logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه پاستا با سوسيس و قارچ خوشمزه به روش رستوراني

منبع
بروزرسانی
 طرز تهيه پاستا با سوسيس و قارچ خوشمزه به روش رستوراني

چي شي/ پاستا يکي از غذاهاي اصيل ايتاليايي است که با ترکيب اسپاگتي و پاستا با مواد و سس هاي مختلف بدست مي آيد. در اين پاستا، با استفاده از يک سس خامه اي و سوسيس و قارچ، تهيه مي شود. به جاي سوسيس مي توان از هر کدام از محصولات گوشتي و حتي گوشت چرخ کرده نيز استفاده کرد. اين غذا را مي توان به عنوان پيش غذا در مهماني ها يا به عنوان وعده شام طبخ نمود. براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه پاستا با سوسيس و قارچ در ادامه با سايت فرهنگي چي شي همراه باشيد.
مواد لازم براي ۵ نفر
ماکاروني فرمي۵۰۰ گرم (نفري ۱۰۰ گرم)
پياز۱ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
سوسيس بالاي ۷۰ درصد ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگي نصف قاشق غذا خوري
پاپريکانصف قاشق غذا خوري
کره۵۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شيرنصف ليوان
سير۳ حبه
آب ليمو ترش۱ قاشق غذا خوري
آرد۱ قاشق غذا خوري
اسفناج تفت داده شده۱۵۰ الي ۲۰۰ گرم
پنير پارمزان ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل و آويشن به ميزان لازم
طرز تهيه پاستا با سوسيس و قارچ 

مرحله اول
براي تهيه پاستاي خوشمزه با سوسيس و قارچ ابتدا يک قابلمه نسبتا بزرگ برداشته و داخل آن آب مي ريزيم و روي حرارت قرار مي دهيم تا به جوش آيد. ماکاروني و نمک را به آن اضافه مي کنيم. حدود ۱۰ دقيقه بجوشد تا ماکاروني به طور کامل پخته شود.
مرحله دوم
سپس آن را آبکش مي کنيم و کنار مي گذاريم. پياز را شسته و پوست مي کنيم و به صورت نگيني ريز خرد مي کنيم. سپس يک تابه را با کمي روغن يا کره روي حرارت قرار مي دهيم تا داغ شود. سپس پياز ها را به آن اضافه کرده و تفت مي دهيم تا سبک و طلايي شود.
مرحله سوم
در اين مرحله سير را بسيار ريز خرد کرده و به پياز ها اضافه مي کنيم و تفت مي دهيم. قارچ ها را شسته و به صورت ورقه اي خرد مي کنيم. سپس به پياز ها اضافه کرده و يک قاشق آبليمو هم اضافه مي کنيم که قارچ ها سياه نشود.
مرحله چهارم
حالا قارچ ها را به خوبي تفت مي دهيم تا سرخ شوند. سپس سوسيس ها را به صورت حلقه اي نازک و يکدست خرد مي کنيم، سپس به قارچ اضافه مي کنيم و چند دقيقه تفت مي دهيم تا سوسيس ها هم به خوبي سرخ شوند و رنگ شان تغيير کند.
مرحله پنجم

وقتي که قارچ و سوسيس به خوبي سرخ شد، رب گوجه فرنگي و پاپريکا و آرد را اضافه کرده و خوب بهم مي زنيم تا بوي خامي آرد گرفته شود. سپس شير و خامه را به آن اضافه کرده و مرتب هم مي زنيم تا سس غليظي حاصل شود.
مرحله ششم
حالا اسفناج هاي تفت داده شده را به آن اضافه مي کنيم. سپس آب ليمو و نمک و فلفل هم اضافه مي کنيم. زماني که سس در اين مرحله رسيد، پاستا آبکش شده را به آن اضافه کرده و مخلوط مي کنيم. پنير پارمزان يا پنير پيتزا را به آن اضافه مي کنيم.
مرحله هفتم
سپس چند دقيقه به آن زمان مي دهيم تا پنير آب شود. سپس در ظرف مورد نظر سرو مي کنيم. اين نکته قابل ذکر است که بهتر است در زمان پخت سس، پخت و آبکش کردن پاستا انجام شود تا از خمير شدن پاستا جلوگيري شود.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره