برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چند مورد بسیار کوچک برای بهتر شدن رابطه با همسر

منبع
نمناک
بروزرسانی
چند مورد بسیار کوچک برای بهتر شدن رابطه با همسر

نمناک/ آيا آرزو داريد روابط طولاني مدت موفق داشته باشيد يا بهتر بگوييم مشتاقيد رابطه خوب با همسرتان را براي هميشه حفظ کنيد؟ هر رابطه بالا و پايين دارد و نمي شود روابط عالي هميشگي و بدون مشاجره را انتظار داشت اما ميتوان مشکلات و مشاجرات را به حداقل رساند، چندين تکنيک را در اين بخش از نمناک به شما معرفي مي کنيم که بهترين راه ممکن است. رابطه خوب با همسر به معناي فداکاري هاي بيش از حد و نديده گرفتن هاي خسته کننده نيست بلکه شما بايد در مواقع لازم از اين فاکتورها استفاده کنيد.

براي حفظ رابطه خوب با همسرتان 24 ساعت زمان بدهيد
وقتي عصباني هستيد قبل از اينکه عملي انجام دهيد 24 ساعت صبر کنيد، مهم است چون وقتي عصباني مي شويد خودتان نيستيد. مسائل کوچکي هست مانند ظرف شستن که همسرتان فراموش مي کند و يا مسائل جدي تري مانند تهمت زدن يا دروغ گفتن، سعي کنيد قبل از عمل کردن دقايقي فکر کنيد، هنگام عصبانيت هر تصميمي که بگيريد موجب آسيب و پشيماني مي شود.
روانشناسان مي گويند:24 ساعت زمان طولاني نيست اما به اندازه کافي براي حفظ آرامش و خون سردي کافي است پس سعي کنيد با همسرتان عاقلانه و مناسب بدون بلند کردن صدا صحبت کنيد شايد براي شما اين زمان کمتر از 24 ساعت باشد ولي مطمئن باشيد که زمان براي سريدن به آرامش براي همه نياز است.

چند کليد طلايي براي خواهان رابطه خوب با همسر
حفظ رابطه ي خوب با همسر نيازمند تحمل موارد چندان سختي نيست و شما با هوشياري و دقت مي توانيد چند تکنيک طلايي که تاثير خود را در حفظ رابطه ي خوب ثابت کرده اند را به کار گيريد، تکنيک هايي مثل:

عبارت مهم نيست را نگوييد
از گفتن "مهم نيست" صرف نظر کنيد زيرا يک زن يا شوهر نبايد سعي کند همه چيز را خوب جلوه دهد و به کسي که طرف مقابل است هرچيزي را که مي خواهد بدهد و بسيار مهم است که مشکل خود را با فرد به طور صادقانه ابراز کند حتي وقتي با همسرش مخالف است.
مثال:همسرتان مي گويد کجا غذا بخوريم نگويد مهم نيست، محلي راکه دوست داريد پيشنهاد بدهيد. بهتر است غذايي جديد و يک مکان جديد را براي غذا خوردن انتخاب کنيد تا همسرتان از اين بابت خوشحال شود تا اينکه ساکت باشيد. سازش در زندگي بسيار مهم است اما اين به معناي فرو نشاندن احساسات و نظرات نيست.


عصباني به رختخواب نرويد
عصباني به رختخواب نرفتن بهترين پيشنهاد نيست اما بهتر از بحث و جدال پيرامون مسائلي که ممکن است به نتيجه نرسد. خوابيدن با اعصاب آرام باعث مي شود که صبح را سازنده تر شروع کنيد با سپري کردن زمان براي حفظ آرامش قبل عصبانيت و نترسيدن از صحبت کردن صادقانه با همسرتان در آخر روز صحبتي کنيد. سعي کنيد از اين نکات در آينده نزديک استفاده کنيد و تغيرات آن را در زندگي مشاهده کنيد.

به او نزديک شويد و در آغوش بگيريدش
اين طبيعي است و کم نيستند زنان و مرداني که براي بيان آنچه که اتفاق افتاده است مشکل دارند و به اين راحتي نميتوانند صحبت کنند اما شما خوب مي دانيد که برايشان اتفاقي افتاده است در چنين شرايطي، با بغل کردن به آنها نزديک شويد تا نشان دهيد که کنارشان هستيد، به آنها گوش ميدهيدو آنها را درک ميکنيد؛ بعضي وقتها ساده ترين راه برقراري ارتباط در رابطه تان، گوش دادن و آرام بودن است حتي اگر شما نميتوانيد کاري براي شريکتان انجام دهيد.

حواستان به لحن صحبتتان باشد
شايد هميشه دعوا و بحث ميان زوجين به دليل حرفها نيست بلکه به خاطر لحن هاست پس اگر ميخواهيد ارتباط بهتري داشته باشيد، نياز داريد که به چگونگي بيان مسائل توجه کنيد، بالا بردن تن صدايتان و تغيير لحن صحبتتان در خيلي از موارد غير ضروري است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar