برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آشپزخانه‌ای که شما را سر حال می‌آورد

منبع
بروزرسانی
آشپزخانه‌ای که شما را سر حال می‌آورد

شور و شيرين/ امروزه اکثر آشپزخانه‌هاي ايراني به شکل اپن طراحي شده و طراحي‌هاي متنوعي نيز براي اين نوع آشپزخانه مشاهده مي‌کنيم. در اين پست از توکامگ به معرفي چند نمونه جديدترين مدل اپن آشپزخانه براي خانه‌هاي ايراني پرداخته‌ايم. با ما همراه باشيد.
 
برخي از وسايل را خودتان تغيير دهيد
برخي از بشقاب‌ها و ظروف، حتي يخچال‌ها بسيار کهنه و قديمي هستند. بهتر است بشقاب‌هاي کهنه و لب پر شده را دور خود جمع نکنيد و آنها را دور بريزيد تا زماني در يک فرصت مناسب انواع جديدتر آنها را تهيه کنيد. اگر خريد يخچال جديد و جايگزين کابينت‌ها براي‌تان ممکن نيست، مي‌توانيد از برچسب‌هاي متنوع با جنس‌هاي خوب و قابل شست‌و‌شو استفاده کنيد و سطح آنها را بپوشانيد تا کهنگي‌شان ديده نشود. حتي برخي از وسايل آشپزخانه را مي‌توانيد با يک رنگ و قلم‌موي ساده نقاشي کنيد. سعي کنيد از رنگ‌هاي شاد و گرم استفاده نماييد.
همه ما گاهي اوقات دچار افسردگي و ناراحتي‌هاي زودگذر روحي مي‌شويم و در اين‌گونه مواقع نياز به چيزي داريم که اين حس و حال و اين کرختي را از ما بگيرد و سرحال‌مان کند. اين بار توصيه مي‌کنيم که به سراغ آشپزخانه برويد و داروي خود را در اين بخش از خانه جستجو کنيد. در آشپزخانه و در خانه‌تان از رنگ‌هاي شاد و روشن استفاده کنيد. آشپزخانه را تميز کنيد و تا جايي که ممکن است به آن رنگ‌هاي شاد و روشن ببخشيد تا روح‌تان نيز شاد شود. وسايل کهنه و رنگ و رو رفته را از جلوي ديد برداريد و چيزهاي جديد و تازه را جايگزين کنيد تا خانه‌تان بهاري شود.

چراغ‌ها را روشن کنيد
وقتـي کـه در آشپــزخانه در حال تهيه قهوه و چاي صبحانه هستيد، چراغ‌ها را روشن کنيد. اين کار باعث مي‌شود ميزان سروتونين و ملاتونين (هورمون‌هايي که خلق و خوي شما را تنظيم و چرخه خواب را کنترل مي‌کنند) در بدن افزايش يابند. نور يکي از محرک‌هاست و براي درمان افسردگي و اختلالات فصلي، يک درمان مؤثر است. طبيعت را وارد آشپزخانه و خانه‌تان کنيد. تماشاي طبيعت هميشه دلچسب و نيروزاست. زيبايي‌هاي آن را فقط به محيط خارج خانه محدود نکنيد، بلکه فضاي آشپزخانه‌تان را نيز با آنها زيباتر کنيد. رايحه‌هاي خوب و تازه فرحبخش و نشاط‌آور هستند. شمع روشن کنيد، عود بسوزانيد. برخي گياهان معطر مثل رزماري و گل‌هاي خوشبو مثل ياس را به صورت دسته در خانه نگهداري کنيد که هم با تماشا و هم با استشمام عطر آنها شاداب شويد.

ارتباط خود را با ساير افراد خانواده محکم‌تر کنيد
وقتي که افسردگي به سراغ‌تان مي‌آيد، خاطرات خانوادگي‌تان را تجديد کنيد. يک چاي تازه‌دم کرده و از افراد خانواده دعوت کنيد همگي دور هم چاي بنوشيد. مي‌توانيد يک عکس خانوادگي از دوران کودکي‌تان که در کنار بقيه افراد خانواده بوديد را نيز در آشپزخانه روي کمد يا ديوار بچسبانيد.

گياهان دارويي
پژوهش‌ها نشان مي‌دهند که زعفران يک داروي ضدافسردگي بسيار مؤثر است. در طب سنتي در اين زمينه از زعفران بسيار استفاده شده است، يک فنجان چاي دم‌ کنيد و يک رشته نازک زعفران داخل آن بيندازيد. يا اينکه در يک قوري آب جوش سه رشته زعفران بيندازيد. حتي مي‌توانيد مقداري دارچين در چاي يا آب جوش بريزيد و با مقداري شکر طعم آن را بهتر کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره