برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

در این برهوت سریال خوب، به «هفت» امیدوار باشیم؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
در این برهوت سریال خوب، به «هفت» امیدوار باشیم؟

آخرین خبر/ چند روز قبل بعد از مدت‌ها انتظار و انواع ترفندهای تبلیغاتی، بالاخره قسمت اول از سریال «هفت» اثر کیارش اسدی‌زاده پخش شد. سریالی که لااقل در شروع ریتم و حال وهوای خوبی دارد. اما تجربه سریال قبلی اسدی‌زاده یعنی «کرگدن» نشان داد که چندان نمی‌توان به‌شروع خوب آثار او دل بست. 
چرا منتظر «هفت» بودیم؟
«هفت» در شرایطی پخش می‌شود که مخاطبان نمایش خانگی مدت طولانی است بعد از سریال محبوب «پوست شیر» تجربه تماشای یک اثر موفق را نداشتند. در این مدت یا با کمدی‌های سطحی و ناموفق طرف بودیم. یا رئالیتی‌شوهایی با ایده‌های تکراری، یا مثل «زخم‌کاری، بازگشت» شاهد سریالی بودیم که از اعتبار قبلی خرج می‌کند. تنها اثر استاندارد اما نه چندان ویژه چند وقت اخیر «مرداب» است که قطعاً مثل ناموفق نیست اما نتوانسته خیلی ویژه باشد. با این اوصاف مخاطب مدت‌ها در انتظار موج جدید سریال‌ها بود تا شاید در بین آن‌ها اثر درخوری باشد و با توجه به تعدد بازیگران مطرح در «هفت» این سریال موردانتظارترین اثر محسوب می‌شود و بعد از آن سریال عطاران که اتفاقاً از آن هم فقط یک اپیزود پخش شده. 

آیا «هفت» تکرار «کرگدن» خواهد بود؟ 
هانیه توسلی، نیکی کریمی، رضا کیانیان، بابک حمیدیان، امیر جعفری، مهدی هاشمی، علی مصفا، نازنین بیاتی، پانته‌آ بهرام، مینا ساداتی، حدیث میرامینی و ... انصافاً ترکیب بازیگران سریال جذاب است. اما از این ترکیب جالب بیشترشان در اپیزود اول حضور نداشتند. کیارش اسدی‌زاده که با فیلم‌های اجتماعی متوسطی مثل «گس» و «شکاف» وارد سینما شده بود با «کرگدن» شبکه نمایش خانگی را هم آزموند. نتیجه کار هرچند در حد فجایعی مثل «ممنوعه» و... نبود اما اثر درخشانی هم از کاردرنیامد. «کرگدن» داستان چند رفیق بود که ناخواسته وارد مسائلی مثل مافیای دارو و... شدند. حالا با پخش قسمت اول «هفت» شاهد شباهت‌هایی بین این دو سریال شدیم. «هفت» داستان چند رفیق است که یک رستوران سیار راه‌اندازی می‌کنند. در شرایطی که پدر یکی از آن‌ها در معرض اعدام به‌خاطر قتل عمد است آن‌ها به یک مراسم عجیب دعوت می‌شوند تا درآمد ویژه‌ای کسب کنند. اما در پایان مراسم اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد که باعث ورود آن‌ها به یک ماجرای عجیب می‌شود. 

شروعی خوب برای سریالی معمایی
تجربه نشان داده ظرفیت‌های داستان‌پردازی سریال‌های ایرانی محدود است و اگر بخواهند فضای تازه و متفاوتی را تجربه کنند اثری به‌شدت ضعیف ارائه می‌شود مثل «نوبت لیلی» که قرار بود موضوع جهان‌های موازی و خطوط زمانی را مطرح کند اما اصلاً در قواره آثار این‌چنینی نبود. با این اوصاف شروع متفاوت «هفت» هم می‌تواند امیدوارکننده باشد هم نگران‌کننده. چون اگر اثری انتظار زیادی ایجاد کند اما در ادامه از عهده آن‌چه باید برنیاید مخاطب را سرخورده می‌کند. فعلاً نوع پایان‌بندی قسمت اول طوری بود که عطش تماشای قسمت‌های بعدی را ایجاد کرد و باید به انتظار ادامه راه این سریال نشست.  

خبرنگار: زهراسادات سعیدی      

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar