برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پنج راز برای خرید مبل که نمیدانستید!

منبع
بروزرسانی
پنج راز برای خرید مبل که نمیدانستید!

ساعدنيوز/ يکي از مهم‌ترين مراحل آماده سازي خانه رويايي شماست. شما در پذيرايي روي مبل مي‌نشينيد، کتاب مي‌خوانيد، غذا مي‌خوريد، تلويزيون نگاه مي‌کنيد و با خانواده وقت مي‌گذرانيد. مسلم است که بايد در خريد آن دقت به خرج داد؛ چرا که قرار است سال‌ها براي شما کار کند. در ادامه چند راهنمايي آسان براي يک خريد عالي نوشته شده است. آن‌ها را آويزه گوش خود کنيد.

استحکام مبل را تست کنيد

مبلي که انتخاب مي‌کنيد نبايد خيلي سنگين باشد، اما سبک بودن بيش از اندازه هم نشانه خوبي نيست؛ مبلمان بسيار سبک نشان مي‌دهند که در ساخت آن از مواد اوليه بي کيفيت و چوب ارزان قيمت استفاده شده است. براي تست آن يک سمت مبل را بلند کنيد و به آرامي تکان دهيد؛ اگر احساس ضعيف بودن يا لق زدن داشت آن را کنار بگذاريد. فريم داخلي مبلمان اهميت بسيار دارد، قاب‌هاي چوبي بهترين انتخاب براي بدنه مبلمان محسوب مي‌شود، فريم و قاب فلزي نيز براي اين منظور مناسب است، اما جا به جايي مبلمان را با چالش مواجه خواهد کرد. پس حتما از فروشنده بپرسيد از چه نوع موادي در آن استفاده شده است و به دنبال تخته‌هايي با کيفيت بالا مانند چوب‌هاي گردو، افرا، راش، بلوط، توسکا و ... باشيد.

بودجه خود را مشخص کنيد

بعد از انتخاب مدل و نوع مبل، نوبت به بودجه مي‌رسد. مديريت بودجه در خريد اهميت بسياري دارد. اگر قصد خريد مبل داريد، پيش از رفتن به بازار و مواجه با مدل‌هاي متنوع با قيمت‌هاي مختلف که مي‌تواند شما را سردرگم کند، محدوده بودجه خود را تعيين کنيد تا هنگام مراجعه به فروشگاه، از فروشنده بخواهيد مبلي با مدل انتخابي و بودجه مشخص شما، معرفي کند.

محيطي که مبل در آن قرار مي‌گيرد

موضوع مهم ديگر هنگام خريد مبل، توجه به فضايي است که مي‌خواهيد مبل در آن قرار بگيرد. اگر فضاي بزرگي داريد و به مبل استيل علاقه داريد، مي‌توانيد سراغ آن برويد، اما براي فضا‌هاي کوچک نبايد از مبلمان استيل استفاده کرد، زيرا هم زيبايي خود را از دست مي‌دهد و هم رفت و آمد را دشوار مي‌کند. مبل‌هاي ال، مدرن و نيم ست‌هاي راحتي مي‌تواند گزينه خوبي براي فضا‌هاي نسبتا کوچک باشد. به اين نکته توجه کنيد که صرفِ جا گرفتن مبل در فضا مطرح نيست، بايد مبلي که مي‌خريد علاوه بر کارايي، به زيبايي و دکوراتيو شدن فضا نيز کمک کند.

کوسن و پارچه

به طور معمول سه کوسن براي پشتي مبل‌ها در نظر مي‌گيرند، اما مي‌توانيد خودتان کوسن‌هاي اضافي و تزئيني به مبلمانتان اضافه کنيد حتما توجه داشته باشيد که نهايتا دو کسن روي مبلمان خود قرار دهيد، مبل براي نشستن است نه ويترين نمايش کوسن‌هاي شما! انتخاب پارچه يکي از نکات مهم در خريد مبل به شمار مي‌آيد نکته‌اي که تاثير بسيار زيادي در زيبايي و جلوه فضاي داخلي شما خواهد داشت. در انتخاب طرح و رنگ پارچه تان بايد به هماهنگي آن با فضاي نشيمن تان بپردازيد. براي داشتن يک انتخاب مناسب بهتر است پيش از خريد به مطلب انواع پارچه رومبلي را قبل از خريد بشناسيد! از چيدانه سري بزنيد.

پارچه‌اي مرغوب انتخاب کنيد

پارچه مبلي تاثير زيادي در زيبايي و ظاهر دکوراسيون شما دارد. جنس پارچه در مدل‌هاي مختلف مبل، متفاوت است، اما يک نکته در همه مبل‌ها مشترک است و آن کيفيت پارچه است. در هنگام خريد از بالا بودن کيفيت پارچه اطمينان حاصل کنيد. مي‌توانيد چندين فروشگاه را سر بزنيد و از فروشنده بخواهيد مرغوب‌ترين پارچه‌هاي مبلي را به شما معرفي کند، با اين کار شما با چند نام به عنوان پارچه مرغوب آشنا مي‌شويد. توجه داشته باشيد پارچه‌هايي که قابليت شست و شوي بالا دارند و لک و کثيفي به راحتي از آن‌ها پاک مي‌شود، انتخاب‌هاي بهتري هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar