برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه پنج اسموتی خنک و دلچسب با میوه‌های تابستانی

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه پنج اسموتی خنک و دلچسب با میوه‌های تابستانی

فرارو/ اسموتی یکی از دلچسب‌ترین دسر‌های تابستانی است که از ترکیب میوه‌های مختلف حاصل می‌شود. این دسر جایگزینی مناسبی برای میلک‌شیک‌های پر از چربی و نوشابه‌های شیرین است و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود.
می‌توان از انواع میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها، ادویه‌ها، مکمل‌های غذایی، انواع آب میوه و سبزی و شیری کننده‌های مختلف در تهیه این دسر جذاب استفاده کرد. امروز قصد داریم طرز تهیه پنج اسموتی خوش طعم و خنک با استفاده از میوه‌های تابستانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
اسموتی طالبی و توت فرنگی
مواد لازم (دو نفر):
موز: یک عدد
طالبی: ۲ لیوان
توت فرنگی: ۲۰ عدد
شیر: دو قاشق غذاخوری
ماست یونانی: دو قاشق غذاخوری
طرز تهیه: ابتدا پوست موز را جدا کرده و آن را قطعه قطعه کنید. سپس به همراه توت فرنگی‌ها به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از آن طالبی‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و به همراه توت فرنگی، موز، ماست و شیر درون میکسر بریزید. می‌توانید از مقداری خامه برای تزئین دسر استفاده کنید.

اسموتی موز و هلو
مواد لازم (دونفر):
هلو رسیده: ۲ فنجان
شیر: ۲ قاشق غذاخوری
موز: دو عدد
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه: ابتدا موز‌ها را قطعه قطعه کرده و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. سپس آن‌ها را به همراه شیر، هلو و عسل درون میکسر ریخته و بخوبی مخلوط کنید. می‌توانید از مقداری موز و خامه برای تزئین این دسر خنک تابستانی استفاده کنید.


اسموتی هندوانه و توت فرنگی
مواد لازم (دو نفر):
هندوانه: ۶۰۰ گرم
توت فرنگی: ۲۰ عدد
تخم شربتی: یک قاشق چایخوری
لیموی تازه: یک عدد
عسل: یک قاشق غذاخوری
طرز تهیه: ابتدا پوست و هسته هندوانه را جدا کرده و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس به همراه توت فرنگی‌ها به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. حال تخم شربتی را با نصف استکان آب مخلوط کرده و به همراه هندوانه و توت فرنگی یخ زده، عسل و آب لیمو درون میکسر بریزید و بخوبی مخلوط کنید. سپس درون لیوان ریخته و نوش جان نمایید.

اسموتی گیلاس
مواد لازم (دو نفر):
گیلاس: دو پیمانه
بستنی وانیلی: یک پیمانه
شیر: نصف پیمانه
طرز تهیه: ابتدا گیلاس‌ها را بخوبی شسته و هسته‌های آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را درون یک ظرف در بسته ریخته و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از گذشت این مدت گیلاس‌ها را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر و بستنی درون میکسر بریزید. می‌توانید این اسموتی خوش طعم را با چند تکه گیلاس تزئین کنید.

اسموتی انبه و موز
مواد لازم (دونفر):
موز: دو عدد
بستنی وانیلی: دو اسکوپ
انبه: ۲۰۰ گرم
آب لیموی تازه: دو قاشق غذاخوری
خامه قنادی: به مقدار لازم
طرز تهیه: ابتدا موز و انبه رو خرد کرده و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. سپس آن‌ها را همراه با آب لیمو و بستنی درون میکسر بریزید و بخوبی ترکیب کنید. می‌توانید از مقداری خامه قنادی برای تزئین این اسموتی دلچسب استفاده کنید.
منبع: راهنماتو

 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره