برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با شربت گل گاوزبان، مقاومت بدن خود را در زمستان بالا ببرید

منبع
تبيان
بروزرسانی
با شربت گل گاوزبان، مقاومت بدن خود را در زمستان بالا ببرید

تبيان/ افرادي که در فصل تابستان از اين عرق گياهي استفاده مي‌کنند، مي‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگي هم افزايش دهند.

اين شربت براي همه کاربرد دارد و مخصوص فصل بهار است. مي‌شود آن را با شربت‌هاي ديگر مخلوط و ميل کرد.

مواد لازم:
گل گاوزبان خشک: 50 گرم
بادرنجبويه: 25 گرم
عرق گل گاوزبان، عرق بيدمشک و گلاب: 80 گرم
خاک قند يا شکر: به ميزان لازم


طرز تهيه:
گل گاوزبان و بادرنجبويه را يک شب در مايه عرق‌ها بخيسانيد بعد صاف کنيد و با ۲۰۰ گرم قند يا خاک قند يا شکر معمولي، روي حرارت خيلي ملايم به قوام شربت بياوريد.
نکته: اين شربت را مي‌توانيد هر بار با آب يا بهارنارنج مخلوط کرده و هر بار دو قاشق روزي پنج بار از آن استفاده کنيد همچنين مصرف اين شربت در شب بسيار مفرح است.يکي از فوايد مصرف شربت گل‌گاوزبان تصفيه و تميز شدن خون است

خواص شربت گل گاوزبان:
شربت گاوزبان دارويي است ضد وسواس و استرس که علاوه بر خاصيت آرامش‌بخشي، رفع کننده خشکي است. افرادي که مشوش و مضطرب و افسرده‌اند، شربت گل گاوزبان برايشان بسيار مفيد است چرا مقوي قلب است و موجب نشاط و شادابي مي‌شود. شربت گل گاوزبان بهترين شربت گياهي ضدافسردگي و اضطراب و امراض سوداوي است، نقشي مؤثر در رفع استرس و وسواس فکري دارد. اين نوشيدني تقويت‌کننده قلب و مغز و کبد، ضد تپش قلب، دفع‌کننده سموم از بدن، ضد سرفه خشک و مفيد براي کليه است.


خواص شربت گل گاوزبان از منظر طب سنتي
نوشيدن يک ليوان از شربت گل گاوزبان به‌صورت روزانه باعث تقويت اعصاب و افزايش مقاومت بدن در گرما مي‌شود و به افرادي که با افزايش گرماي هوا کلافه و عصبي مي‌شوند نيز کمک‌کننده است. افرادي که در فصل تابستان از اين عرق گياهي استفاده مي‌کنند، مي‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگي هم افزايش دهند.
اين شربت باعث ايجاد خوابي راحت و عميق شده و رفع کننده خواب‌هاي آشفته است. همچنين با بهبود عملکرد سيستم عصبي و مغز، حافظه را تقويت و از ابتلاي افراد به آلزايمر جلوگيري مي‌کند. يکي ديگر از خواص شربت گل گاوزبان اين است که، سينه را نرم مي‌کند، تنگي نفس و درد گلو را تسکين مي‌دهد. همچنين دلهره و وحشت را از بين مي‌برد و غم و غصه را کم مي‌کند.
يکي ديگر از فوايد مصرف شربت گل‌گاوزبان تصفيه و تميز شدن خون است. اين گياه به دليل آنکه رابطه مستقيمي با فشارخون دارد، براي بيماران قلبي عروقي نيز مفيد است. گل‌گاوزبان همچنين حاوي مقادير زيادي مواد ضدالتهاب و آنتي‌اکسيدان بوده و براي معالجه تب مفيد مي‌باشد.
کساني که ضعف معده، مشکلات حاد معده و حساسيت معده ندارند مي‌توانند از اين شربت استفاده کنند و کساني که ديابت دارند مي‌توانند با کمي عسل طبيعي به قوام بياورند و مصرف کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره