برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چگونه بعد ازدواج با روابط دوران مجردی کنار بیاییم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چگونه بعد ازدواج با روابط دوران مجردی کنار بیاییم

باشگاه خبرنگاران/ يک روانشناس گفت: زندگي مشترک در اولويت اول تمام ارتباطات زوجين قرار دارد.
مژگان نيکنام روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روابط دوستانه زوجين در ايام مجردي اظهار کرد: پسر و دختر جواني که ازدواج مي‌کنند در دوران مجردي دوستان و ارتباطاتي داشته اند که محدود به دانشگاه، فاميل، محل کار و... مي‌شده و حالا وارد زندگي مشترک مي‌شوند و همه چيز در حيطه اشتراک گذاشته مي‌شود، اما اين مشترک بودن يک مفهومي دارد که زوجين بايد به درک درستي از آن برسند.

وي با بيان اينکه برخي زندگي مشترک را نوعي کنترل گري و تحت سلطه گرفتن يک فرد مي‌دانند، ادامه داد: بعد از ازدواج مرد يا زن گمان مي‌کنند بايد همه مواردي که از طرف مقابل انتظار دارد برآورده شود که طبعا اين مي‌شود کنترل گري و ديگر زندگي مشترک نيست.


وي افزود: برخي ديگر هم همان اصول زندگي مجردي خود را وارد زندگي زناشويي مي‌کنند. اين امر مهم است که در زندگي مشترک زوجين از افراط‌گري در روابط خود پرهيز کنند، يعني فرد تمام هويت خود را در زندگي مشترک نگذارد که مربوط به حريم شخصي آن مي‌شود و يا کاملا يک هويت شخصي و مستقل هم نداشته باشد که به زندگي مشترک خود آسيب برساند.

وي تصريح کرد: در دوران ازدواج فضايي به عنوان حريم شخصي وجود دارد، اما به معناي آن نيست که فرد تمام زندگي قبلي خود را بخواهد داشته باشد، بلکه به معناي آن است که استقلال فرد، احترام به شخصيت و فرديت آن بايد حفظ شود.

نيکنام روانشناس افزود: مواردي در زندگي مشترک ايجاب مي‌کند که فرد بايد همه چيز را با همسر خود به اشتراک بگذارد يعني دختر و پسر جوان بايد در انتخاب منزل و جزئيات آن يا مواردي که مشترک است باهم راجع به آن صحبت و مشورت کنند.

وي با بيان اينکه مسائلي وجود دارد مربوط به زندگي زناشويي و زوجين با يکديگر آن‌ها را بايد به اشتراک و تبادل نظر بگذارند، ادامه داد: اين امر مهم است که دوستان مشترک خود را زياد کنند و عمدتا به فضايي بروند که روابط خانوادگي دارد.

نيکنام روانشناس گفت: ممکن است مرد يا زن دوست دوران مجردي هم داشته باشند و نمي‌توانند که قطع رابطه کنند، اين امر مهم است که زوجين به هم اجازه دهند با رعايت و ايجاد تعادل ميان روابط و حفظ حريم شخصي زماني را براي دوستان، فاميل و روابط خود اختصاص دهند.

وي خاطرنشان کرد: روابط فرد که مربوط به حريم شخصي آن مي‌شود بايد در اولويت بعد از زندگي مشترک قرار گيرد و تعهد در زندگي زناشويي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. هنگامي که فرد ازدواج مي‌کند بايد سبک زندگي مشترک را دنبال و الگوي خود قرار دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره