برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

12 دلیل قانع کننده برای این‌که باید ورزش کنیم

منبع
خراسان
بروزرسانی
12 دلیل قانع کننده برای این‌که باید ورزش کنیم

خراسان/ اغلب  هنگامي که به خانم‌ها مي‌گوييم بايد ورزش کنيد دنبال يک چرايي و دليل خوب هستند براي ورزش کردن و آماده بهانه آوردن براي ورزش نکردن. بزرگ‌ترين سوالي که قبل از شروع ورزش، ذهن ما را درگير خواهد کرد. اين است که چرا بايد ورزش کنيم ؟ اصلا انجام فعاليت بدني و وقت گذاشتن براي آن ارزش انجام دادنش را دارد ؟ در ادامه به شما بانوان عزيز چند دليل عالي براي شروع ورزش را خواهيم گفت.
  حال خوب 
ورزش باعث مي‌شود مغز شما هورمون اندورفين، که مربوط به حال خوب و سرخوشي است ترشح کند و شما احساس شادي بيشتري داشته باشيد. با داشتن تحرک روزانه به صورت منظم از افسردگي در تمام دوران زندگي خود جلوگيري خواهيد کرد.
  انرژي بيشتر
بايد به شما بگويم با ورزش کردن سطح انرژي شما بالاتر خواهد رفت. شايد تعجب کنيد و بگوييد امکان ندارد. چون با فعاليت بدني زياد، خسته مي‌شويم .پس به شما پيشنهاد مي‌کنم  بعد از يک روز کاري خسته کننده، کمي خودتان را تکان دهيد و نتيجه را ببينيد.
  خوب بخوابيد 
اگر با بي‌خوابي دست و پنجه نرم مي‌کنيد و قرص‌ها و دم‌نوش هاي گياهي و هزاران روش ديگر را امتحان کرده و نتيجه نگرفته ايد وقت آن رسيده است که ورزش کردن به صورت منظم و روزانه را شروع کنيد. تحقيقات ثابت کرده است که با انجام فعاليت بدني به‌صورت منظم شب‌ها راحت‌تر مي‌خوابيد.
  اعتماد به نفس بيشتر
بعد از يک کوهنوردي طولاني وقتي به قله مي‌رسيد چه احساسي داريد؟حس خوب اعتماد به نفس ازآن چيزهايي است که در ورزشکاران به‌وفور ديده و باعث مي‌شود نسبت به بدن و شخصيت‌شان احساس بهتري داشته باشند.


   استرس را کاهش دهيد
ورزش بدن و مغز شما را آرام مي‌کند. بعد از يک فعاليت بدني، سطح هورمون هاي استرس، مانند آدرنالين و کورتيزول  کاهش مي‌يابد. استرس و اضطراب به خصوص پس از ورزش هاي هوازي، از بين مي‌رود.اگر مي‌خواهيد استرس خود را کم کنيد، همين الان يک ورزش هوازي منظم را شروع کنيد.
  روابط اجتماعي خود را بالا ببريد 
در يک مطالعه جديد نشان داده شده است، افرادي که در بين کار خود ورزش مي‌کنند و فعاليت بدني دارند ادامه‌ کار خود را بهتر و با کارايي بيشتري انجام مي‌دهند همچنين روابط اجتماعي بهتري دارند و با همکاران خود خوش‌برخوردتر هستند.
  کنترل وزن 
يکي از بزرگ ترين مشکلات ما اين است که چگونه وزن خودمان را ثابت نگه داريم. براي کنترل وزن خود، بايد غذاي سالم بخوريد و روزانه 30 دقيقه ورزش کنيد با اين کار مي‌توانيد سال هاي سال خوش‌اندام بمانيد.
  زندگي طولاني داشته باشيد 
انجمن قلب آمريکا مي‌گويد افرادي که وزن مناسبي دارند و از نظر جسمي فعال هستند، به طور متوسط ​​ هفت سال بيشتر از افرادي که ورزش نمي‌کنند، عمر خواهند کرد.حتي اگر به‌طور حرفه‌اي ورزش نمي‌کنيد مطمئن باشيد ورزش معمولي شما هم در سلامت بدن‌تان بي‌تاثير نخواهد بود.
   استخوان‌ها و عضلات قوي

استخوان ها و عضلات شما هنگام تمرين قوي‌تر مي‌شود. انجام ورزش‌هاي تحمل وزن ، مانند بدن‌سازي، تنيس، پياده‌روي و ايروبيک از جمله فعاليت‌هايي است که مي‌تواند به استخوان سازي کمک و از پوکي استخوان جلوگيري کند و با عضله‌سازي تعادل و هماهنگي شما را بالا ببرد.
   قلب سالم 
تمرينات منظم ورزشي، خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي‌دهد، سطح کلسترول خون را بهبود مي‌بخشد و به کنترل و حتي جلوگيري از فشار خون بالا کمک مي‌کند.
  کاهش ابتلا به سرطان
ورزش مداوم، مي‌تواند خطر ابتلا به برخي سرطان‌ها، از جمله  سرطان روده بزرگ ، سينه و ريه را کاهش دهد. همچنين افرادي که مبتلا به سرطان هستند، با فعاليت بدني، کيفيت زندگي بهتري خواهند داشت.
  آرتروز را شکست دهيد 
اگر آرتروز داريد، ورزش مي‌تواند درد شما را تسکين دهد و فعاليت هاي روزمره شما را آسان کند. فعاليت‌هاي بدون فشار مانند شنا ،دردهاي دردناک مفاصل را هم بهبود مي‌بخشد.

نويسنده : مهساکسنوي خبرنگار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره