برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه تاماگواياکي، سوشي تخم مرغ

منبع
بيتوته
بروزرسانی
طرز تهيه تاماگواياکي، سوشي تخم مرغ

بيتوته/ تاماگواياکي، يا سوشي تخم مرغي يکي از ساده ترين سوشي ها است که هزينه ي زيادي هم نمي برد. بايد در تهيه ي آن دقت بسيار کرد.

مواد لازم
 تخم مرغ2 عدد 
 آرد 2 قاشق غذاخوري
 شکر2 قاشق غذاخوري 
 نمکبه مقدار لازم
 
طرز تهيه سوشي تخم مرغي :
ابتدا تخم مرغ را يکي يکي در کاسه اي کوچک بشکنيد تا از سالم بودن آن مطمئن شويد. سپس آن ها در کاسه اي بزرگتر بريزيد.
اکنون آرد و شکر و نمک را به آن اضافه کنيد و خوب مخلوط کنيد تا آرد گلوله گلوله نشود.
يک تابه نچسب کوچک را روي حرارت متوسط قرار بدهيد مقداري روغن داخل آن بريزيد. اجازه بدهيد با حرارت متوسط گرم شود.
هر چه تابه اي که استفاده مي کنيد کوچکتر باشد ضخامت تخم مرغ تان بيشتر مي شود. پس از گرم شدن مواد تخم مرغ را داخل روغن بريزيد و اجازه بدهيد بپزد و طلايي شود. سپس آن را برگردانيد تا 2 طرف آن طلايي شود.
اجازه بدهيد خنک شود و به برش هايي با ضخامت 1/2 اينچ برش دهيد. و از آن در داخل سوشي استفاده کنيد.
اين تخم مرغ ها را مي توانيد روي برنج سوشي قرار بدهيد و با جلبک دريايي آن را محکم کنيد و يا از اين تخم مرغ ها به همراه سبزيجات داخل برنج سوشي بپيچانيد.

مواد لازم براي تهيه ي تاماگواياکي :
 تخم مرغ بزرگ 4 عدد

 شکر1 قاشق غذاخوري 
* شويو يا سس سويا نصف قاشق چايخوري
 نمک سليقه ايبه مقدار لازم 
 * شويو (سس سويا، سعي کنيد يک سوياي واقعي يا سوياي ژاپني پيدا کنيد، زيرا سس هاي سويا چيني بسيار شورتر خواهند بود)

طرز تهيه تاماگواياکي :
تخم مرغ هاي خود را درون کاسه خود بشکنيد و مخلوط کنيد، سس سويا و شکر و در صورت تمايل نمک را به آن اضافه کنيد و هم بزنيد تا کاملا مخلوط شوند.
تابه ي مورد نظر خود را ترجيحا 4 گوش باشد، را روي حرارت متوسط قرار بدهيد. و مقداري روغن داخل آن بريزيد و اجازه بدهيد داغ شود. سپس مواد تخم مرغي را داخل تابه بريزيد و آن را کاملا پخش کنيد، که به يک اندازه و به طور يکنواخت در تابه پخش شود و خوب بپزد.
در تابه را بگذاريد تا تخم مرغ کاملا بپزد، سپس به وسيله ي کفگيري از جلو شروع به رول کردن تخم مرغ کنيد.

اگر مي خواهيد لايه هاي رولت تخم مرغ به هم بچسبند و از هم جدا نباشند، زماني که روي آن هنوز کمي نپخته است شروع به رول کردن کنيد و پس از هر دور تاباندن آن را فشار بدهيد و اجازه بدهيد پس از رول شدن کاملا بپزد.
از رولت تخم مرغ بريده شده هم مي توانيد به تنهايي استفاده کنيد و يا حتي براي زيبايي از يک نوار باريک جلبک دريايي براي دور آن استفاده کنيد.
مقداري برنج ژاپني يا از نيم دانه هاي برنج ايراني را در مقداري آب جوش بجوشانيد تا حالت له و شفته بدست بيايد. هرگز به برنج نمک يا روغن اضافه نکنيد. زيرا مي خوهيم حالت چسبندگي بگيرد. آن را آبکش کنيد و داخل قابلمه يا کاسه اي بريزيد. يک چهارم پيمانه مخلوط سرکه و نمک و ادويه را به برنج داغ اضافه کنيد و آن ها را مخلوط کنيد و صبر کنيد تا برنج به دماي محيط برسد.
سپس آن را به شکل دلخواه آماده کنيد. و رولت تخم مرغ آماده شده را  روي آن قرار بدهيد. مي توانيد با مقداري نوار باريک جلبک دريايي دور آن دو بپيچيد که هنگام سرو نريزند و از هم جدا نشوند و خوردن آن راحت تر باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره