برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کالاماري سوخاري؛ طعمي بي‌نظير از دل خليج فارس

منبع
برترين ها
بروزرسانی
کالاماري سوخاري؛ طعمي بي‌نظير از دل خليج فارس

برترين ها/ امروز قصد داريم طرز تهيه کالاماري سوخاري را به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد.

کالاماري يکي از ماهيان گونه نرم‌تنان است که طعمي کمي شور دارد. اين ماهي در درياي عمان و خليج فارس به وفور يافت مي‌شود و به عنوان يکي از متفاوت‌ترين خوراک‌هاي دريايي نيز شناخته مي‌شود.

کالاماري سوخاري طعمي شگفت انگيز دارد که قطعا طرفداران غذا‌هاي دريايي عاشق آن خواهند شد. علاوه بر اينکه دستور تهيه آساني دارد، به عنوان يک وعده غذايي کامل بسيار اشتهاآور و خوش طعم است. براي تهيه اين غذاي دريايي شما نياز به حلقه‌هاي ماهي کالاماري داريد که مي‌توانيد به صورت آماده از فروشگاه‌هاي بزرگ خريداري کنيد. اما اگر خودتان ماهي تازه را تهيه کرده‌ايد، مي‌بايست آن را پاک و سپس استفاده کنيد. 

معمولا کالاماري سوخاري را با انواع سس‌ها سرو مي‌کنند و اين مورد بستگي به ذائقه شما دارد، اما بهترين و محبوب‌ترين سس در کنار اين غذا سس گوجه فرنگي است. مهم‌ترين ويژگي در طبخ کالاماري اين است که نياز به سرخ شدن طولاني ندارد و زود آماده مي‌شود، چون برخي مردم در استفاده از غذا‌هاي سرخ شده ترديد دارند، پس بدون دغدغه‌اي اين خوراک لذيذ را بپزيد و از خوردن آن لذت ببريد.

مواد لازم:

فيله ماهي کالاماري: ۳۰۰ گرم
آرد گندم: ۱ پيمانه
روغن: به ميزان لازم
تخم مرغ: ۱ عدد درشت
پودر سوخاري: درشت به ميزان لازم
نمک و فلفل: به ميزان لازم

طرز تهيه کالاماري سوخاري؛ عاشق مي‌شويد!

مراحل تهيه:

۱. فيله حلقه شده ماهي کالاماري را خوب بشوييد. سپس آن‌ها را در ظرفي که آرد را درون آن ريخته‌ايد بريزيد و به آرامي به آرد آغشته کنيد. سپس در کاسه‌اي مناسب تخم مرغ را شکسته و خوب هم بزنيد. تکه‌هاي ماهي کامالاري که به آرد آغشته شده‌اند را ابتدا درون تخم‌مرغ و سپس به پودر سوخاري آغشته کنيد تا تمام سطح آن‌ها را فرا گيرد.

۲. درون قابلمه يا تابه‌اي مناسب مقداري روغن ريخته و اجازه دهيد با حرارت ملايم کاملا داغ شود. پس از داغ شدن روغن تکه‌هاي کالاماري را درون روغن بياندازيد. روغن بايد به قدري باشد که تکه‌هاي ماهي کاملا در آن شناور شود. براي سرخ شدن کامل کامالاري ۳ دقيقه زمان کافي است. پس از سرخ شدن، آن‌ها روي دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آن کشيده شود و بعد سرو نماييد.

نکات:

اضافه کردن نمک و فلفل يا هر نوع ادويه‌ي ديگري بستگي به طعم پودر سوخاري شما دارد.
روغن حتما بايد با حرارت ملايم داغ داغ شود. در غير اينصورت کالاماري خوب پخته نمي‌شود و البته روغن زود سياه مي‌شود.
اگر پودر سوخاري درشت يا پولکي نداشتيد از همان پودر‌هاي سوخاري عادي نيز مي‌توان استفاده کرد.

 

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar