برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه جوجه سنگي به روش خانگي

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه جوجه سنگي به روش خانگي

چي شي/ کباب از دير باز مورد توجه افراد زيادي در سراسر جهان بوده است. يکي از انواع کباب ها جوجه کباب است که مرغ را کباب مي کنند. جوجه سنگي يک کباب جوجه است که روي سنگ هاي داغ کباب مي شود. جوجه ها را با مواد مختلف و ادويه هاي معطر مزه دار کرده و روي سنگ هاي داغ کباب مي کنند. طعم متفاوت اين جوجه مي تواند به عنوان تنوع در مهماني ها و جشن ها استفاده شود. 
 
مواد لازم براي ۴ نفر
سينه مرغ۱ کيلو گرم
آويشن و نمک و فلفل سياه به مقدار لازم
پودر سيربه مقدار لازم

زعفران دم کشيدبه مقدارلازم
سس مايونز۳ قاشق غذا خوري
آب ليمو ترش۲ قاشق غذا خوري
پياز خرد شده۱ عدد
روغن زيتون ۲ قاشق غذا خوري
گوجه فرنگي به مقدار لازم براي کباب
فلفل دلمه اي به مقدار لازم براي کباب
طرز تهيه جوجه سنگي 
مرحله اول
براي تهيه جوجه سنگي خوشمزه و مخصوص در ابتداي کار، سينه هاي مرغ را خرد مي کنيم و درون يک کاسه مي ريزيم. روي آن را آويشن و نمک و فلفل سياه و پودر سير و زعفران دم کرده و سس مايونز و آب ليمو ترش مي زنيم.

مرحله دوم

در اين مرحله پياز را شسته و پوست مي کنيم و خرد مي کنيم و به مرغ اضافه مي کنيم. روغن زيتون را اضافه کرده و مواد را با هم خوب بهم مي زنيم تا مزه دار شود. سپس درون يخچال يک ساعت استراحت مي دهيم.
 
مرحله سوم
توجه داشته باشيد که براي کباب سنگي از سنگ هاي نون سنگک استفاده مي کنيم که در اثر حرارت مشکلي برايشان پيش نياد. سنگ ها را درون يک ديگ مي ريزيم و حدود نيم ساعت روي حرارت قرار مي دهيم تا داغ شود.
 
مرحله چهارم
جوجه ها را به سيخ کشيده و روي سنگ هاي داغ مي گذاريم تا پخته شود. بعد از پخت جوجه ها، روي آن را با مقداري کره و زعفران چرب مي کنيم. کنار آن فلفل و گوجه را هم روي سنگ ها کباب کرده و کنار جوجه ها سرو مي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره