برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سالاد اندونزي؛ از اين طعم جذاب، غافل نشويد

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
سالاد اندونزي؛ از اين طعم جذاب، غافل نشويد

پارسي دي/ سالاد اندونزي يکي از معروف ترين و خوشمزه ترين سالادهاي کشور اندونزي است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگير شده است.

سالاد اندونزي؛ از اين طعم جذاب، غافل نشويد

اين سالاد خوشمزه در ميان مردم کشور عزيزمان ايران هم طرفداران بسياري دارد و در اکثر رستوران ها و فست فودها سرو مي شود.

با مقدار موادي که در اين دستور آشپزي قرار گرفته است مي توانيد براي ۴ نفر سالاد اندونزي تهيه کنيد. در صورتي که مي خواهيد مقدار کمتر يا بيشتري سالاد اندونزي تهيه کنيد کافيست مقدار مواد را ضرب يا تقسيم کنيد. با ما همراه باشيد.

مواد لازم

هويج: ۲ عدد

خيارشور: ۴ عدد

ذرت: نصف پيمانه

کالباس: نصف پيمانه

کلم برگ قرمز: ۱ پيمانه

کلم برگ سفيد: ۲ پيمانه

نخود فرنگي: نصف پيمانه

سس مايونز: نصف پيمانه

کشمش پلويي: به اندازه دلخواه

نمک و فلفل سياه: به اندازه کافي

سالاد اندونزي؛ از اين طعم جذاب، غافل نشويد

طرز تهيه

ابتدا هويج ها را بخارپز مي کنيم به اين صورت که يک قابلمه و يک آبکش فلزي انتخاب مي کنيم که آبکش کاملا در داخل قابلمه قرار نگيرد بلکه لبه هاي آبکش روي لبه هاي قابلمه بيفتد سپس در قابلمه ۱الي ۲ ليوان اب ميريزيم و صبر مي کنيم تا بجوش بيايد.

بعد آبکش فلزي را روي قابلمه قرار مي دهيم(دقت کنيد آب داخل قابلمه نبايد با آبکش فلزي برخورد کند چون ديگر مي شود هويج آبپز نه بخار پز) و هويج ها را سالم و يا از وسط نصف مي کنيم و در آبکش قرار مي دهيم و در قابلمه را مي گذاريم تا هويج با بخار آب قابلمه پخته شود.

ما هويج ها را بخارپز مي کنيم تا فيبر موجود در آن حفظ شود. برگ کلم هاي سفيد و قرمز را مي شوييم و روي تخته ريز با برش هاي نازک و رشته اي خرد مي کنيم و يا با رنده قسمت درشت يا ريز آن رنده مي کنيم.

نازک رشته اي خرد کردن کلم ها باعث زيبا و شکيل تر شدن سالاد شما مي شود. نخود فرنگي ها را اگر تازه پاک کرده ايد بشوريد و در قابلمه اي آب بريزيد و کمي نمک بپاشد و ۱۰ دقيقه بگذاريد با حرارت متوسط خوب پخته شود.

(فقط در اين زمان به آن سر بزنيد تا له نشوند) ذرت را نيز مانند نخود فرنگي در شير جوش بريزيد با کمي آب مي گذاريم به مدت ۵ دقيقه بپزد. در کاسه اي بزرگ کلم سفيد و قرمز خرد شده را به همراه ذرت و نخود فرنگي کنسروي يا پخته شده مي ريزيم

و هويچ هاي بخار پز شده را روي مواد رنده مي کنيم.خيار شورها را در ظرفي مي گذاريم و با رنده قسمت متوسط و يا بزرگ آن رنده مي کنيم تا در سالاد مشخص باشد و آب اضافه آن را خارج مي کنيم به مواد داخل کاسه مي افزاييم

و کالباس را نيز با قسمت درشت رنده مي کنيم و يا روي تخته با چاقو نازک و رشته اي برش مي دهيم و به همراه کشمش پلويي به مواد سالاد اضافه مي کنيم و نمک ، فلفل سياه و سس مايونز با مواد مخلوط مي کنيم تا کاملا با سس آغشته شود

و در ظرف مورد نظر مي ريزيم و سلفون مي کشيم و به مدت ۱ الي ۲ ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا خنک شود. در اين نوع سالاد شما مي توانيد هر کدام از اين مواد را حذف کنيد و جايگزين ديگري قرار دهيد و مواد را کاملا با ذائقه خودتان هماهنگ کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar