برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ابراز علاقه هایی که نباید جدی بگیرید!

منبع
خراسان
بروزرسانی
ابراز علاقه هایی که نباید جدی بگیرید!

خراسان/ دختر و پسرهاي دم‌بخت با کمي هوشياري مي‌توانند ابراز علاقه‌هاي ساختگي را تشخيص دهند و مانع بازيچه شدن احساسات‌شان شوند.

 کلينيک‌هاي مشاوره و روان‌درماني، هميشه مراجعان دل شکسته‌اي دارند که گمان مي‌کنند احساسات‌شان به بازي گرفته شده است؛ دختران و پسراني که از طرف فرد ديگري ابراز علاقه‌هاي گاه آن‌چناني دريافت کرده‌اند اما در نهايت متوجه شده‌اند بازي خورده‌اند و طرف مقابل از ابتدا نه تنها واقعا عاشق آن‌ها نبوده بلکه به احتمال زياد با نيت سوء استفاده وارد رابطه شده است. اما معمولا با کمي هوشياري، دقت و مشورت با افراد متخصص، مي‌توان يک ابراز علاقه ساختگي را تشخيص داد. با توجه به پيامک‌هاي متعدد شما مخاطبان گرامي در چند وقت اخير مانند «در صفحه خانواده و مشاوره براي دختر و پسرهاي دم‌بخت، بيشتر مطلب چاپ کنين. واقعا شناخت طرف مقابل، اين روزها خيلي سخت شده»، در ادامه به برخي از ابراز علاقه‌هايي اشاره مي‌کنيم که به احتمال زياد، واقعي نيستند و نبايد آن‌ها را جدي بگيريد وگرنه دردسرساز خواهد شد.
نکته: هر چند علاقه واقعي را هم بايد از مسير درست و با خواستگاري رسمي و اطلاع خانواده ها به ازدواج ختم کرد.
 ابراز علاقه در فضاي‌مجازي
ممکن است افراد زيادي در فضاي مجازي، سر صحبت را با شما باز و کم‌کم به شما ابراز علاقه کنند. ممکن است از جانب اين افراد مدام تحسين دريافت کنيد و حتي جملاتي مانند «تو از همه آدم‌هاي اطرافم فهميده‌تري» يا «تا حالا هيچ فردي به اندازه تو برايم جذاب نبوده» و ... را بشنويد! حقيقت اين است که تجربه نشان داده ابراز علاقه‌هاي اين چنيني از جانب کساني که تا به حال شما را از نزديک نديده‌اند، معمولا سطحي و غيرجدي هستند و شما براي طرف مقابل، بيشتر حکم «سرگرمي» را داريد. جدا از اين که فضاي‌مجازي بستر بسيار مناسبي براي انواع سوء استفاده‌ها و فريبکاري‌هاست و در اين بستر پرخطر، افراد ساده و زودباور بهترين طعمه هستند!
 به شرط خواستگاري نکردن
ابراز علاقه از جانب کسي که حاضر نيست براي خواستگاري اقدام کند، از آن دسته ابراز علاقه‌هايي است که نبايد جدي گرفت. ممکن است مدت‌ها از جانب فرد  خاصي پيام‌هاي عاشقانه يا انواع ابراز علاقه را دريافت کنيد اما متوجه شويد که اين شخص هرگز حاضر نيست براي خواستگاري يا رسميت بخشيدن به رابطه پا پيش بگذارد. اين شيوه رفتاري معمولا به اين معناست که فرد مد نظر شما را براي «يک عمر زندگي» انتخاب نکرده و حاضر نيست زير بار مسئوليت تأهل و ازدواج برود. او به احتمال زياد شما را براي مدت محدودي و فقط براي برآورده کردن نيازهاي خود انتخاب کرده است، در نتيجه سرمايه گذاري رواني در چنين رابطه‌اي معمولا به ضرر شماست چون دير يا زود اين رابطه تمام خواهد شد و شما احساس خواهيد کرد عمر و عواطف شما در اين رابطه به هدر رفته است که درست است.
 از سمت فردي که با ديگري در رابطه است
ابراز علاقه از جانب يک فرد متأهل، يا کسي که همزمان با فرد ديگري روابط رمانتيک دارد، يا کسي که به راحتي با هر کسي از جنس مخالف ارتباط برقرار مي‌کند، نبايد چندان جدي گرفته شود حتي اگر بسيار آتشين و صادقانه به نظر برسد! اين فرد، پايبند به مسائل اخلاقي نيست و آدم‌ها را به راحتي بازيچه دست خود قرار مي‌دهد، بي‌وفاست و از جريحه‌دار کردن احساسات ديگران، وجدان درد نمي‌گيرد. چنين افرادي معمولا زبان چرب و نرمي هم دارند و مي‌توانند شما را با الفاظ عاشقانه بسيار تحت تاثير قرار دهند اما در نهايت قلبي شکسته و رواني آزرده براي شما باقي خواهند گذاشت.
 از جانب فردي که به تازگي شکست عشقي خورده
وقتي فردي بلافاصله بعد از شکست در رابطه قبلي، تمايل به برقراري ارتباط با شما نشان مي‌دهد و به شما ابراز علاقه مي‌کند، بهتر است احتياط کنيد و اين ابراز علاقه را چندان به پاي يک عشق جدي نگذاريد. آدم‌ها معمولا بعد از پايان يک رابطه عاطفي به شدت دچار احساس غم، اضطراب، نااميدي يا دل شکستگي مي‌شوند و ممکن است تصميم بگيرند براي کاهش اين هيجانات منفي و التيام دردهايشان، سريع به يک انسان ديگر پناه ببرند و با فرد ديگري روابط نزديک برقرار کنند اما تجربه نشان داده است که اين عشق و علاقه‌هاي شتاب زده، دوام چنداني ندارند. در واقع شما براي طرف مقابل فقط حکم «مسکن» را داريد و ممکن است بعد از مدتي، هر دوي شما از وارد شدن به چنين رابطه‌اي احساس پشيماني کنيد. افراد معمولا بعد از قطع يک رابطه، به شش ماه فرصت براي ترميم زخم‌هاي روحي و شناخت بهتر خود و پي‌بردن به اين‌که دقيقا از يک رابطه زناشويي چه مي‌خواهند، نياز دارند.
 از طرف کسي که هيچ شناختي از شما ندارد
وقتي از جانب فردي ديگر، يک ابراز علاقه نامعقول و افراطي دريافت مي‌کنيد، در حالي که مي‌دانيد او هنوز هيچ شناختي از شما پيدا نکرده است، بايد به اين ابراز علاقه شک کنيد. چنين افرادي ممکن است وابستگي زيادي  به شما نشان دهند، شما را افرادي بي‌همتا، استثنايي و فوق‌العاده توصيف کنند، هديه‌هاي آن چناني براي شما بخرند و در ظاهر واقعا هم شما را دوست داشته باشند اما به احتمال زياد از يک اختلال شخصيتي عميق مانند اختلال شخصيت مرزي يا اختلال شخصيت وابسته رنج مي‌برند و ارتباط بلند مدت با فردي که به اين اختلال شخصيت مبتلاست، از سخت‌ترين کارهاي ممکن در اين دنياست! پس لازم است از وارد شدن به روابطي که عقلانيت، منطق و تفاهم در آن‌ها نمود چنداني ندارند، اجتناب کنيد.
نويسنده : زهرا وافر| کارشناس‌ارشد روان شناسي باليني

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar