برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

رفع بوی هرنوع غذا از خانه با شمع!

منبع
نمناک
بروزرسانی
رفع بوی هرنوع غذا از خانه با شمع!

نمناک/ بوي غذاها در حين پخت و پز چندان آزار دهنده نيست اما با گذشت مدت زماني اگر بو همچنان در محيط باقي مانده باشد، بسيار ناخوشايند است بخصوص در آپارتمان هاي کوچک که گردش هوا به خوبي صورت نمي گيرد. به همين دليل در اين بخش از سبک زندگي و رازهاي خانه داري نمناک براي رفع بوهاي نامطبوع ترفندهايي را ارائه مي دهيم.

استفاده از سيب زميني :
سيب زميني در جذب بو بسيار خوب عمل مي کند. کاري که مي توانيد براي رفع بوي بد غذا انجام دهيد اين است که کمي نمک روي نصف سيب زميني بپاشيد و آنها را درون يک ظرف در آشپزخانه قرار دهيد.

روشن کردن شمع :

براي رفع بوي آشپزخانه، روشن کردن يک شمع بسيار موثر است. شمع بوها را خنثي کرده و از انتشار آن جلوگيري مي کند.

خيساندن تخته هاي برش :
اگر در تلاش براي از بين بردن بوي غذا در آشپزخانه هستيد، لازم به يادآوري است که بو مي تواند روي ظروف و همچنين در هوا بماند.
تخته هاي برش چوبي هستند و در اثر خرد کردن، آب گوشت و سبزيجات مي تواند به عمق تخته نفوذ کرده و از بين بردن آن را سخت تر کند.

جوشاندن دارچين :
براي از بين بردن بوي نامطبوع آشپزخانه، رايحه دارچين گزينه خوبي است. چند عدد چوب دارچين را داخل قابلمه آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و اجازه دهيد تا خنک شود.

استفاده از دانه هاي قهوه :
نوشيدن قهوه ي صبحگاهي علاوه بر بالا بردن انرژي فوايد ديگري دارد مثلا مي تواند بوي ماندگار پخت و پز غذا از شب قبل را از بين ببرد. ته مانده دانه هاي قهوه را داخل کاسه اي بريزيد و آن را روي ميز آشپزخانه قرار دهيد تا موجب رفع بوي نامطبوع شود.

استفاده از سرکه:
سرکه سفيد علاوه بر اينکه يک پاک کننده عالي به شمار مي رود، براي خنثي سازي بوي نامطبوع خانه و آشپزخانه نيز فوق العاده است. يک فنجان سرکه را داخل تابه اي روي اجاق گاز به مدت 15 دقيقه بجوشانيد تا بوهاي نامطبوع از بين برود.

جوشاندن پوست مرکبات :
ليمو، به دليل داشتن رايحه دلنشين در رفع بوي نامطبوع محيط و خوش بو کردن غذا موثر است. به همين دليل مقداري از پوست ليمو را قبل از استفاده بگيريد و داخل قابلمه اي از آب بريزيد. سپس حدود يک ساعت روي حرارت ملايم قراردهيد.

استفاده از جوش شيرين:
يکي ديگر از مواد قوي و پرکاربرد در آشپزخانه، جوش شيرين است که مي تواند به راحتي در تمام قسمتهاي خانه استفاده شود. براي از بين بردن بوي پخت و پز، کافي است که يک ظرف پر از جوش شيرين را در محيط قرار دهيد.

تنظيم دماي يخچال :
يکي از راه هاي رفع بوي بد يخچال، بيرون ريختن مواد غذايي فاسد شده است اما اگر همچنان يخچال بوي بدي مي دهد، دماي آن را بررسي کنيد زيرا دماي پايين يخچال خود يکي از علل خراب شدن مواد غذايي و ايجاد بوي بد است.

روشن کردن تهويه :
بهترين راه براي جلوگيري از ماندگاري بو، خارج کردن آن از طريق هود يا هواکش است. البته به ياد داشته باشيد که فيلترها را مرتباً عوض کنيد.
باز کردن پنجره ها در از بين بردن بو به شما کمک مي کند، حتي اگر مي توانيد پنکه اي را به سمت پنجره تنظيم کرده تا بوي بد را به بيرون هدايت کند.

پاکسازي مرتب :
پس از آشپزي بلافاصله اجاق گاز خود را پاک کرده و قابلمه ها را بشوئيد و از نگهداري پس ماندهاي غذا روي آنها خود داري کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره