برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ترفندهای مرتب کردن قسمت‌های مختلف خانه

منبع
خراسان
بروزرسانی
ترفندهای مرتب کردن قسمت‌های مختلف خانه

خراسان/ مرتب کردن منزل آن هم در اين شرايط که بيشتر اعضاي خانواده زمان زيادي از روز را در منزل حضور دارند، هم سخت است  و هم آسان. بايد از هر موقعيتي که پيش مي‌آيد به بهترين نحو استفاده کنيم؛ در اين شرايط بهتر است خانم خانه از همسر و فرزندان براي نظم بخشيدن و مرتب کردن منزل کمک بگيرد. با اين حال و در ادامه، ترفندهايي براي مرتب کردن قسمت‌هاي مختلف خانه مطرح خواهد شد.

   ورودي منزل
براي ايجاد نظم در قسمت ورودي منزل بهتر است هرگونه لباس اضافي، انواع قبض‌ها و وسايلي  را که بايد در انباري جاي بگيرد يا هر وسيله اضافي که در راهرو قرار دارد برداريد و به جاي اصلي خود ببريد.
  آشپزخانه
براي مرتب کردن آشپزخانه بهتر است از يخچال شروع کنيد؛ تاريخ داروها و خوراکي‌هايي را که در يخچال نگهداري مي‌کنيد بررسي کنيد و هرکدام  را که تاريخش گذشته بيرون بگذاريد. همچنين کابينت‌ها را بر اساس شکل و مدل قوطي‌ها و کاربردي بودنشان بچينيد. به سراغ گاز برويد و لوازمي که براي پخت و پز در اطراف گاز وجود دارد و هر چيزي  را که به صورت روزانه از آن استفاده نمي‌کنيد از آن‌جا برداريد. اگر شما هم عادت  به نگهداري پلاستيک‌هاي اضافي در کابينت يا زير سينک داريد؛ همين الان همه را جمع کنيد و ديگر پلاستيک‌ها را طولاني مدت نگهداري نکنيد. پيشنهاد مي‌کنم با دوختن چند کيسه پارچه‌اي براي خريدهاي‌تان هم به محيط زيست کمک کنيد؛ هم منزل‌تان را تميز نگه داريد.

  اتاق‌ها
براي مرتب نگه داشتن کمد لباس از رخت آويزهاي طبقه اي براي روسري و مقنعه و ... استفاده کنيد تا روسري‌ها چروک نشود. داخل کشوهاي دراور، همه لباس‌ها را به صورت لوله‌اي تا کنيد تا هم جاي کمتري بگيرد، هم لباس‌ها چروک نشود به اين ترتيب  داخل کشوها هميشه مرتب  است چون به راحتي به همه لباس‌ها دسترسي داريد. براي جوراب، لوازم آرايش‌، لوازم زينتي و لباس زير از نظم دهنده‌هاي داخل کشو استفاده کنيد. همچنين اگر ملحفه‌هاي روتختي و روبالشتي را شسته‌ايد و نمي‌خواهيد از آن‌ها استفاده کنيد، آن‌ها را به‌طور مرتب تا و درون يک روبالشتي جمع کنيد.
  حمام و دستشويي
براي نظم دادن به لوازم حمام و دستشويي ، تمام لوازم را بيرون بياوريد و روي سينک قرار دهيد، بطري‌هاي خالي را دور بريزيد. موادي را  هم  که کمتر استفاده مي‌ شوند در کابينت حمام قرار دهيد و دوباره تمامي لوازم را به صورت مرتب در حمام بچينيد.
  پذيرايي
اگر روي ميز خود روزنامه و مجلاتي را قرار داده‌ايد، آن‌هايي را که مي‌خواهيد بخوانيد نگه داريد و در جاي مد نظر بگذاريد و باقي را دور بريزيد. وقتي روي ميز خود گلدان يا وسايل تزييني  قرار دهيد مواظب هستيد ديگر چيزي روي ميز نگذاريد و شلوغ نشود.
 نويسنده : مارال مرادي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره