برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه نان لقمه اي آلماني خوشمزه براي صبحانه و عصرانه

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه نان لقمه اي آلماني خوشمزه براي صبحانه و عصرانه

چي شي/ نان لقمه اي آلماني مشابه دونات است و بافت و مزه اي شبيه به آن دارد و در روغن سرخ مي شود. اين نان يا شيريني نياز به فر يا تجهيزات خاصي ندارد. اين نان را مي توان کنار چاي يا قهوه به عنوان صبحانه يا عصرانه و ميان وعده سرو نمود. اين نان بافت پوک و توخالي دارد که وجود ماست باعث اين بافت نرم لطيف مي شود.

مواد لازم نان لقمه اي آلماني
تخم مرغ۴ عدد
شکرسه چهارم ليوان
ماست صاف شده۵۰۰ گرم
آرد۵۰۰ گرم
بکينگ پودر۱ بسته معادل ۱ قاشق چاي خوري
وانيل۱ بسته معادل يک چهارم قاشق چاي خوري
نمک۱ پنس
طرز تهيه نان لقمه اي آلماني 
مرحله اول
براي تهيه نان خوشمزه و ساده لقمه اي به روش آلماني در ابتداي کار، يک کاسه برداشته و تخم مرغ و ماست و شکر و کمي نمک و وانيل را به آن اضافه مي کنيم. سپس با هم مخلوط مي کنيم تا يک مخلوط يک دستي ايجاد شود.

مرحله دوم
سپس آرد و بکينگ پودر را به آن اضافه مي کنيم. آرد را بايد کم کم اضافه کنيم. و مخلوط مي کنيم تا يکدست شود. در ادامه خمير را درون کيسه پلاستيکي يا قيف مي ريزيم. يک تابه عميق با روغن را روي حرارت قرار مي دهيم.

مرحله سوم
در اين مرحله قيچي را درون روغن زده تا کمي چرب شود، سپس از خمير برش مي زنيم و مانند دونات هاي کوچک و گرد درون روغن سرخ مي کنيم. اين نان ها به صورت گرد در مي آيد که بايد همه اطراف آن را چرب کنيم.

مرحله چهارم
نان ها را از روغن خارج کرده و روي دستمال حوله اي قرار مي دهيم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس مقداري پودر قند و دارچين روي آن مي ريزيم يا نان ها را داغ داغ درون دارچين يا پودر قند مي غلتانيم. سپس در ظرف مناسب مي ريزيم و سرو مي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar