برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

منتقد سینما : «زیرخاکی» با زیرلایه طنز منتقل کننده نکات مهمی است

منبع
ميزان
بروزرسانی
منتقد سینما : «زیرخاکی» با زیرلایه طنز منتقل کننده نکات مهمی است

ميزان/ اين روز‌ها از شبکه اول سيما فصل دوم مجموعه تلويزيوني «زير خاکي» در حال پخش است و توانسته مخاطبين خوبي جذب کند. معمولا وقتي سريالي در فصل اول به موفقيت مي‌رسد ساخت فصل دوم آن بسيار سخت‌تر از فصل اول آن است، از همين رو تعداد سريال‌هايي که توانسته‌اند در چند فصل به موفقيت خود ادامه بدهند، بسيار کم هستند؛ و مي‌توان به سريال‌هايي همچون «نون خ»، «پايتخت» و «زيرخاکي» اشاره کرد.

علي زادمهر روزنامه نگار، منتقد و فعال سينمايي پيرامون فصل دوم سريال «زيرخاکي» گفت: سريال «زيرخاکي» فصل اول را با قدرت به پايان رساند و به درستي در فصل دوم با فضاي روز و داستاني معاصر به سراغ ماجرا‌هاي جديد در ادامه قصه پيشين رفت. نکته‌اي که باعث مي‌شود تا برخي سريال‌ها همچون «زيرخاکي» و «نون خ» از ساير سريال‌هاي طنز متمايز شوند نوع طراحي فضاي کمدي آنهاست که بسيار خوب با رعايت خط قرمز‌ها و اصول فرهنگي - اعتقادي کار‌ها آماده شده است.

وي در همين راستا ادامه داد: اين آثار در زير لايه داستان و ماجرا‌هاي خنده‌دار تلاش مي‌کنند تا غيرمستقيم پيام‌هاي مهمي را منتقل کنند به طور مثال فصل سوم «نون خ» توانسته بود به خوبي مباحثي همچون لزوم حفظ بيت المال، مردم‌داري و دينداري را مطرح کند. سريال «زيرخاکي» نيز توانسته چنين مضاميني را در زير لايه داستان خود به خوبي نشان دهد.

زادمهر پيرامون نکات ويژه سريال «زيرخاکي» تاکيد کرد: نکته‌اي که سريال «زيرخاکي» به خوبي به آن پرداخته نشان دادن دو خط انحراف است که براي کشور و جامعه ضرر زيادي دارند و به نوعي دو لبه يک قيچي هستند آنچه کشور ما هميشه از آن آسيب ديده حضور افراد نفوذي است. گاهي اوقات برخي انسان‌ها دلسوز کشور و انقلاب هستند، اما آن کياست لازم را ندارند و به سادگي فريب مي‌خورند. برخي افراد سودجو اين نقطه ضعف را يافته و به طرق مختلف از آن‌ها سوء استفاده مي‌کننده نمونه بارز اين موضع در سريال تلويزيوني «زيرخاکي» به خوبي به تصوير کشيده شده است.

وي درباره بازي‌هاي بازيگران در فصل دوم «زيرخاکي» اظهار داشت: پژمان جمشيدي بازيگري که امروز کاملا به عنوان يک کمدين اثبات شده توانسته نقش يک آدم ساده لوح که نيت خوبي دارد، اما زيرکي لازم را ندارد را ايفا کند و بيننده دائم سو‌ء استفاده‌هايي که از او مي‌شود را مي‌بيند. گروه دومي که اين سريال به آن پرداخته افرادي هستند که در ظاهر همه مسائل را رعايت مي‌کنند، اما در باطن نفوذي هستند.

اين منتقدر سينما در همين راستا خاطرنشان کرد: نماد اين گروه در سريال، شخصيت اسکندر است شخصي که تا ديروز بله قربان‌گوي حکومت پهلوي بوده و حالا که رژيم عوض شده لباس يک فرد انقلابي را پوشيده و با نفوذ در دستگاه‌هاي مختلف دولتي و با حفظ ظاهر، منويات خود را پيش مي‌برد. هر دوي اين افراد براي جامعه بسيار مضر هستند به نظر مي‌رسد بايد افراد نفوذي را در هر جايي شناسايي کرد و براي شناسايي اين افراد بايد زيرکي خاصي داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره