برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
آشپزی من

طرز تهيه خورش قيمه با بِه؛ کافي‌ست امتحان کنيد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
طرز تهيه خورش قيمه با بِه؛ کافي‌ست امتحان کنيد

مجله ديجي کالا/ ميوه‌ي به يکي از ميوه‌هاي باستاني خوش عطر و طعم است که در فصل پاييز به بازار مي‌آيد. در فرهنگ آشپزي ايراني، غذا‌ها و دسر‌هاي متنوعي با استفاده از ميوه‌ي به تهيه مي‌شود که همگي لذيذ و مطلوب هستند. امروز قصد داريم طرز تهيه خورش قيمه با به را آموزش دهيم که يکي از محبوب‌ترين غذا‌هاي ايراني است که با ميوه‌ي به تهيه مي‌شود.
مواد لازم براي ۴ نفر
گوشت خورشتي: ۲۰۰ گرم
لپه: ۱ پيمانه
به: ۲ عدد بزرگ
پياز: ۱ عدد بزرگ

رب گوجه‌فرنگي: ۲ قاشق غذاخوري
زعفران دم کرده: به ميزان لازم
کره: ۴۰ گرم
ليمو ترش: ۲ عدد
زردچوبه، ادويه‌ي گوشت، دارچين، فلفل سياه و نمک: به ميزان لازم


طرز تهيه
۱. لپه را شسته، در قابلمه بريزيد و همراه با مقداري آب بپزيد.
۲. پياز را به صورت نگيني ريز خرد کنيد و با مقداري روغن در يک تابه‌ي ديواره بلند تفت دهيد تا طلايي و سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنيد و تفت دهيد تا رنگ آن عوض کند.
۳. ادويه‌ي گوشت، زردچوبه، فلفل سياه، نيمي از دارچين را اضافه کنيد و تفت دهيد. کمي بعد آب جوش را تا جايي اضافه کنيد که روي گوشت را بگيرد. سپس اجازه دهيد با درب بسته به مدت تقريبا ۲ ساعت بپزد.
۴. در نيمه‌هاي زمان پخت گوشت، به را با پوست، به شکل دلخواه برش بزنيد و به همراه کره و مابقي دارچين تفت دهيد و کنار بگذاريد.


۵. بعد از خارج کردن به از تابه، رب گوجه فرنگي را در همان تابه تفت دهيد تا بوي خامي آن از بين برود.
۶. وقتي گوشت کاملا پخت، رب گوجه‌فرنگي تفت داده و لپه‌ي پخته و آبکش شده را به آن اضافه کنيد. در اين مرحله با احتياط به خورش آب جوش اضافه کنيد تا به غلظت دلخواه برسيد.
نمک، زعفران و آب ليمو ترش را هم اضافه کنيد و اجازه دهيد خورش، به جوش برسد.
۷. بعد از کمي جوشيدن، تکه‌هاي به تفت خورده را اضافه کنيد و اجازه دهيد ۳۰ دقيقه تا ۱ ساعت به همراه خورش بپزند. زماني که به پخت و عطر و طعم آن به خورش اضافه شد، خورش را بچشيد و در صورت علاقه کمي ديگر آب ليمو ترش يا شکر اضافه کنيد.
دقت کنيد که تکه‌هاي به خيلي کوچک نباشند که در خورش له نشوند. پخت به نياز به زمان زيادي ندارد و نبايد به هيچ عنوان له شود.
۸. نوش جان.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره