برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

تکنيک سرآشپز براي رفع بوي دنبه از هر نوع غذا

منبع
نمناک
بروزرسانی
تکنيک سرآشپز براي رفع بوي دنبه از هر نوع غذا

نمناک/ امروزه با توجه به درک مضرات روغن ها پالم دار، بسياري از افراد سعي مي کنند تا از روغن هاي طبيعي مانند روغن دنبه در پخت غذاهاي خود استفاده کنند زيرا روغن دنبه خواص بي شماري براي سلامتي دارد اما به دليل بوي اين روغن، برخي از کودکان و بزرگسالان از خوردن غذايي که با آن پخته شده است، امتناع مي کنند. در اين بخش به معرفي برخي از راهکارها براي از بين بردن بوي دنبه و روغن هاي حيواني از غذا مي پردازيم.

روش هاي از بين بردن بوي دنبه در غذاهاي غيرآبدار مثل برنج
اگر مي خواهيد از روغن هاي حيواني مانند روغن دنبه در پخت برنج استفاده کنيد براي رفع بوي بد آن، مراحل زير را انجام دهيد:
يک عدد پياز متوسط را خلالي خرد کرده و سپس در روغن دنبه يا روغن حيواني سرخ کنيد.
پس از سرخ شدن پيازها، روغن آن را از صافي عبور داده و روي برنج بريزيد. زيرا پياز سرخ شده در روغن، موجب از بين رفتن بوي روغن تا حدود زيادي مي شود.

از بين بردن بوي دنبه و روغن حيواني از خورشت و غذاهاي آبکي


استفاده از پياز
همانطور که ذکر کرديم، سرخ کردن پياز در دنبه و روغن حيواني، موجب از بين رفتن بوي آن مي شود. پياز خرد شده يا زنده شده را در روغن سرخ کرده و همان روغن را پس از صاف کردن، براي پخت آبگوشت يا خورشت استفاده کنيد.

استفاده از ليمو عماني و ادويه
روش ديگر براي رفع بوي دنبه و روغن حيواني، استفاده از ليمو عماني و ادويه هاي معطر مانند زنجبيل، تخم گشنيز و فلفل سياه و … درخورشت و آبگوشت است.

استفاده از دارچين
دارچين يکي از بهترين ادويه هايي است که براي از بين بردن بوي دنبه و روغن حيواني در خورشت و غذاهاي آبکي مورد استفاده قرار مي گيرد. دارچين در خورشت قيمه، علاوه بر از بين بردن بوي روغن، موجب خوشمزه تر شدن آن نيز مي شود.
اما براي آبگوشت و خورشتهاي ديگر مانند قرمه سبزي، افزودن پودر دارچين موجب تغيير طعم آنها مي شود. بنابراين، از چوب دارچين استفاده کرده و بعد از نيم ساعت، آن را خارج کنيد تا بوي روغن گياهي يا دنبه را از بين ببرد.
اگر بوي روغن زياد است مي توانيد چند عدد چوب دارچين را در روغن قرار داده و روغن را در ظرفي ديگر داغ کنيد. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهيد تا روغن سرد شود.پس از آن چوب دارچين را از روغن خارج کنيد.


چند نکته از سرآشپز
در پاسخ به سوال برخي از شما کاربران در رابطه با رفع بوي دنبه از آبگوشت از بخش سبک زندگي نمناک داشتيد بايد بگوييم که چنانچه در نمناک هنگام تهيه آبگوشت، اگر گوشت حاوي دنبه باشد بهتر است از پياز فراوان و ليمو عماني استفاده کنيد تا بوي دنبه از بين برود.
اگر دنبه گوشت زياد است، گوشت را درون قابلمه قرار داده و با آب بجوشانيد تا کف آن خارج شود. اين کف تاثير بدي در طعم غذا دارد. بعد از چند دقيقه، قابلمه را در آبکش ريخته و با آب گرم، گوشت را شستشو دهيد تا کف آن از بين برود.سپس پياز، نخود و مواد ديگر را به همراه گوشت درون قابلمه بريزيد و آب جوش را به آنها اضافه کنيد تا غذاي شما بپزد.
اگر از دنبه يا روغن هاي حيواني براي اولين بار استفاده مي کنيد بهتر است به صورت تدريجي آن را به غذاي خود اضافه نمائيدتا به بو و طعم آن عادت کنيد.
هنگام مهماني از دنبه يا روغن حيواني براي پخت و پز استفاده نکنيد زيرا ممکن است براي مهمان ها خوشايند نباشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره