برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

مواجهه صحیح خردسالی که همه چیز را پرت می کند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ پرتاب اشیا توسط کودک همه کودکان بنا به محدوده سنی خود، با چالش هایی رو به رو می شوند. بسیاری از کودکان روحیه بسیار حساس و شکننده ای دارند و همین امر، اهمیت برخورد پدران و مادران را دو چندان می‌کند. رفتارهایی مانند جیغ زدن، پرت کردن اشیا در کودک و رفتارهایی از این قبیل جز عادت هایی هستند که برخی کودکان در سنین خاصی آن را تجربه می کنند، لذا با روش های درست رفتاری می‌توان این عادت ها را از لیست رفتارهای کودک حذف کرد.

نکات مهم برای والدین
کودکانتان را به هیچ عنوان محدود یا به صورت اشتباه تنبیه نکنید و مشکل پیش رو را برای وی دشوار نسازید. هرچند کودک شما نسبت به محیط اطرافش، کنجکاو و با توجه است، روند پرتاب اشیا توسط کودک هم جز خلاقیت و رشد فیزیکی در آن ها محسوب می گردد.
پرتاب اشیا توسط کودک، نوعی مهارت جدید است که نشان از ورود کودک به مرحله جدیدی از رشد و تکامل طبیعی است. او هنگام غذا خوردن، مقداری از غذایش را از بشقاب به زمین میریزد یا قاشق خود را از کنار میز به زمین پرت می کند زیرا در حال کشف نیروی جاذبه است و از این کار، لذت می برد. در خیابان، هنگام راه رفتن در پیاده رو، پستانکش را به زمین می اندازد و یا هنگام بازی با اسباب بازی هایش، آن ها را به اطراف پرت می کند.
در این موقعیت ها، واکنش شما بسیار حائز اهمیت است،
اگر به درستی واکنش نشان دهید، پرتاب اشیا توسط کودک در مرحله یادگیری باقی مانده و کودک شما از این روش برای ابراز خشم استفاده نخواهد کرد. آنچه مشخص است این حقیقت است که متوقف کردن پرتاب اشیا در کودک، عملا فرآیندی بی فایده است زیرا پرتاب اشیا در کودک، قسمتی از پروسه رشد  و تکامل وی است.
شما به جای مقابله با این رفتار کودک، می توانید به کودک آموزش دهید که چه اسباب بازی ها یا وسایلی را در چه مکان ها و زمان هایی می تواند پرتاب کند تا بدین وسیله به خودش و با دیگران آسیب نرساند.
کودکان از سن حدود 14 ماهگی، پرتاب اشیا را دوست دارد و از انجام این عمل، ذوق می کند که نوعی پیشرفت استعداد های حرکتی محسوب می گردد.
جالب است که بدانید، کودک به تدریج اشیا را با وسایل مختلف امتحان می کند تا ببیند چه بلایی بر سر هر کدام می آید، به عنوان مثال کودک می آموزد که پرتاب توپ اسباب بازی با پرتاب میوه تفاوت دارد.
پرتاب کردن اشیا در کودک، مستلزم هماهنگی بین دست ها و چشم های کودک است، هنگامی که کودک شروع به پرتاب کردن اشیا می کند، نه تنها بسیار به خودش می بالد که یک مهارت را کشف کرده بلکه پدر و مادران باید از این پروسه پیش آمده استقبال می کنند.
به تدریج کودک با کمک شما و واکنش و بازخورد پرستارش می آموزد که چه وسایلی را می تواند پرتاب کند و پرتاب چه اشیایی خطرناک است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar