برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

افزایش اعتماد به نفس و خودباوری از راه باور زیبایی

منبع
روزياتو
بروزرسانی
افزایش اعتماد به نفس و خودباوری از راه باور زیبایی

روزياتو/ اعتماد به نفس و خودباوري يکي از مهمترين ويژگي‌هاي ما، براي موفقيت در روابط اجتماعي شخصي و کاري است. زيبايي و سلامتي تاثير متقابل و مهمي در باور ما نسبت به خودمان دارد. افزايش اعتماد به نفس، بدون شک در افزايش موفقيت تاثيرگذار است. به همين علت داشتن توجهي ويژه به زيبايي و سلامتي، مي‌تواند براي ما بسيار کارساز باشد. 


احساس زيبايي کردن و افزايش اعتماد به نفس

مطالعات مرکز گارنر بر روي چهار هزار زن نشان مي‌دهد که ۵۶ درصد از خانم‌ها از زيبايي ظاهري خود رضايت ندارند، ۸۹ درصد از کل بانوان تمايل به کاهش وزن داشته و ۱۵ درصد حداقل به مدت ۵ سال از روش‌هاي لاغري استفاده کرده بودند. از طرفي مطالعات محققان مرکز مک گروهيل نشان داده‌اند که افراد شما را ۲۰ درصد زيباتر از چيزي که خودتان تصور مي‌کنيد، مي‌بينند.


واقعيت اين است که آمارهاي بالا به ويژه تمايل ۸۹ درصدي کاهش وزن نشان مي‌دهد، که چقدر افراد نسبت به زيبايي خود بدبين بوده و اعتماد به نفس کمي دارند. بدون شک عواملي مانند تبليغات و الگوهاي مورد استفاده در فرهنگ مصرف گرايي تمايل به لاغري را افزايش داده است. بايد توجه داشته باشيد که اگر ما خود را با معيارهاي غيرممکني بررسي کنيم که بر اساس آمار بالا، تنها ۱۱ درصد از مردم مي‌توانند به آن برسند، همواره خودمان را “زشت” تصور خواهيم کرد. جالب اينکه بسياري از مدل‌ها نيز در اين تحقيقات از وضعيت بدني خود ابراز نارضايتي کرده‌اند!

خانم‌هايي که احساس زيبايي ندارند، در هنگام مواجه با تصوير خود در آينه يا عکس‌ها دچار نوعي از هيجان مقابله‌اي منفعل مي‌شوند و کنترل خود را بر روي محيط از دست مي‌دهند و توانايي مديريت استرس براي انجام امور را ندارند. به همين علت اعتماد به نفس آن‌ها کاهش پيدا مي‌کند.

در حقيقت باور زيبايي در هر فرد فارغ از وزن و چهره او، به احساس او نسبت به خودش وابسته است، شما مي‌توانيد، با يک آرايش زيبا و مراقبت از پوست زيبايي ظاهري خود را دو چندان کنيد. پس خانمي که جذابيت يک مدل و چهره‌اي زيبا، اما مقابله منفعل دارد، احساس زيبايي نمي‌کند. برعکس زماني که خانمي از روش مقابله فعال و مديريت استرس براي باور زيبايي خود استفاده کند، احساس زيبايي بيشتر و اعتماد به نفس بيشتري خواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar