برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه کيک شکلاتي خوشمزه و مخصوص به روش قنادي

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه کيک شکلاتي خوشمزه و مخصوص به روش قنادي

چي شي/ کيکي شکلاتي يکي از انواع کيک هاي پر طرفدار در جهان است که معمولا به عنوان ميان وعده يا عصرانه سرو مي شود.

مواد لازم کيک شکلاتي
آرد سفيد۱ پيمانه
تخم مرغ۳ عدد
خامه صبحانه يا شير ولرم نصف پيمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوري
شکرنصف پيمانه
شکلات تخته اي۵۰ گرم
وانيل۱ پنس
بکينگ پودر۱ قاشق سوپخوري
طرز تهيه کيک شکلاتي 
مرحله اول
ابتدا آرد سفيد را به همراه بکينگ پودر و پودر کاکائو با هم مخلوط مي کنيم، سپس دو مرتبه الک يم کنيم و کنار مي گذاريم. در ادامه شکلات تخته اي را داخل يک کاسه کوچک به روش بنماري روي بخار کتري يا سماور قرار مي دهيم تا آب شود.

مرحله دوم
پس از اينکه شکلات آب شکلات آن را کنار مي گذاريم. در ادامه شکر و کره را با هم در يک کاسه بزرگ حدود ۵ دقيقه هم مي زنيم تا حجيم شده و رنگش روشن شود. در ادامه تخم مرغ ها را يک به يک اضافه مي کنيم و هر تخم مرغ را هم ۳۰ ثانيه هم مي زنيم. 
مرحله سوم
پس از تخم مرغ ها شير ولرم يا خامه صبحانه هم دماي محيط را اضافه مي کنيم و در حدي که با ديگر مواد يکدست شود هم مي زنيم. در اين مرحله شکلات تخته اي آب شده را هم به مواد اضافه مي کنيم و در حد مخلوط شدن هم مي زنيم.
مرحله چهارم
پس از اينکه مواد يکدست شدند آرد را کم کم اضافه مي کنيم و با ليسک يا قاشق به صورت دوراني مواد را مخلوط مي کنيم تا مايه کيک آماده شود. مخلوط کردن مواد را تا زماني ادامه مي دهيم که مايه کيک بدون گلوله آرد و صاف باشد. 

مرحله پنجم
حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتيگراد روشن مي کنيم تا کاملا گرم شود، سپس قالبي که انتخاب کرده ايم را يا با کاغذ روغني پوشش مي دهيم، يا اينکه با کمي روغن آنرا چرب مي کنيم و مقدار کمي آرد داخل قالبي مي پاشيم.
مرحله ششم
اگر قالب را آردپاشي کرديد حتما آنرا برگردانيد تا آرد اضافي از قالب خارج شود. حالا مايه کيک را داخل قالب مي ريزيم و در طبقه وسط فر (بهتر است حداقل فر را از ۱۵ دقيقه قبل روشن کنيم تا کاملا گرم شود) که کاملا گرم شده است قرار مي دهيم.
مرحله هفتم
حدود ۳۰ تا ۴۵ دقيقه زمان براي پخت کامل کيک نياز است که در فرهاي مختلف اين زمان متفاوت است. پس از ۳۰ دقيقه به طور کامل حواستان به کيک باشد که نسوزد. در آخر کيک را با خلال دندان تست مي کنيم و در صورتي که پخته بود از فر خارج مي کنيم.
مرحله هشتم
پس از اينکه کيک را از فر خارج کرديم صبر مي کنيم تا کمي خنک شود، سپس آنرا به همراه گاناش شکلاتي و خامه تزيين مي کنيم. در صورت تمايل مي توانيد از ميوه هاي فصل هم براي زيباتر شدن ظاهر کيک استفاده کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره