برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا دخترها به ارتباط درست با پدر نیاز دارند؟

منبع
بيتوته
بروزرسانی
چرا دخترها به ارتباط درست با پدر نیاز دارند؟

بيتوته/ همه ما مطالب زيادي درباره اهميت نقش مرد در زندگي پسرها شنيده ايم و البته در اين قضيه هيچ شکي نيست اما آنچه که اغلب در اين گفتگوها فراموش مي شود اهميت پدر در زندگي دختر است. کودکان  بايد طرز زندگي را از والدين شان بياموزند. کودکان آنچه را که خانواده شان انجام مي دهند به عنوان معيار مي پذيرند. از کودکي دختران با توجه به مردان خانواده خود به خصوص نوع شخصيت پدرشان، به يک جمع بندي کلي درباره جنس مذکرمي رسند. اين تصوير ذهني آميزه اي است از بازنمايي ذهني والدين دختر به خصوص پدر او و به ويژه خصلتها و ويژگي هاي منفي که بيشترين صدمات روحي را به وي وارد کرده است و جنبه هاي اصلي و اوليه وجود خود دختر که در فرآيند تطابق و سازگاري با انتظارات اجتماعي گم شده است و حلقه اي مفقود در اين ارتباط به شمار مي رود.


دختر اين تصاوير ذهني را در افرادي چون شريک زندگي اش جستجو مي کند تا به اين طريق دوباره شرايطي را ايجاد کند که در آن به وي صدمات روحي وارد شده است؛ به طوري که بتواند براي هميشه مشکل حل نشده و باقي مانده در ذهنش که از دوران کودکي باقي مانده را پايان دهد. از اين رو دختر دنبال فردي همچون پدرش مي گردد تا بتواند آنچه را که در دوران کودکي به او داده نشده، به نوعي آن را باز ستاند و به اين ترتيب دردها و زخمهاي کهنه در وجودش را التيام بخشد. البته لزوما نبايد رابطه پدر دختري مخدوش باشد تا اين اتفاق بيفتد بلکه دختراني که پدراني شايسته و قابل اتکا دارند، همسراني به همين صورت نيز انتخاب خواهند کرد. يعني مردي شبيه به مرد رويايي شان.

وقتي که اين فهم و آموزش مفيد و خوب صورت بگيرد يک دختر با آسودگي و راحتي کامل نسبت به خودش و جنسيتش رشد مي کند. چنانچه در اين امر تعارض يا کاستي به وجود بيايد رابطه اش با خودش، زنان اطرافش و مردان دچار مشکل خواهد شد. خلاصه کلام اين که يک پدر يا کسي که نقش آن را به عهده دارد نقش بسيار موثر و کليدي در سرنوشت آتي وي نيز خواهد داشت.


مرداني که وظيفه شان به عنوان پدر يک دختر را جدي مي گيرند آنهايي هستند که اهميت  اصول زير را درک کرده اند:

** همسرتان را (مادر فرزند) را دوست بداريد. اين مهمترين کاري است که يک مرد مي تواند انجام دهد. حتي اگر نمي توانيد اين عشق و محبت را نسبت به مادر دختر تان داشته باشيد به هر طريقي که ممکن است چيزي در او بيابيد که سزاوار احترام و تعريف و تمجيد باشد. ممکن است همه زوجين زندگي توام با عشقي با هم نداشته باشند اما صرفنظر از اينکه مرد چه احساسي نسبت به مادر بچه اش دارد برخورد محبت آميز و توجه به مادر مي تواند براي کودک دختر بسيار سودند باشد.

** با دخترتان ارتباط مستمر داشته باشيد. زمانهاي مشخصي را با هم باشيد. از اينکه او را براي قدم زدن بيرون ببريد و يا با هم ورزش کنيد نترسيد. دخترها تقريبا دوست دارند که کاري را که پسر بچه ها با پدرشان انجام مي دهند، انجام دهند. بگذاريد با شنيدن کلمات و در آغوش گرفتن وي  بفهمند که او را دوست داريد (البته نحوه آغوش کردن متناسب با سن او باشد).

** از هوش آنها تعريف و تمجيد کنيد. براي دختر تان کتاب بخوانيد. به چيزهايي که در مدرسه ياد مي گيرد ابراز علاقه کنيد. به علاقمندي هايش توجه کنيد. درباره علاقمندي ها و سرگرمي هاي محبوب تان با او حرف بزنيد. تحقيقات نشان داده که موفق ترين زنان کساني هستند که پدراني داشته اند که به هوش و فهم آنها ابراز علاقه و توجه کرده اند.

 ** به علايق او توجه کنيد. حتي اگر در عمل نمي توانيد يا فرصت نداريد اين کار را بکنيد، با حرفهايتان او را تشويق کنيد. او نياز دارد که هنگام انجام فعاليت هنري يا ورزشي اش توسط شما ديده شود و شما شاهد تلاش و موفقيت او باشيد.

 ** از زيبايي دخترتان تعريف کنيد. از سبک و آرايش موي او تعريف کنيد. ما در دنيايي زندگي مي کنيم که خيلي اوقات دخترها از ظاهر خود اطمينان کافي ندارند و شايد همين عدم اطمينان است که باعث مي شود برخي از دختران به سمت ارايشهاي نامناسب، پوشش زننده، خودنمايي و .. بروند. . تعريف و تمجيد پدر از حرکت هاي ورزشي دخترش، لباس مدرسه اش، شانه کردن موهايش و حتي سبک پوشش وي و در مواقع مقتضي تذکر دادن هاي به جا و دوستانه، خيلي مهم است.
 
** به او نشان دهيد که مرد واقعي مي تواند درباره تفاوت ها با زنان گفتگو و مذاکره کند. وقتي که شما و همسرتان با هم اختلاف نظر داريد و يا مواقعي که با دخترتان اختلاف نظر داريد اجازه دهيد دخترتان شاهد باشد که شما با روشي معقول و توام با آرامش با اين مسئله مواجه مي شويد. اگر او متوجه شود که زنان و مردان مي توانند با رعايت احترام با اختلاف نظرات و اختلافات سليقه اي شان مواجه شوند، به احتمال کمتري تضاد ورزي کرده و در آينده نيز با خوش بيني کافي وارد زندگي مشترک مي گردد و کلا در برابر جنس مخالف جبهه گيري نخواهد داشت.
 
** با تمام زنان اطرافتان طوري رفتار کنيد که مي خواهيد روزي با دخترتان رفتار شود. مواظب جملاتي که درباره همکاران زن خود مي گوييد، زناني که در اقوام و خويشان شما هستند و حتي زناني که در خيابان کنار شما رانندگي مي کنند باشيد. دخترتان اين حرفها را مي شنود. بخشي از نگرش او به خودش به عنوان يک زن تابع نگرش شما درباره ساير خانم هاست.


**  آنطور که مي خواهيد همسر آينده دخترتان با او رفتار کند، با او رفتار کنيد. روش تعامل شما با دخترتان همان چيزي است که او در آينده در رابطه با يک مرد به آن عادت خواهد کرد. با او همراه با احترام، مهرباني، وقار و توجه رفتار کنيد تا همين توقع را از همسر آينده اش داشته باشد.
 
** همان مرد مهرباني باشيد که آرزو داريد همسر دخترتان باشد. شما الگوي مردانه اي هستيد که دخترتان هنگام ازدواج به احتمال زياد در جستجويش خواهد بود. اگر مي خواهيد همسر  دخترتان وفادار، سخت کوش و صادق، شاد، مسئوليت پذير، دست و دلباز، اخلاق مدار، مقيد به اصول مذهبي و .... باشد لازم است شما نيز کاملا اين ويژگي ها را در خود پرورش دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar