برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فواید بوسیدن همسر و تاثیر آن بر سلامت جسمی و روانی

منبع
حامي هنر زندگي
بروزرسانی
فواید بوسیدن همسر و تاثیر آن بر سلامت جسمی و روانی

حامي هنر زندگي/ فوايد بوسيدن همسر و تاثير آن بر سلامت جسمي و رواني زوجين چگونه است؟ بوسه يک زبان احساسي بين ما و اطرافيانمان و همه آن‌هايي که دوستشان داريم است و بالاترين سطح محبت را نسبت به آن‌ها، به ويژه شريک زندگي‌مان نشان مي‌دهد. در حقيقت، بوسيدن مي‌تواند به افراد احساس خوبي بدهد و براي سلامت عمومي جسم مفيد باشد. اين عمل يک درمان ساده براي بهبود سلامتي روح، ذهن و جسم انسان‌ها است. بوسيدن همسر مي‌تواند از دو جهت فيزيولوژيکي (مانند تاخير در فرايند پيري) و روانشناختي (مانند کاهش استرس) اثرات مثبتي داشته باشد. در اين مقاله به بررسي بيشتر اين تاثيرات مثبت خواهيم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشيد. 

فوايد بوسيدن همسر از نظر فيزيولوژيکي
حفاظت از دندان‌ها و پيشگيري از پوسيدگي
دکتر پيتر گوردن رئيس اتحاديه دندانپزشکان انگستان بيان کرده است که بعد از خوردن غذا، دهان سرشار از مواد شيرين شده و بزاق دهان حالت اسيدي پيدا مي‌کند. اين اتفاق موجب ايجاد پلاک روي دندان‌ها مي‌شود. بوسيدن يک جريان پاک کننده طبيعي است که به مراقبت سلامت دندان‌ها کمک مي‌کند، جريان بزاق دهان را بيشتر کرده و احتمال ايجاد پلاک بر روي دندان‌ها را تا حد خيلي زيادي کم مي‌کند.

بهبود سلامت ريه‌ها از فوايد بوسيدن همسر
بعد از بوسيدن، سرعت تنفس ما اکثرا سريع‌‌تر مي‌شود. هر شخص به طور متوسط در حدود ۶۰ بار در دقيقه نفس مي‌کشد، در حالي که تعداد طبيعي تنفس تنها ۲۰ بار در دقيقه است. با اتکا به تحقيقي که در مورد تنفس انجام شده، دم و بازدم مکرر مي‌تواند از ظهور تعداد زيادي از اختلالات ريوي پيشگيري کند. در حقيقت، يکي از بهترين مزاياي بوسه بر لب براي سلامت انسان، بهبود سلامت ريه‌‌ها است که نمي‌توان آن را دست کم گرفت.

تاخير در فرايند پيري
يکي از مهم‌ترين مزاياي بوسيدن، تاخير در فرايند پيري است. بوسيدن به بدن شما کمک مي‌کند تا قدرت ماهيچه‌هاي فک و چانه حفظ شود و به اين دليل از ايجاد چين و چروک در آن‌ها جلوگيري مي‌کند.

ايجاد و افزايش تناسب اندام از فوايد بوسيدن همسر
جالب است بدانيد که هنگام بوسيدن، قلب تندتر مي‌زند و ضربان آن بالاتر مي‌رود. در اين هنگام آزادسازي آدرنالين افزايش يافته و خون با سرعت بيشتري به همه نقاط بدن پمپاژ مي‌شود. بنابراين مي‌توان گفت که بوسيدن يکي از بهترين تمرين‌هاي قلبي-عروقي است. 

فوايد بوسيدن همسر از نظر روانشناختي
افزايش اعتماد به نفس
يک بوسه عاشقانه با همسرتان مي‌تواند حس خوبي را در شما به وجود مي‌آورد. به شکل تئوري مي‌توان اين موضوع را اين طور توضيح داد که در هنگام بوسيدن، خوشحال هستيد و زماني هم که خوشحال باشيد احساس خوبي نسبت به خودتان پيدا مي‌کنيد و اين عمل، باعث افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما مي‌شود.


افزايش هوشياري در افراد از فوايد بوسيدن همسر
اين مورد يکي از ابتدايي‌ترين مزاياي بوسه است. بوسيدن اغلب آزاد شدن نورآدرنالين و آدرنالين را افزايش مي‌دهد و به اين طريق، موجب افزايش ضربان قلب شده و در شخص احساس شور و هيجان به وجود مي‌آورد. در اين حالت بدن شما مي‌تواند براي انجام هر کاري آماده شود.

از بين بردن استرس
يکي از بهترين روش‌ها براي ريلکس شدن و از بين بردن استرس، يک بوسه عاشقانه است. هنگامي که لب‌ها در حالت بوسيدن قرار مي‌گيرد، دهان تقريباً حالت لبخند زدن را به خود مي‌بيند. همانطور که مي‌دانيد احساسات و حرکات بدني انسان با هم ارتباط نسبتا نزديک دارند و تقريباً ممکن نيست که يک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. البته بايد به اين نکته توجه کنيد که تنفس در زمان بوسه عميق‌تر مي‌شود، عضلات چشم شل شده و در حالت راحت خود قرار مي‌گيرند. مي‌توان گفت بوسيدن بهترين تکنيک براي قطع ارتباط با دنياي پرهياهوي بيروني است.

بهبود رضايت از رابطه از فوايد بوسيدن همسر
يکي ديگر از مزاياي بوسه بر لب افزايش توانايي براي بهبود رضايتمندي فرد از رابطه با شريک زندگي‌ است. يک بوسه‌ رمانتيک مي‌تواند موجب تقويت احساس وابستگي شما نسبت به شريک زندگي‌تان شود و از اين جهت رضايت شما از رابطه را هم بهتر کند. طبق نتايج يک تحقيق، بوسيدن مکرر ارتباط مستقيمي با احساس زوج‌ها در مورد کيفيت رابطه‌شان دارد.


احساس نزديکي بيشتر با همسر
بوسيدن همسر مي‌تواند به شما کمک کند که احساس ارتباط و نزديکي بيشتري با شريک زندگي‌تان داشته باشيد.‌ هنگامي که همسرتان را ببوسيد، مغز شما سطح اکسي‌توسين را افزايش مي‌دهد. از خواص اين هورمون مي‌توان قدرت آرام‌ کردن فرد را نام برد. همچنين اين هورمون اعتماد و ارتباط بين زوج‌ها را تقويت مي‌کند. بعضي مطالعات نيز نشان داده‌اند که سطوح بالاي اکسي‌توسين ارتباط نزديکي با همدلي، طول عمر رابطه و حمايت همسر دارد. اگر رابطه‌تان در حدي است که حتي امکان بوسيدن همسرتان وجود ندارد، حتما بايد از مشاوره خانواده استفاده کنيد.

افزايش عزت نفس
بوسيدن نقش پررنگي در افزايش اعتماد به نفس دارد. بر اساس تحقيقات، آقاياني که پيش از خروج از خانه يک بوسه پرشور با همسرشان دارند، انگيزه‌ بيشتري براي کار کردن داشته و در پي آن پول بيشتري هم کسب خواهند کرد. به اين ترتيب مي‌توان گفت که بوسه بر لب توانايي زيادي در افزايش شادي و کارآمدي دارد. به دنبال افزايش کارآمدي، عزت نفس نيز در شما افزايش پيدا خواهد کرد.

تحريک سازگاري جنسي
اين مورد نيز يکي از بهترين مزاياي بوسه براي سلامتي فرد است. در اصل، بوسه بر لب يکي از راه‌هاي عالي براي تحريک شريک زندگي‌تان براي رابطه است. با بوسيدن او، مي‌توانيد قبل از اين که برهنه شويد، به لحاظ عاطفي خودتان را درگير کنيد. بهتر است بدانيد تستوسترون که هورموني براي تحريک جنسي مردان و زنان است، در طي عمل بوسيدن در بزاق افراد آزاد مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar