logo

عصرانه/ از نگاه‌ کردن و چشيدن اين دسر خوشگل لذت ببريد

منبع
بروزرسانی
عصرانه/ از نگاه‌ کردن و چشيدن اين دسر خوشگل لذت ببريد

مجله افق کوروش/ بدون شک، يکي از دسرهاي فوق‌العاده و هوس‌برانگيز، دسر سيب کاراملي است؛ از نگاه‌کردن و چشيدن اين دسر خوشگل و خوشمزه، بسيار لذت خواهيد برد. تهيه اين دسرها خيلي سخت نيست؛ تنها بايد چند نکته کليدي را در تهيه آنها رعايت کنيد تا بتوانيد از اين دسر در مهماني‌ها يا ميان‌وعده‌هايتان استفاده کنيد. طرز تهيه دسر سيب کاراملي به عنوان يکي از انواع دسر خوشگل و خوشمزه و البته ساده و کم هزينه را از سايت آشپزي Mels kitchen cafe در مجله کوروش بخوانيد.
مواد لازم:
سيب: به مقدار دلخواه
کارامل: ۱ بسته متوسط
سرکه يا آبليمو: به ‌مقدار لازم
سيخ چوبي يا پلاستيکي: به اندازه تعداد سيب‌ها

طرز تهيه:
مرحله اول
ساقه‌هاي سيب‌ها را جدا کنيد و آنها را در آب گرم با کمي سرکه يا آب ليمو خيس کنيد. بهتر است از آب جوش استفاده نکنيد؛ زيرا آب جوش باعث تغيير رنگ سيب‌ها و نرم‌شدن بافت‌هاي آن مي‌شود. دليل خيساندن سيب‌ها، جداکردن واکس سيب و کمک به آزاد‌شدن گازهاي سمي از سيب است.
سپس يک قابلمه بزرگ را با آب پر کنيد، چند قاشق غذاخوري سرکه يا آب‌ليمو را به آن اضافه کنيد و روي اجاق گاز  گرم کنيد تا آب کمي جوش بيايد. قابلمه را از روي حرارت برداريد و سپس سيب‌ها را با احتياط به آن اضافه کنيد. يک بشقاب يا در قابلمه روي آن قرار دهيد تا تمام سيب‌ها کاملا زير آب قرار بگيرند. بگذاريد به مدت ۸ تا ۱۰ دقيقه همين‌طور در آب باقي بمانند.
مرحله دوم
بعد از خيساندن سيب‌ها در آب داغ، آب آن را تخليه کنيد. در اين مرحله بايد به‌دقت سيب‌ها را خشک کنيد. هرگونه رطوبت، حتي کمترين مقدار آن، به‌معناي خراب‌شدن دسر سيب کاراملي شما خواهد بود. پس بايد بادقت و حوصله، تمام سيب‌ها را خشک کنيد.
مرحله سوم
پس از خشک‌کردن سيب‌ها، بايد آنها را از سيخ‌هاي چوبي رد کنيد. البته مي‌توانيد از سيخ‌هاي پلاستيکي مشابه آب‌نبات‌هاي چوبي نيز استفاده کنيد. حتي مي‌توانيد از چوب بستني نيز استفاده کنيد. سيخ‌ها را به‌آرامي در محل ساقه سيب‌ها قرار دهيد. مي‌توانيد اين کار را با گوشت‌کوب يا چکش کوچکي نيز انجام دهيد. اگر سيب‌هاي کاملا صاف و متقارني نداريد، نگران نباشيد. تا آنجا که مي‌توانيد سعي کنيد سيخ را داخل آن قرار دهيد. البته سيخ‌ها نبايد به ‌طور کامل از سيب رد شوند، تنها بايد تا نيمه سيب فرو بروند. سپس سيب‌هاي آماده‌ شده را در يخچال بگذاريد.
مرحله چهارم
در اين مرحله، بايد کارامل را در فر يا زودپز قرار دهيد. دماي کارامل، بسيار مهم است. چه از کارامل خانگي استفاده مي‌کنيد، چه از کارامل خريداري شده از فروشگاه، درجه حرارت آن را بايد در حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ درجه فارنهايت نگه داريد. اگر کارامل شما از اين خنک‌تر باشد، به سيب‌ها نمي‌چسبد و اگر گرم‌تر باشد لايه نازکي را روي سيب تشکيل مي‌دهد. در صورت تمايل سيب کاراملي شده را بلافاصله در شکلات چيپسي، کنجد يا خرده‌هاي فندق، بادام زميني يا پسته فرو ببريد.
ممکن است چوب‌ها خراب شوند و به‌جاي لايه‌اي يکنواخت و زيبا، لکه‌هاي بزرگ و ضخيم کارامل را مشاهده کنيد. سپس بايد سيب‌ها را در کارامل گرم‌شده، فرو ببريد. ممکن است اين مرحله ساده به‌نظر برسد، اما گاهي مي‌تواند نتيجه نهايي را تغيير دهد. بعد از غوطه‌ورشدن سيب‌ها، نبايد حباب‌هايي روي سطح کارامل تشکيل شوند.
نکات مهم و فوت و فن طرز تهيه دسر سيب کاراملي

*با خنک‌شدن کارامل، آن را به‌شدت هم نزنيد. هم‌ زدن يا سريع هم ‌زدن کارامل باعث وارد شدن هوا به داخل آن و تشکيل حباب مي‌شود؛
*اگر حباب‌هايي تشکيل شد، اجازه دهيد کارامل مدتي استراحت کند. کارامل خريداري شده، حباب کمتري از کارامل خانگي ايجاد مي‌کند، زيرا در هنگام تهيه کارامل خانگي، حتما بايد آن را به‌شدت هم بزنيد؛
*به‌جاي چرخاندن سيب‌ها در کارامل براي پوشاندن سطح آنها، يک طرف سيب را در کارامل فرو برده و خيلي آرام آن را بچرخانيد و دوباره يک‌چهارم آن را درون کارامل فرو ببريد. سپس اين فرايند را ادامه دهيد تا کارامل کل سطح سيب را بپوشاند. در صورت وجود حباب در کارامل، اين روند حباب‌ها را از بين مي‌برد.
*اجازه دهيد سيب کارامل‌ها چکه کند و سپس با چاقو، اضافه کارامل را جدا کنيد.
مرحله پنجم
در طرز تهيه دسر سيب کاراملي اين مهم است که سيب‌هاي کاراملي‌شده را چند ساعت در يخچال قرار دهيد. دسر خوشمزه شما آماده است. دسر سيب کاراملي را مي‌توانيد با بستني هم سرو کنيد.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره