برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«بچه رییس ۲»؛ انیمیشنی که صرفا برای اتلاف وقت خوب است!

منبع
صبا
بروزرسانی
«بچه رییس ۲»؛ انیمیشنی که صرفا برای اتلاف وقت خوب است!

صبا/ «بچه رييس ۲» يا نام اصلي اش «بچه رييس: کسب و کار خانوادگي» انيميشن جديد کمپاني دريم ورکس است که از کتاب مصور «بچه رييس» (۲۰۱۰) به صورت آزاد اقتباس شده است، اين فيلم ضمنا دنباله انيميشن موفق «بچه رييس» محصول سال ۲۰۱۷ است که در گيشه به رقم فروش ۵۲۸ ميليون دلار دست پيدا کرد و البته در بين منتقدان نيز ستايش شد.
«بچه رييس» در سال ۲۰۱۷ نامزد جوايز اسکار، آني و گلدن گلوب شد و البته نتوانست هيچکدام از اين جوايز را از «کوکو» اثر موفق پيکسار بگيرد.
 
داستان «بچه رييس ۲»:
در قسمت اول، داستان درباره خانواده‌اي بود که با به دنيا آمدن بچه عجيب و غريب شان اتفاقات زيادي براي شان رخ داد. در ابتدا آن خانواده، پسر بزرگتر را متهم به حسودي مي کنند با اين حال اوضاع عوض مي شود و اين دو برادر چاره‌اي ندارند جز اينکه در مقابل خطري که خانواده شان را تهديد مي‌کند با هم متحد شوند حالا اما چهل سال از قسمت اول مي گذرد و برادران تمپلتون (تيم و تد) از همديگر دور افتاده اند.

چند نکته درباره «بچه رييس ۲»:
درقسمت دوم اين مجموعه سينمايي، توبي مگواير ستاره فيلم هاي «مرد عنکبوتي» که در قسمت اول صداپيشه کاراکتر «تيم» بود جاي خود را به جيمز مارسدن داده است.
«بچه رييس» هشتمين انيميشن کمپاني دريم ورکس است که به يک فرنشايز سينمايي مبدل شده است، «شرک»، «ماداگاسکار» و «پانداي کونگ فو کار» سه تا از شاخص ترين آثار دنباله دار دريم ورکس هستند.

نقدهاي کوتاه از فيلم:
لوييسا مور منتقد «اسکرين زيلوت» درباره اين اثر نوشت: «بچه رييس ۲» نه تنها يک انيميشن متوسط و معمولي است بلکه حتي تماشاي آن نيز سرگرم کننده به نظر نمي رسد.
کوين کار منتقد «فَت گايز» نوشت: طبق معمول دنباله ها به نظر اين کار هم از روي اجبار ساخته شده، با اين حال هنوز هم سرگرم کننده است.
پاتريک مک دونالد ديگر منتقد سينما نيز اين انيميشن را اين گونه توصيف کرد: هسته اصلي اين اثر عشق و خانواده است، بچه رييس با وجود سرمايه دار بودن، نشان مي دهد که در نهايت بزرگترين منبع ثروت يک انسان عشق و خانواده است.
پيتر سابزينسکي منتقد «اي فيلم کريتيک» که از اين انيميشن بسيار متنفر بوده درباره اش نوشت: «بچه رييس» يک اثر احمقانه توهين آميز و به طور کلي بي فايده است.
ام وي مورهد منتقد نيز اين اثر را سزاوار ديدن نمي داند، او درباره اين انيميشن نوشت: نتيجه کار از قسمت اول هم بدتر است، آن را به شما توصيه نمي کنم غير از اينکه بخواهيد بعد از ظهرتان را با يک بچه ۶ ساله تلف کنيد.
«بچه رييس ۲» از روز ۲ جولاي به صورت گسترده در سينماهاي آمريکا روي پرده رفته است.

مصطفي علوي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره