برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه شربت گل محمدي يا گل سرخ با خواص بي نظير

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه شربت گل محمدي يا گل سرخ با خواص بي نظير

چي شي/ شربت گل محمدي يکي از شربت هاي خوشمزه و بسيار خوش عطر ايراني است که خواص بسياري براي بدن دارد. اين شربت رنگ بسيار خوبي دارد و به همين دليل مي تواند يک گزينه مناسب براي پذيرايي در مهماني ها و مجالس باشد، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شربت گل محمدي يا گل سرخ در ادامه وبسايت چي شي همراه باشيد.

مواد لازم شربت گل محمدي
گل محمدي تازه۵۰۰ گرم
شکر۲ کيلوگرم
جوهر ليمو نوک قاشق چايخوري
آب۲ ليتر
طرز تهيه شربت گل محمدي 
مرحله اول
براي تهيه شربت خوشمزه با گل محمدي ابتدا بايد گلبرگ هاي گل محمدي را با دقت از گل ها جدا کنيم، سپس آنها را داخل يک قابلمه مناسب مي ريزيم. در ادامه آب را داخل کتري يا قابلمه مي ريزيم و روي حرارت بالا قرار مي دهيم تا آب به دماي جوش برسد.
مرحله دوم
پس از جوش آمدن آب، آب جوش را به يکباره روي گلبرگ هاي گل محمدي مي ريزيم به صورت که آب جوش به طور کامل روي گلبرگ ها را بپوشاند. در ادامه خيلي سريع پس از ريختن آب جوش يک دم کني تميز روي درب قابلمه قرار مي دهيم. 
مرحله سوم
حالا قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در گوشه اي آشپزخانه کنار مي گذاريم تا عطر گلبرگ ها به طور کامل خارج شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ ها را داخل آبکش مي ريزيم روي قابلمه قرار مي دهيم تا آب باقيمانده در گلبرگ ها خارج شود.
مرحله چهارم
نکته مهم در اين مرحله اين است که به هيچ وجه گلبرگ ها را براي خارج شدن آب فشار ندهيد زيرا در پايان شربتي بدرنگ و کدر خواهيد داشت. پس از اينکه آب موجود در گلبرگ ها خارج شد شکر به آب موجود در قابلمه اضافه مي کنيم.
مرحله پنجم
قابلمه را روي حرارت ملايم قرار مي دهيم و شکر را مخلوط مي کنيم تا به طور کامل در آب حل شود. زمانيکه که شربت به غلظت کافي رسيد جوهر ليمو را اضافه مي کنيم و قابلمه را از روي حرارت بر مي داريم و کنار مي گذاريم.
مرحله ششم
حالا صبر مي کنيم تا شربت خنک شود سپس آنرا داخل يک شيشه مناسب مي ريزيم و در يخچال نگهداري مي کنيم. براي هر بار مصرف يک ششم حجم ليوان را شربت بريزيد و باقي آنرا را با آب يخ پر کنيد و پس از مخلوط کردن مصرف کنيد.


 
نکات طرز تهيه شربت گل محمدي 
خوشرنگ تر شدن شربت
توجه داشته باشيد که رنگ اين شربت صورتي کمرنگ است. اگر مي خواهيد شربت شما رنگ بهتري داشته باشد و رو به سرخي بزند مي توانيد از رنگ هاي مجاز خوراکي استفاده کنيد تا شربت خوشرنگ تري داشته باشيد.
 
دليل تلخ شدن و گرفتن تلخي
دليل تلخ شدن شربت گل محمدي استفاده از گلبرگ هايي است که رنگ تيره دارند و به اصلاح نارس هستند. براي تهيه اين شربت حتما از گلبرگ هاي رنگ روشن صورتي استفاده کنيد تا شربت تان در پايان طعم تلخي نداشته باشد.
يکي ديگر از دلايل تلخ شدن شربت گل محمدي استفاده از گل محمدي با نژاد خاص است که حتما قبل از درست شربت بايد تلخي شان با روش جوشاندن گرفته شود. براي کم کردن تلخي شربت هم مي توانيد آنرا به همراه آب ليمو ترش تازه مصرف کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره