برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

5 تاثیر نمک دریا روی پوست صورت و مو

منبع
خراسان
بروزرسانی
5 تاثیر نمک دریا روی پوست صورت و مو

خراسان/ نمک دريا، به نحوي يک منبع ضروري مغذي به حساب مي‌آيد. نمک دريا شامل مواد معدني طبيعي است که به بهبود عملکردهاي بدن کمک مي‌کند. در واقع نمک دريا حاوي مواد معدني حياتي مانند پتاسيم، سديم، کلسيم، منيزيم، کلر، آهن، مس و روي (زينک) است. در ادامه به چند خاصيت نمک دريا اشاره کرده‌ايم.
 1- نمک دريا براي جلوگيري از ريزش مو
يکي از فوايد کمتر شناخته شده نمک دريا، تحريک سالم رشد موست. ماساژ دادن پوست سر با نمک دريا به گردش بهبود يافته خون و استحکام  فوليکول‌هاي مو کمک مي‌کند.
2- سم‌زدايي پوست
نمک دريا، مواد سمي و مضر را از سطح پوست خارج مي کند و باعث مي‌شود پوست شما زيبا و نرم شود. براي استفاده از اين خاصيت سم‌زدايي ،بايد مقداري نمک دريا را با آب مخلوط کنيد و لايه‌ ضخيمي از آن را روي پوست‌تان بماليد. بعد از چند دقيقه مي‌توانيد پوست‌تان را بشوييد.

3- درمان آکنه
يکي ديگر از خواص نمک دريا براي پوست، درمان آکنه است . نمک دريا داراي پتاسيم، گوگرد، کلسيم و منيزيم ا و پتاسيم براي متابوليسم سلولي پوست مناسب است. گوگرد هم کمک زيادي به حمل اکسيژن خواهد کرد. کلسيم موجود در نمک دريا ،منافذ پوست را تميز مي‌کند و منيزيم هم مواد سمي را از بين مي‌برد.
4- لايه برداري پوست
نمک دريا ،يک لايه‌بردار قوي پوست است و به زيبايي پوست شما کمک زيادي مي‌کند. براي استفاده از اين خاصيت مي‌توانيد يک قاشق چاي خوري نمک دريا و يک قاشق چاي‌خوري روغن زيتون را مخلوط و يک ماسک براي پوست تهيه کنيد. اين ماسک ، پوست شما را لايه‌برداري مي کند و موجب از بين رفتن سلول‌هاي مرده و ديگر اضافات پوست خواهد شد.
5-نمک دريا براي جلوگيري از شوره سر
از آن جا که نمک دريا گردش (خون) را تحريک مي‌کند، پس براي جذب بيش از حد چربي روي پوست سر و کمک به مهار ريشه  شوره سر مفيد خواهد بود. با ماساژ دادن محلول آب نمک روي پوست سرتان، موهاي شما از شوره سر خلاص خواهد شد. 


نويسنده : مارال مرادي خبرنگار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar