماني را اثري مي‌داند که به بهترين نحو توانسته شخصيتي جذاب را به دنياي فيلم‌هاي اکشن معرفي کند. بن کنيگزبرگ به رغم اينکه هنرنمايي مايکل بي‌.‌جردن را نقطه قوت اين فيلم مي‌داند، داستان فيلم بدون پشيماني را نقطه ضعف اين اثر قلمداد مي‌کند. اين شرايط باعث شده تا بن کنيگزبرگ امتياز متوسطي را براي فيلم بدون پشيماني اختصاص دهد.


مي عبدالباکي از اسکرين رنت – امتياز ۴۰ از ۱۰۰
عبدالبالکي فيلم بدون پشيماني را اثري با داستاني کليشه‌اي مي‌داند که روايت پرچالشي را پيش روي مخاطب قرار نمي‌دهد. منتقد اسکرين رنت بر اين باور است که داستان فيلم بدون پشيماني آن‌گونه که بايد و شايد مخاطب را هيجان‌زده نمي‌کند و با داستان سطحي روبه‌رو هستيم که پيش‌بيني انتهاي آن کار چندان دشواري نيست.

رودريگو پرز از پلي‌ ليست – امتياز ۲۵ از ۱۰۰
اگر با منتقدين برجسته هاليوود آشنا باشيد، حتماً رودريگوپرز را مي‌شناسيد و به خوبي درجريان هستيد که اين منتقد به راحتي امتياز بالايي براي فيلم‌ها اختصاص نمي‌دهد. منتقد سخت‌گير پلي‌ ليست به فيلم بدون پشيماني نيز روي خوش نشان نداده و امتياز نه چندان مناسبي را براي اين فيلم کنار گذاشته است. اين منتقد، فيلم بدون پشيماني را اثري با صحنه‌هاي اکشن نه چندان هيجان‌انگيز مي‌داند که لذت خاصي را براي مخاطب به دنبال ندارد.

در مجموع مي‌توان گفت در روزگاري که فيلم‌هاي جاسوسي کمرنگ شده‌اند و مدتي است اثر درخشاني را در اين سبک نديده‌ايم، بدون شک تماشاي فيلم بدون پشيماني براي مخاطبين اين سبک خالي از لطف نخواهد بود. فيلم بدون پشيماني براي طرفداران آثار تام کلنسي نيز اثري جذاب است که صحنه‌هاي جانانه آن حسابي تماشاگر را هيجان‌زده مي‌کند.

 "ارائه شده توسط وبسايت فيلم مترجم"

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره