برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

کیک ماست با طعم بسیار عالی

منبع
بروزرسانی
کیک ماست با طعم بسیار عالی

چی شی/ کیک ماست یکی از انواع کیک های معروف و پرطرفدار بین المللی است که معمولا برای میان وعده درست می شود.

مواد لازم کیک ماست
آرد۳ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
ماست۱ و نیم پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع۱ پیمانه
 مغز گردو۴ قاشق غذاخوری
طرز تهیه کیک ماست
مرحله اول
برای تهیه کیک ماست خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر درون کاسه می ریزیم. جالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا کرم رنگ شود.
مرحله دوم
در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس کمی مخلوط می کنیم. در ادامه ماست را درون کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی مجددا به مدت ۲ دقیقه مخلوط می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد تخم مرغ الک می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.
مرحله چهارم
حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه مغز گردو را درون مایه کیک می ریزیم، سپس در حد مخلوط شدن مایه را با لیسک هم می زنیم. از هم زدن زیادی مایه کیک خودداری کنید.

مرحله پنجم
در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.
مرحله ششم
در این مرحله قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه به طور کامل بپزد.
مرحله ششم
در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شود، سپس در ظرف مورد نظر بر می گردانیم. در ادامه این کیک خوشمزه را با چای زعفرانی میل کنید. نوش جان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره