برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

شوید پلو با ته انداز مرغ مجلسی؛ یک غذای شیک برای مهمانی

منبع
پانا
بروزرسانی
 شوید پلو با ته انداز مرغ مجلسی؛ یک غذای شیک برای مهمانی

پانا/ شوید پلو با ته اندازه مرغ، یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که با روش‌های مختلف درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، این غذای شیک که طرفداران زیادی دارد خیلی راحت با مواد در دسترسی آماده و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شوید پلو با ته انداز مرغ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.
برای تهیه شوید پلو با ته انداز مرغ، ابتدا زعفران رو دم کنید. سیب‌زمینی و شوید رو خرد کنید. مرغ‌ها رو با ادویه و لیمو ترش مزه‌دار کرده و بعد از استراحت، تفت دهید. برنج رو با شوید مخلوط و دم کنید. برخی از برنج رو با زعفران مخلوط کرده، روی مرغ‌ها بریزید و بقیه رو اضافه کنید. در نهایت، برنج دم‌کرده را تزئین و سرو کنید. این غذا با عطر زعفران و طعم دلپذیر شوید، مهمانی‌های شما رو خاص می‌کنه.
مواد لازم
ران یا سینه مرغ۲ عدد
برنج۳ تا ۴ پیمانه
سیب زمینی متوسط۲ عدد

شوید تازه خرد شده۲ لیوان
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار دلخواه
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای تزئین۱ عدد
طرز تهیه شوید پلو با ته انداز مرغ 
مرحله ۱: دم کردن زعفران به مقدار مناسب
ابتدا مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد ولی هرچه مقدار آن بیشتر باشد، رنگ، عطر و طعم غذا بهتر می‌شود.

مرحله ۲: خرد کردن سیب زمینی‌ها و شویدهای تازه و شسته شده
بعد سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل مکعبی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید، سپس آنها را بشورید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود، بعد از آن مقداری شوید تازه را پاک کنید، تمیز بشورید، خشک کنید و کاملاً ریز خورد و ساطوری کنید.


مرحله ۳: شستن تکه‌های مرغ و اصافه کردن ادویه‌ها به آن‌ها
سپس تکه‌های مرغ را تمیز بشورید و خشک کنید بهتر است که از ران مرغ استفاده کنید، اما با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید، بعد آنها را داخل یک ظرف قرار دهید، مقداری نمک و فلفل سیاه به آنها اضافه کنید و خوب با آنها مخلوط کنید.
 
مرحله ۴: اضافه کردن آب لیمو ترش و زعفران دم‌کرده به تکه‌های مرغ
بعد یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش دهید، آب آن را بگیرید، روی مرغ‌ها بریزید و با آنها مخلوط کنید، اگر لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌توانید از آبلیموی آماده استفاده کنید، سپس مقداری زعفران دم کرده را هم روی مرغ‌ها بریزید و با آنها ترکیب کنید.

مرحله ۵: قرار دادن ظرف مرغ‌ها در یخچال و مزه‌دار کردن آن‌ها
بعد از آن ظرف مرغ‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا تکه‌های مرغ به مدت نیم ساعت تا یک ساعت استراحت کنند، طوری که عطر و طعم همه ادویه‌ها و زعفران به خورد مرغ‌ها برود و آنها را مزه‌دار کند، بعد از این مدت ظرف مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید.


مرحله ۶: سرخ کردن مرغ‌ها در قابلمه و ریختن سیب زمینی‌ها خرد شده روی آن‌ها
سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد مرغ‌ها را داخل قابلمه با روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف مرغ‌ها سرخ و طلایی رنگ شد آنها را برگردانید، بعد سیب زمینی‌های خرد شده را روی مرغ‌ها بریزید.

مرحله ۷: ریختن برنج‌ها در قابلمه آب جوش و جوشاندن آن‌ها
بعد در یک قابلمه دیگر مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، کمی نمک به آن اضافه کنید، سپس برنج‌ها را که از شب قبل خیس کرده‌اید داخل قابلمه بریزید، کمی هم روغن در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با هم بجوشند.

مرحله ۸: اضافه کردن شوید خرد شده به برنج‌ها و آبکش کردن آن‌ها
بعد از این که برنج‌ها به مدت تقریباً ۶ تا ۷ دقیقه در آب جوشیدند، بافت آنها نرم شد و قد کشیدند سپس شوید تازه خرد شده را در قابلمه بریزید، با قاشق هم بزنید و با برنج‌ها مخلوط کنید، بعد از آن برنج‌ها را آبکش کنید، داخل سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله ۹: مخلوط کردن مقداری از برنج با زعفران دم‌کرده و ریختن روی مرغ‌ها
سپس مقداری از ترکیب برنج و شوید را داخل یک ظرف بریزید، مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید، هم بزنید و با هم مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد برنج برود، بعد از آن برنج را در قابلمه‌ای که مرغ‌ها را سرخ کردید، بریزید و روی مرغ‌ها را بپوشانید.

مرحله ۱۰: ریختن بقیه برنج روی برنج زعفرانی و صاف کردن سطح آن
بعد از آن یک لایه برنج زعفرانی روی مرغ‌ها را با پشت قاشق صاف کنید، سپس بقیه برنج مخلوط شده با شوید را روی برنج زعفرانی بریزید، سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید، سپس دو حبه سیر را پوست بگیرید، روی برنج قرار دهید تا در هنگام پخت عطر سیر در برنج پخش شود.

مرحله ۱۱: اضافه کردن زعفران دم‌کرده روی برنج دم کردن آن
سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری زعفران دم کرده غلیظ را روی برنج بریزید و پخش کنید تا عطر و طعم زعفران به خورد برنج برود، برای روی برنج می‌توانید از مقداری کره هم استفاده کنید سپس در قابلمه را با دم کنی ببندید و اجازه دهید تا برنج کاملا دم بکشد و آماده شود.

مرحله ۱۲: برداشتن قابلمه از روی حرارت و ریختن شوید پلو در ظرف مناسب
بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت شوید پلو با ته انداز مرغ آماده می‌شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد از آن مقداری شوید پلو را داخل یک ظرف مناسب سرو بریزید، تکه‌های مرغ‌ را روی ظرف شوید پلو یا وسط برنج به سلیقه و دلخواه خودتان خودتان بچینید.

مرحله ۱۳: تزئین کردن و سرو کردن شوید پلو با ته انداز مرغ
سپس شوید پلو را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه، همینطور چند برش حلقه‌ای لیمو ترش تازه تزئین کنید، بعد از آن شوید پلو با ته انداز مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره