برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه کشک و کدو بادمجان

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
طرز تهيه کشک و کدو بادمجان

آخرين خبر/ کشک و بادمجان از دير باز يکي از غذاهاي مورد علاقه ايرانيان بوده است. کشک و کدو نيز مورداستفاده قرار مي گرفته اما همه مزه کدو را نمي پسندند. با اين غذا مزه کدو احساس نمي شود. اما با توجه به اين که کدو يکي از سبزيجات پر خاصيت است و مصرف آن براي سلامتي مفيد است، مي توان اين غذا را تهيه نمود و از طعم فوق العاده آن لذت برد. اين غذا را مي توان درون تارت هاي آماده ريخت و به صورت فينگر فود براي جشن تولد ها يا مهماني ها، سرو نمود.

مواد لازم براي ۴ نفر
بادمجان۴ عدد متوسط
کدو سبز۲ عدد متوسط
پياز۲ عدد

سير۳ حبه
نعنا خشک۱ قاشق چايخوري
کشک و گردوبه مقدار کافي
نمک و زردچوبهبه مقدار کافي
فلفل سياه و روغنبه مقدار کافي
دستور پخت کشک و کدو بادمجان 
مرحله اول
براي تهيه کشک و کدو بادمجان مجلسي ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست مي کنيم. سپس درون آب و نمک به مدت نيم ساعت مي گذاريم تا تلخي آن خارج شود. در ادامه آن ها را درون آبکش ريخته و اجازه مي دهيم خشک شوند.
 
مرحله دوم
در اين مرحله يک تابه بر مي داريم و با کمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم. بادمجان ها را سرخ مي کنيم. سپس کدو ها را شسته و پوست مي کنيم و در همان تابه سرخ مي کنيم و کنار مي گذاريم. پياز ها را شسته و پوست مي کنيم.
 

مرحله سوم
سپس آن ها را خلالي مي کنيم. يک تابه بر مي داريم و با کمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم تا روغن داغ شود. سپس پياز ها را درون آن مي ريزيم تا تفت بخورد و سبک و طلايي شود. سپس سير را که رنده کرده ايم، به آن اضافه مي کنيم و تفت مي دهيم.

مرحله چهارم
نعنا و زردچوبه را هم اضافه مي کنيم و تفت مي دهيم تا رنگ باز کند و عطر آن خارج شود. بادمجان و کدو هاي سرخ شده را بهمخلوط پياز اضافه مي کنيم. سپس يک فنجان آب مي ريزيم. وقتي به جوش آمد و قل خورد، شعله را کم مي کنيم و مي گذاريم تا جا بيفتد.
 
مرحله پنجم
وقتي نرم شد و پخته شد، با گوش کوب برقي آن را له مي کنيم. سپس نمک و گردو را به آن اضافه مي کنيم و هم مي زنيم. سپس چند قاشق کشک به آن اضافه مي کنيم و با حرارت ملايم مي گذاريم تا به روغن بيفتد. کشک و کدو بادمجان آماده است.

مرحله ششم
درون ظرف سرو مي کشيم و با کشک و نعناع داغ و گردو آن را تزيين مي کنيم. اين غذا را کنار انواع نان مي توان سرو کرد. يا از تارت هاي آماده استفاده نمود و مواد را داخل تارت ريخت و سرو نمود که به صورت فينگر فود مورد استفاده قرار مي گيرد.
منبع chishi.ir

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره