برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

کرپ سوزت خوشمزه براي صبحانه با سس مخصوص

منبع
بروزرسانی
 کرپ سوزت خوشمزه براي صبحانه با سس مخصوص

چي شي/ کرپ از دسر هاي معروف فرانسوي است.کرپ نان بسيار نازکي است که به صورت ساده ، با کره و پودر شکر يا با انواع مربا ، کرم هاي مختلف و خامه وميوه سرو مي شود. کرپ ها جزو خوشمزه ترين و بهترين صبحانه ها وعصرانه ها براي کودکان و همچنين بزرگسالان است. کرپ را هم مي توان به عنوان صبحانه و عصرانه يا سر سفره افطار با مواد مياني دلخواه سرو کرد. 
مواد لازم کرپ سوزت
شير
۱ پيمانه
تخم مرغ
۱ عدد

وانيل
کمي
شکر
۲ قاشق غذا خوري
کره
۳۰ گرم
آرد
۱ پيمانه سر خالي
مواد لازم براي سس
آب پرتقال
۱ پيمانه
آب ليمو ترش

نصف يک عدد ليمو
پوست پرتقال رنده شده
کمي
کره
صد گرم
طرز تهيه کرپ سوزت 
مرحله اول
براي درست کردن کرپ خوشمزه سوزت توي ظرفي مناسب يک پيمانه شکر هم دماي محيط، يک عدد تخم مرغ کامل،کمي وانيل، دوقاشق غذاخوري شکر يا يکم بيشتر يا کمتر بسته به ذائقه و سي گرم يا دو قاشق غذا خوري کره آب شده و هم دماي محيط رو باهم مخلوط مي کنيم. 
مرحله دوم

در اين مرحله با همزن دستي به خوبي هم مي‌زنيم و يک پيمانه سر خالي آرد رو هم کم کم اضافه ميکنيم و هم مي ‌زنيم تا مايه يکدست شود، بسته به سايز تخم مرغ و ميزان جذب رطوبت آرد ممکن است که ميزان آرد کمي متغير باشد.
مرحله سوم
توجه داشته باشيد که غلظت مايه بايد کمي رقيق‌تر از ماست همزده باشد. حالا تابه مخصوص پنکيک يا ماهي تابه نچسب معمولي را روي حرارت قرار داده تا داغ شود و با ملاقه از مايه ريخته و مي چرخانيم تا همه جاي ظرف پخش شود.
مرحله چهارم
در اين مرحله حرارت بايد بسيار ملايم باشد. بسته به ضخامت تابه بعد از يکي دو دقيقه لبه رو با سر کفگير پهن بلند مي کنيم و کرپ رو بر مي گردانيم تا طرف ديگر هم طلايي شود. بعد از آماده کردن کرپ، لازم است سس آن را تهيه کنيم.
مرحله پنجم
براي تهيه سس کرپ، ابتدا داخل ماهي تابه يک سوم پيمانه شکر مي ريزيم و مي گذاريم روي حرارت ملايم تا کم کم ذوب و يکدست شود. بجاي هم زدن ماهي تابه، آن را تکان داده تا حرارت يکنواخت پخش شود و شکر نسوزد. 
مرحله ششم
وقتي شکر قهوه‌اي طلايي شد، يک پيمانه آب پرتقال و آب نصف ليمو ترش را اضافه مي کنيم. اول شکر کارامل شده سفت مي شود. کمي که جوشيد دوباره حل مي شود. رنده پوست پرتقال را در اين مرحله به آن اضافه مي کنيم. حالا کره را اضافه مي کنيم.
مرحله هفتم
وقتي کره آب شد، کرپ ها را چهار لا تا مي کنيم و مي گذاريم داخل سس تا ده دقيقه بماند و اجازه مي دهيم روي حرارت ملايم باقي بماند تا سس جذب کرپ ها شود. کرپ هاي پخته و غرق شده در سس پرتقال و کره با عطر شکر کاراملي ما آماده است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره