برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رهایی از معمولی بودن و حرکت به سوی زندگی بهتر

منبع
نمناک
بروزرسانی
رهایی از معمولی بودن و حرکت به سوی زندگی بهتر

نمناک/ براي اين که يک زندگي غير معمولي داشته باشيد، اول بايد ببينيد که زندگي معمولي چگونه است؟ زماني که صحبت از زندگي معمولي مي شود، يعني شما شغلي داريد که واقعا عاشقش نيستيد، روزهاي تان تکراري سپري مي شود و فقط وجود داريد اما زندگي نمي کنيد. زندگي غير معمولي زندگي است که خودتان، آن را طراحي کرده ايد. يعني آنطور که مي خواهيد زندگي مي کنيد. پر از هيجان و شادي هستيد. لزوماً براي زندگي غير معمولي نبايد سرعت خيلي بالايي داشته باشيد اما احساس مي کنيد که هيچ کم و کسري خاصي وجود ندارد زيرا کاري را انجام مي دهيد که واقعاً دوستش داريد و براي هزينه هاي زندگي دچار مشکل نمي شويد. در نتيجه احساس شادي مي کنيد. زندگي غيرمعمولي يعني زندگي شاد.
در اين قسمت روش هايي را به شما معرفي مي کنيم که باعث مي شود زندگي شما به يک زندگي غير معمول و شاد تبديل شود.

خودتان را بفهميد
شما بايد بدانيد که چه چيزي انگيزه تان را افزايش مي دهد؟ چه چيزي شما را سر ذوق مي آورد؟ چه چيزي باعث شادي تان مي شود؟ عاشق انجام چه کاري هستيد؟
اگر نسبت به اين سوالات آگاهي نداشته باشيد، قطعاً نمي توانيد زندگي جالبي را تجربه کنيد. زمان بگذاريد، خودتان را بهتر بشناسيد، چيزهايي را که واقعاً خوشحالتان مي کند پيدا کنيد، به دنبال انگيزه هاي واقعي بگرديد و روي چيزهايي از زندگي تمرکز کنيد که واقعاً هيجان شما را افزايش مي دهد.

به دنبال يادگيري باشيد
اگر مي خواهيد زندگي فوق العاده و غير معمولي را تجربه کنيد ، بايد روي ارتقاء کيفيت خودتان به صورت روزانه تمرکز کنيد. اگر هر روز اين کار را انجام دهيد، بعد از يک سال متوجه تغييرات بسيار واضحي در خودتان مي شويد که زندگي شما را به شدت تغيير داده است . دوباره رشد زياد خود را شاهد خواهيد بود که ذهنتان را به چالش مي کشد و مي فهميد چيزهايي را مي دانيد که قبلاً نمي دانستيد.


براي چيزي که دوست داريد هزينه کنيد
هنگامي که متوجه شديد چه چيزي انگيزه تان را بالا مي برد، سعي کنيد که زندگي خود را به گونه اي طراحي کنيد و زمان خود را صرف انجام کاري کنيد که واقعاً از آن لذت مي بريد. شايد براي تجربه چنين اقداماتي ، بايد صبح ها زودتر بيدار شويد يا آخر هفته مشغول به کار باشيد. اشکالي ندارد! همه اين زحمات باعث مي شود که در نهايت به هدف لذت بخش و عشقي که داريد، برسيد.

مطالعه کنيد
براي داشتن زندگي فوق العاده و غير معمولي مطالعه کنيد و با مطالعه به معلومات خود بيافزاييد. هر هفته براي خود برنامه ريزي مطالعاتي داشته باشيد. حتي اگر وقت چنداني براي مطالعه نداريد، در هنگام ترافيک و در مسير رسيدن به سرکار به کتاب هاي صوتي گوش دهيد.

از آموخته هايتان استفاده نماييد
براي داشتن زندگي فوق العاده و غير معمولي بايد از آنچه که آموخته ايد و اطلاعاتتان استفاده نماييدو آن ها را با ديگران به اشتراک گذاريد، بايد داده هاي به دست آمده از طريق مطالعه را به اطلاعات و سپس به دانش تبديل کنيد .اگر حجم زيادي از اطلاعات را بدون هدف در ذهن خود نگه داريد، به هيچ دستاوردي نمي رسيد و از يادگيري مهارت هاي جديد باز مي مانيد.

انتظار و توقع خود را بالا ببريد
اين يک راه کليدي براي دور شدن از يک زندگي معمولي است . از بيان چنين جملاتي که " هيچ چيز خوبي براي من اتفاق نمي افتد ، همه چيزهاي خوب براي ديگران است و همه کار هاي من مشکل دارد" دوري کنيد . اين تفکرات منفي را کنار بگذاريد . از زندگي خود انتظار بالايي داشته باشيد . روياهاي بزرگ را در ذهنتان ترسيم کنيد و در مورد اهداف و ايده هاي بزرگ که هيجان شما را افزايش مي دهد ، بيشتر فکر کنيد . انگيزه خود را بالا ببريد و يک رويا و آرزوي بزرگ به شما کمک مي کند که سخت ترين کارها را به انجام برسانيد .

روش هاي جديد را امتحان کنيد
هر ايده ي جديدي سبب رشد و شکوفايي مي شود پس براي انجام کارهاي خود روش هاي جديدي را امتحان کنيد و از به آزمون و خطا نترسيد زيرا خيلي از محصولات و دستاوردها، نتيجه ي آزمون و خطا هستند. شما با ايده هاي نو مي توانيد به زندگي تان شادابي و نشاط دهيد .

از لحاظ اقتصادي مستقل باشيد
تفاوت زيادي بين استقلال مالي و ثروتمند بودن وجود دارد. استقلال مالي يعني شما بتوانيد موارد اساسي و پايه زندگي را خودتان فراهم کنيد. مجبور نيستيد که زير بار قرض و بدهي برويد ، بلکه بايد توانايي خود را به حدي برسانيد که ديگر در نيازهاي اصلي به ديگران وابسته نباشيد اما ثروتمند بودن يعني هميشه آماده خريد گران قيمت ترين چيز ها باشيد . اگر از لحاظ مالي استقلال داشته باشيد ، هرگز در موقعيتي قرار نمي گيريد که بخواهيد تن به اجبار ديگران بدهيد و در نتيجه زندگي شما از حالت معمولي خارج مي شود زيرا کاري را انجام مي دهيد که خودتان دوست داريد.

با موفقيت و شکست کنار بياييد
اگر مي خواهيد چيزهاي زيادي را در زندگي امتحان کنيد و بسيار کنجکاو و ماجراجو هستيد ، يعني به موفقيت زيادي مي رسيد . همچنين شکست هاي زيادي را هم تجربه مي کنيد . پس نبايد بترسيد ، نبايد توقع داشته باشيد که هميشه کل مسير به شما خوش بگذرد . پس از شکست خوردن هراس نداشته باشيد و از لحاظ مالي ، روحي ، رواني ، جسمي و ذهني خودتان را آماده کنيد و شکننده نباشيد .


بيشتر کار کنيد
قطعاً براي رسيدن به موفقيت و ساخت يک زندگي فوق العاده بايد بيشتر کار کنيد تا برنده باشيد . اگر کمي بيشتر کار کنيد ، وضعيت شما با کساني که کمتر کار مي کنند ، متفاوت خواهد شد . پس بايد به گونه اي کار کنيد تا به وضعيتي برسيد که فراتر از خواسته هايتان عمل کنيد . موفق شدن در زندگي راحت نيست و نياز به سخت کوشي دارد . پس هزينه آن را بپردازيد و برايش تلاش کنيد .

روي پيشرفت تمرکز کنيد
برنامه اي جداگانه براي پيشرفت شخصي و يادگيري در نظر بگيريد و بيشتر بر روي پيشرفت تمرکز کنيد. کارهاي روزانه تان را به خوبي انجام دهيد و در شغل خود موفق باشيد.

انگيزه ها را مشخص کنيد
براي رسيدن به موفقيت انگيزه ها را مشخص کنيد تا با يک برنامه ريزي اصولي به هدف برسيد. هر چه مي گوييد يا انجام مي دهيد از تمايلات دروني، خواسته هاي شما سرچشمه مي گيرد بنابراين براي رسيدن به موفقيت انگيزه ها را مشخص نماييد.

تمرکز کنيد
براي داشتن يک زندگي موفق و غير معمولي فکر خود را بر چيزهايي متمرکز کنيد که واقعاً طالب آن هستيد زيرا هر چيزي را که روي آن تمرکز کرده و به آن فکر کنيد در زندگي واقعي، شکل گرفته و گسترش پيدا مي کند.

تفکر مثبت داشته باشيد
براي داشتن يک زندگي موفق و غير معمولي و رسيدن به موفقيت و شادي، تفکر مثبت داشته باشيد و ذهنتان را از منفي نگري دور کنيد. شيوه تفکر شما نشان دهنده ي ارزش ها، اعتقادات و انتظارات شماست پس اگر شيوه نگرشتان منفي است، آن را تغيير داده و مثبت بيانديشيد.

به اين فکر کنيد که پتانسيل بالايي داريد
حقيقت اين است که همه ما انسان ها فراتر از آنچه که فکر مي کنيم ، مي توانيم عمل کنيم. پس خودتان را دست کم نگيريد و به اين فکر کنيد که چه کارهايي در توانتان است که باعث مي شود زندگيتان از حالت معمولي خارج شود. به مهارت هايي که داريد فکر کنيد و آن ها را در جهت مثبت به کار بگيريد.

آينده را خودتان انتخاب کنيد
اکنون زمان مناسبي است که ببينيد در زندگي چه مي خواهيد و چه کار هايي را مي توانيد به انجام برسانيد. زمان مناسبي است که به نسخه بهتري از خودتان تبديل شويد. از خودتان بپرسيد که چگونه مي توانيد به يک رئيس، فروشنده، مهندس، دانش آموز، پزشک، معلم، همسر، مادر، خواهر، برادر ودوست فوق العاده اي تبديل شويد. پس از هر جهت خودتان را ارتقا دهيد و براي پيشرفت تان تلاش کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره