برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه نان لقمه اي نارگيلي

منبع
ايران کوک
بروزرسانی
طرز تهيه نان لقمه اي نارگيلي

ايران کوک/ چي لازم دارم:
آرد 2 ليوان / خمير مايه 1 قاشق چايخوري / آب گرم 1/2 ليوان / شکر 1/6 ليوان / نمک 1/2 قاشق چايخوري
روغن 1/4 ليوان / تخم مرغ 2 عدد / پودر نارگيل 1 ليوان / عسل 1/4 ليوان / کره ذوب شده 4 قاشق غذاخوري


چطوري درست کنم:
1 قاشق چايخوري شکر را با 1/2 ليوان آب گرم حل کنيد ( آب گرمي که دست را نسوزاند ) ، خمير مايه را اضافه کنيد و 5 - 10 دقيقه کناري قرار دهيد تا عمل کند ( کف کند يا حجم آن بيشتر شود ).
شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه اي بريزيد و مخلوط کنيد سپس 1 تخم مرغ کامل و 1 زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنيد ( 1 سفيده را براي رومال نانها کنار بگذاريد ) ، مواد را بزنيد تا يکدست شوند.
خمير مايه و چند قاشق آرد را باهم مخلوط کنيد سپس به مواد اضافه نماييد ، پس از اينکه کمي مخلوط کرديد باقي مانده آرد را کم کم اضافه کنيد و با قاشق هم بزنيد تا آرد تمام شود ؛ مواد را روي سطح کار قرار داده و ورز دهيد تا خمير نرم و لطيفي بدست بيايد.
داخل کاسه اي را چرب کنيد و خمير را داخل کاسه قرار دهيد ، روي کاسه را بپوشانيد و در جاي گرمي 1 - 2 ساعت استراحت دهيد تا حجم خمير 2 برابر شود ، پس از افزايش حجم خمير را روي سطح کار قرار دهيد و به 10 قسمت مساوي تقسيم کنيد.
هر تکه خمير را ابتدا به شکل توپ درآوريد سپس با وردنه به صورت دايره اي نازک پهن کنيد ؛ پودر نارگيل را با کره ذوب شده و عسل مخلوط کنيد تا به شکل خميري شود سپس اين خمير را به 10 قسمت تقسيم کنيد و داخل هر تکه خمير يک تکه خمير نارگيلي بگذاريد.
2 طرف خمير را روي هم بياوريد سپس خمير را لوله کنيد تا همانند شکل شود ، سيني فر را چرب کنيد و خمير را از سمت تا خورده روي سيني قرار دهيد ، تمام خميرها را به همين صورت آماده کنيد و با فاصله داخل سيني بگذاريد سپس روي سيني را با سلفون بپوشانيد و 30 دقيقه ديگر استراحت دهيد تا حجم خميرها بيشتر شود.
سفيده تخم مرغ را با مقداري آب رقيق کنيد و با برس روي نان ها بزنيد سپس سيني را داخل فري که از قبل با دماي 180 درجه سانتيگراد وشن کرده ايد 15 - 20 دقيقه قرار دهيد تا نانهاي نارگيلي خوشمزه آماده شوند.
نکته : بهتر است در زمان پخت نان کاسه اي آب داخل فر قرار دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره