برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه پيتزا پيراشکي با خمير جادويي

منبع
نمناک
بروزرسانی
 طرز تهيه پيتزا پيراشکي با خمير جادويي

نمناک/ پيراشکي پيتزايي از آن دست پيش غذاهايي مي باشد که ميان همه افراد محبوب است و طعم دلچسبي دارد. با ما همراه باشيد تا طرز تهيه اين پيش غذاي عالي را به شما آموزش دهيم.

مواد لازم پيراشکي پيتزايي با خمير جادويي
آرد : 3ليوان
خمير مايه : 3 قاشق چايخوري
شکر :3 قاشق چايخوري
آب گرم :  1/2 ليوان
نمک : 2 قاشق چايخوري
شير : 1ليوان
روغن :4 قاشق سوپ خوري
فلفل : 1ق چ
تخم مرغ :يک عدد
زرد چوبه : 1 ق چ


پيراشکي با خمير جادويي
مواد لازم مياني
گوشت چرخ کرده : 250 گرم
قارچ خرد شده : 100 گرم
فلفل دلمه اي :يک عدد کوچک

ذرت :يک کاسه ماست خوري
نعنا و جعفري : مقدار کمي 
پنير پيتزا :به ميزان مورد نياز
پياز : يک عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه ، پاپريکا، ادويه پيتزا:به ميزان دلخواه
طرز تهيه پيراشکي پيتزايي با خمير جادويي
براي تهيه اين پيراشکي خوشمزه ابتدا بايد به سراغ تهيه خمير جادويي تان برويد. براي تهيه اين خمير جادويي ابتدا در کاسه اي خمير مايه را به همراه يک ليوان شير و يا آب ولرم و يک قاشق چاي خوري شکر کنار بگذاريد تا خمير مايه به حالت کف در بيايد يعني روي آن حجم کمي از کف بايد باشد.
در ظرف ديگري يک عدد تخم مرغ بشکنيد و با کمک يک همزن آن را هم بزنيد سپس سه قاشق چاي خوري شکر را به آن اضافه کنيد و هم بزنيد در ادامه نمک و روغن را نيز به اين مخلوط اضافه کنيد و هم بزنيد تا يک ترکيب يکدست بدست بياوريد.
به ترکيب تخم مرغتان 3 قاشق آرد و خمير مايه را اضافه کنيد. دست هاي خود را بشوريد و تميز کنيد سپس دوباره اين مواد را با دست ورز دهيد تا يک خمير خوب به شما تحويل دهد. 


پيراشکي با مواد پيتزايي
سطح کارتان را آرد پاشي کنيد و خميري که بدست آورده ايد را روي سطح آرد پاشي شده قرار بدهيد سپس با کمک دست هايتان خمير را به خوبي ورز بدهيد تا خمير از حالت سفتي و سختي اي که دارد خارج شود و نرم تر شود. هنگام ورز دادن خميرتان با دست  روي خمير بکوبيد و باز کنيد سپس جمع کنيد اين کار کمک مي کند تا تمام خمير نرم شود.
ظرف متوسطي برداريد و درون آن را با روغن چرب کنيد براي اين کار هم مي توانيد ظرف را با اسپري روغن چرب کنيد و هم از براش هاي آشپزي استفاده کنيد. 
در ادامه خميري که ورز داده بوديد را درون ظرف چرب شده بگذاريد و روي آن را با کمک يک دستمال بزرگ بپوشانيد و حدود يک ساعت بگذاريد در جاي گرمي بماند تا خمير پف کند و دوبرابر بشود. توجه داشته باشيد که اگر خمير در دماي مناسبي قرار نگيرد پف نمي کند.
خميري که تهيه کرده ايد يک خمير همه کاره مي باشد و مي توانيد براي هر چيزي از آن استفاده کنيد.
در تايمي که خميرتان استراحت مي کند شما مي توانيد به سراغ مواد مياني پيراشکي تان برويد. براي اين کار ابتدا يک عدد پياز درشت را به حالت ريز ريز نگيني خرد کنيد و درون تابه بزرگي بريزيد و با مقداري روغن سرخ کنيد .
بعد از اينکه پياز ها کاملا نرم و کاراملي شدند گوشت چرخ کرده تان را به پياز ها اضافه کنيد و تفت دهيد تا کاملا تکه هاي گوشت جدا شوند و تغيير رنگ بدهند بعد از سرخ شدن اين دو ادويه هاي گفته شده را به موادتان اضافه کنيد مي توانيد مقدار خيلي کمي نيز رب به گوشتتان بزنيد تا از بي رنگي خارج شود. حتي مي توانيد به جاي رب يک يا دو عدد گوجه فرنگي را پوست بگيريد و نگيني خرد کنيد و به موادتان اضافه کنيد.
قارچ هاي خرد شده تان را نيز به مواد داخل تابه اضافه کنيد و هم بزنيد تا آب قارچ ها نيز کمي گرفته شود. 
سپس ذرت و فلفل دلمه اي خرد شده را به مواد اضافه کنيد و تفت دهيد. اگر روغن مواد کم بود مي توانيد اضافه کنيد ولي سعي کنيد مواتان نه آبگي باشد و نه اينکه روغن زيادي داشته باشد بعد از سرخ شدن اين مواد با هم مقداري جعفري تازه و نعنا به موادتان اضافه کنيد اين يک کار اختياري و سليقه اي مي باشد. 

پيراشکي قالبي
مواد مياني تان آماده است  تا به الان خميرتان نيز به عمل آماده است پف روي خمير را بخوابانيد و و به اندازه يک ليمو شيرين از مايه خمير را بداريد و روي شطحي صاف کنيد و آن را به حالت دايره اي در بياوريد.
سپس خميري که دايره اي شکل شده را برداريد و وسط آن مقداري از مايه مياني تان بريزيد سپي کمي از پنير پيتزا را روي آن بريزيد ميزان پنير پيتزا کاملا اختياري است شما مي توانيد حتي پنير پيتزا نريزيد.
يک سمت دايره را روي سمت ديگر خمير بياوريد و به يکديگر بچسبانيد سپس گوشه آن را جمع کنيد سعي کنيد خمير را زياد نکشيد که نازک شود و هنگام سرخ کردن خمير پاره شود. حتي براي راحتي کار مي توانيد از قالب هاي پيراشکي استفاده کنيد. 
در يک قابلمه مقدار زيادي روغن بريزيد و پيراشکي ها را درون آن سرخ کنيد. 
پيراشکي شما حاضر است شما مي توانيد با کمک جعفري و گوجه گيلاسي آن را تزئين و سرو کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره