برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

رفع بوي سوختگي غذا

منبع
خراسان
بروزرسانی
رفع بوي سوختگي غذا

خراسان/ چنان‌چه غذاي شما ته بگيرد و بسوزد مي توانيد از ترفندهاي آشپزي در کوتاه ترين زمان براي از بين بردن بو و گرفتن طعم سوختگي آن ها استفاده کنيد.ادامه مطلب را در اين زمينه مطالعه کنيد:
     برطرف کردن بوي سوختگي برنج
  يکي از روش ها براي برطرف کردن بوي سوختگي برنج، اين است که تکه هايي از پياز را داخل برنج بگذاريد تا بوي آن را برطرف کند. براي اين‌کار پيازي را به صورت لايه اي برش  بزنيد و در بين برنج پخته شده خود قرار دهيد. بعد از چند دقيقه، پياز بوي سوختگي برنج را به خود مي گيرد و ديگر برنج بوي بدي نخواهد داشت.
  بعضي وقت‌ها هم استفاده از نان مي تواند بوي سوختگي برنج را بگيرد. براي اين‌کار مي توانيد روي برنج خود تکه اي نان قرار دهيد و آن را تا زمان کشيدن برنج در ظرف، برنداريد. اين تکه نان بوي سوختگي برنج را به خود مي گيرد. به اين موضوع توجه کنيد که لازم نيست نان را داخل برنج بگذاريد تنها نان را روي سطح برنج قرار  دهيد و دم کني را بگذاريد.
  پنبه‌اي را آغشته به آب‌ليمو کنيد و داخل دستمال کاغذي بپيچيد و به مدت چند دقيقه داخل قابلمه بگذاريد. بوي سوختگي رفع خواهد شد.
  از جمله شيوه هاي مفيد ديگر براي برطرف کردن بوي سوختگي برنج، استفاده از حبه قند است که اگرچه اين شيوه خيلي متداول نيست اما مي تواند مفيد باشد، پس به محض اين‌که بوي سوختگي برنج را احساس کرديد ، لازم است سريع در قابلمه را برداريد و چند حبه قند لابه لاي برنج بگذاريد، حبه هاي قند مي تواند پس از چند دقيقه بوي سوختگي را به خود جذب کند و در نتيجه با اين راه حل آسان مي توانيد بوي سوختگي غذا را از بين ببريد.

     برطرف کردن بوي سوختگي انواع خورش
  در طبخ انواع خورش،‌ بعضي وقت‌ها امکان دارد شعله گاز زياد  باشد و خورش ته بگيرد و بوي سوختگي بدهد در اين هنگام بهتر است خورش را هم نزنيد و آبي به آن اضافه نکنيد و فقط آن را به ظرف ديگري منتقل کنيد.
  بعد از عوض کردن ظرف خورش، داخل ظرف يک تکه پياز بيندازيد و روي خورش مقداري آب جوش بريزيد و ظرف را چند دقيقه روي شعله قرار دهيد تا طعم و بوي سوختگي به طور کامل از بين برود. در آخر پياز را از ظرف در آوريد .مقداري آب ،روغن و نمک را مخلوط و به خورش اضافه کنيد. سپس مقداري آب‌ليمو به آن اضافه و يک سيب‌زميني را چهار قسمت کنيد و داخل آن بريزيد و در زمان کشيدن خورش،‌ سيب‌زميني را  برداريد.
  درون ظرف مقداري شکر بريزيد چون شکر طعم سوختگي را از بين مي برد اما مواظب باشيد شکر را به اندازه اي بريزيد که غذا طعم شيرين به خود نگيرد.
     برطرف کردن بوي سوختگي مربا
چنان‌چه پس از تهيه مربا متوجه طعم سوختگي در آن شديد،‌ مربا را دوباره روي حرارت بگذاريد و با مقداري وانيل و مقدار خيلي کم آب‌ليمو آن را مزه‌دار کنيد. به هيچ عنوان به مربا آب اضافه نکنيد چون سبب کپک زدن آن مي‌شود.
 
  ارسال ديدگاه

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره