برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شکست عشقی زنان و 6 راه برای مرهم دردشان

منبع
بروزرسانی
شکست عشقی زنان و 6 راه برای مرهم دردشان

هفت گنج/ آيا برايتان پيش آمده با تمام وجود عاشق کسي باشيد که هيچ احساسي نسبت به شما ندارد؟ درد دوست داشتن کسي که شما را دوست ندارد بسيار سنگين و غير قابل تحمل است. مطمئنا در شکست عشقي و جدايي احساس عاشقانه اي در ميان نيست و حسي ويرانگر را به دنبال دارد. تحمل اين شکست به خصوص در زنان که احساسي تر هستند بسيار سخت تر است. ما اينجا 6 راه ساده را معرفي خواهيم کرد تا مشکلات پيش رو را پشت سر بگذاريد.

چطور مي توان با شکست عشقي کنار آمد؟
1. هيچ راهي براي جلوگيري از جدايي در عشق وجود ندارد. قلب شما شکسته مي شود اما اين يک حس جسماني حقيقي نيست. در حقيقت همه انسان ها مي دانند که قلب واقعا نمي تواند شکسته شود اما يک درد فيزيکي در قفسه سينه عاشق به وجود مي آيد. تحقيقات اخير نشان داده اند که ما يک زخم عاطفي را در خود احساس مي کنيم. واژه هايي همچون “دلشکسته”، “روح زخمي” و “احساس درد” ساده نيستند. يک گروه تحقيقاتي در دانشگاه ميشيگان به تازگي عنوان کرده اند که درد احساسي همان بخش از مغز را فعال مي کند که با درد فيزيکي تحريک مي شود.
بنابراين براي شروع بپذيريد که شما زخمي هستيد و بايد از خودتان مراقبت کنيد. بايد صبور و مهربان باشيد و در صورتي که بيماري جسمي داريد، خود را تقويت نماييد. اين بدان معنا نيست که بايد به رختخواب برويد و وقت تان را هدر دهيد. اين به شما کمک نمي کند اما اگر در محل کار يا مشغول تحصيل هستيد به خودتان سخت نگيريد. اگر زندگي تان را به خاطر يک شکست عشقي متوقف کنيد هميشه احساس درد و ناراحتي خواهيد داشت. پس به ياد داشته باشيد که زندگي ادامه دارد.
2. بدانيد که شما تنها نيستيد. طبق يک نظرسنجي در حوزه روانشناسي اجتماعي، 98% از ما حداقل يک بار دچار شکست عشقي شده ايم. از عواقب جدايي در عشق اين است که شما احساس غم، اندوه، تنهايي و دل شکستگي مي کنيد. شما احساسي بد با شرمندگي را تجربه خواهيد کرد و در نهايت عميقا شروع به نگراني مي کنيد که بسيار اشتباه است.

شما سوالاتي دردناک از خود مي پرسيد و ممکن است براي رسيدن به آرامش به خوردن غذا، بستني و شيريني روي آوريد و مدام به خود خواهيد گفت بله من يک زن چاق و پر خورم و شايد او به اين خاطر است که مرا دوست ندارد. نيازي به غصه خوردن نيست. شايد شما دو نفر فقط براي اينکه شريک زندگي هم باشيد مناسب نيستيد. همين!
3. سعي کنيد درک کنيد آيا دل بستن به کسي که هيچ علاقه اي به شما ندارد، تبديل به يک عادت در زندگي شما شده است؟ روانشناسان معتقدند عشق ورزيدن به کسي که شما را رد مي کند مي تواند يک الگوي تکراري براي برخي از افراد باشد. اين ممکن است ريشه در کودکي افراد داشته باشد به خصوص اگر “دلبستگي ناامن” را تجربه کرده باشند. اين بدان معني است که بزرگسالاني که به آنها وابستگي داشتند به طور مرتب در دسترس نبودند بنابراين چنين افرادي مدام طعم جدايي و به گونه اي شکست عشقي را از کودکي چشيده اند.
يکي از راه هاي فکر کردن در اين مورد اين است که از خودتان بپرسيد آيا قبلا هم پيش آمده کسي را دوست داشته باشيد که شما را رد کرده است؟ سعي کنيد صادقانه ارزيابي کنيد تا ببينيد نوعي عادت وجود دارد يا خير. اگر چنين احساسي داريد سعي کنيد به يک روانشناس مراجعه کنيد تا مشکل حل شود.
4. از خودتان بپرسيد آيا ترجيح مي دهيد هرگز هيچکسي را دوست نداشته باشيد؟ به قول آلفرد لرد تنيسون “از دست دادن عشق بهتر از آن است که هرگز عاشق نشويد.”
شايد در لحظات پس از جدايي که درد شکست عشقي را پشت سر مي گذاريد فکر کنيد نبايد هرگز عاشق مي شديد اما گاهي در چنين روزهايي، نکات زيبايي وجود دارد. اينها دقيقا لحظات زندگي ما را مي سازند.
5. شايد اين نکته چندان سودمند نباشد اما شواهدي وجود دارد که اثبات مي کند عشق نافرجام هم به عاشق و هم به معشوق آسيب مي زند. در يک مطالعه بيش از 200 نفر از طرفين شکست عشقي مورد بررسي قرار گرفتند و مشخص شد معشوق هم پس از جدايي از احساس گناه و اضطراب رنج مي برد و احساس قرباني شدن دارد.
6. در نهايت تلاش براي جستجوي پايان رابطه را تمام کنيد. يکي از سخت ترين قسمت هاي عشق نافرجام اين است که طرف مقابل هرگز آنچه شما مي خواهيد را به شما نمي دهد. شما شايد به دنبال شواهدي مبني بر اينکه کار تمام شده باشيد اما آنچه شما واقعا مي خواهيد اثبات اين واقعيت است.
اين ممکن است کمي سختگيرانه به نظر برسد اما در واقع دو راه حل وجود دارد:
يکي اينکه شما مي پذيريد اين در طولاني مدت تبديل به عادت و الگوي زندگي شما شده و مي خواهيد با آن زندگي کنيد. اگر به اين نتيجه رسيديد سعي کنيد راه هايي را پيدا کنيد که با آن راحت باشيد. دوم اينکه سعي کنيد همه چيز را به راحتي پشت سر بگذاريد بدون آنکه به رابطه قبلي فکر کنيد.
منبع : psychologytoday

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره