برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دلبری از شوهر با بوی غذا

منبع
نمناک
بروزرسانی
دلبری از شوهر با بوی غذا

نمناک/ امروزه، تغذيه فقط يک ضرورت و نياز بدني نيست، بلکه طبخ آن به يک فعاليت سرگرم کننده تبديل شده است. آشپزي زن و شوهر با يکديگر فعاليتي است که مي تواند مزاياي زيادي را به همراه داشته باشد و قطعاً شما را به هم نزديک مي کند و با آشپزي مي توانيد تخيل و خلاقيت خود را ارتقا دهيد. در اين متن به مزاياي آشپزي زن و شوهر آشنا خواهيد شد، که ممکن است قبلاً هرگز به آن فکر نکرده باشيد. با ما در اين بخش همراه شويد تا دليل اهميت آشپزي زوجين با هم را بدانيد. 

زمان بيشتري را با هم مي گذرانيد
يکي از مشکلاتي که بسياري از زوجين در جامعه امروزه پيدا کرده اند، يافتن زمان براي گذراندن زندگي مشترک است زيرا به دليل برنامه کاري، تعهدات و ساير مشاغلي که بايد در طول روز انجام دهند ، شب ها به سختي يکديگر را مي بينند. به همين دليل، پيشنهاد مي کنيم هر چند وقت يکبار در ساعاتي که انرژي بيشتري داريد، به جاي نشستن براي تماشاي تلويزيون و سفارش پيتزا با هم آشپزي کنيد.
پخت و پز با هم به شما فرصت مي دهد تا صحبت کنيد، از روزهاي خود براي هم بگوييد و مهمتر از همه غذاي خوشمزه اي درست کنيد که بتوانيد با هم لذت ببريد.

غذاي خانگي بيشتري مي خوريد
اگر عادت کنيد که بصورت زوجي شروع به آشپزي کنيد بدون اينکه حتي خودتان به اهميت اين موضوع پي ببريد غذاي خانگي را ترويج مي دهيد و اين امر خود موجب خوردن غذاهاي سالم و مغذي و در نهايت سلامت بدن مي شود. براي مصرف غذاي سالم و خوشمزه لازم نيست که در خانه غذاهاي پيچيده ترتيب دهيد فقط از طبخ غذاهاي بي ارزش خودداري کنيد.

خلاقيت خود را تقويت مي کنيد
خلاقيت منحصر به مجسمه سازي و ... نيست. فرهنگ هاي آشپزي مختلفي وجود دارد که مي توانيد در مورد آنها تحقيق کرده و در صورت سازگاري با سليقه آن را اجرا و حتي يک رقابت سالم ايجاد کنيد. غافلگير کردن همسر با خلاقيت هاي آشپزي يک تمرين سرگرم کننده و ارزشمند است. به اين ترتيب مي توانيد کارها ديگر خانه را بهتر تقسيم کنيد. 

به تربيت کودک کمک مي کنيد
اگر بچه داريد، مي دانيد آنها مانند اسفنج هايي هستند که همه عادت ها، آداب و رسوم و حتي نحوه صحبت را جذب مي کنند به همين دليل، ديدن پدر و مادر درکنار يکديگر به آنها ياد خواهد داد که بايد ياد بگيرند در آن زمينه خودکفا باشند. 
آشپزي نياز به تلاش و فداکاري روزانه دارد. اگر بعضي از کارها را در آشپزخانه به فرزند خود اختصاص دهيد، آنها بيشتر به مسئوليت خانه خود متعهد مي شوند همچنين ارزش مسئوليت پذيري را ارتقا مي بخشد، زيرا اين يک فعاليت اساسي روزانه است.

ارتباط با فعاليت هاي اضافه را قطع مي کنيد
آشپزي شما با همسرتان مي تواند به شما کمک کند از ساير تعهدات يا نگراني ها جدا شويد. گذراندن اين اوقات با هم در آشپزخانه پيوندها و همکاري را تقويت مي کند، داستان جديدي بين شما ايجاد و به شما کمک مي کند ذهن خود را آرام کنيد و استرس در محل کار را فراموش کنيد.

بعلاوه، اگر شب آشپزي کنيد، به شما کمک مي کند قبل از خواب از فناوري که معمولاً بيش از حد از آن استفاده مي کنيد (تلويزيون، کامپيوتر، رسانه هاي اجتماعي و غيره) دورشويد. اين نيز روش خوبي براي مقابله با بي خوابي است. اين عادت خوب به شما کمک مي کند تا احساس بهتري نسبت به يکديگر داشته باشيد بنابراين، تأثيرات مثبت و سازنده اي روي کل خانواده دارد.

خاطرات جذاب خلق مي کنيد
مهمترين و ويژه ترين لحظات زندگي فقط منحصر به غذا خوردن نيست بلکه غالباً روند پخت و آماده سازي براي اين لحظات بخش مهمي از خاطرات ماندگار متشکل از بو، طعم، صدا و ...را ايجاد مي کند. 
تحقيقات نشان مي دهد که حافظه مربوط به بويايي حتي از حافظه هايي که با نشانه هاي ديداري يا کلامي برانگيخته مي شوند نيز قدرتمندتر است به همين ترتيب، لحظاتي که در آشپزخانه هستيد فرصت ايجاد خاطرات قدرتمند، مثبت و ماندگار وجود دارد. طعم ها و بوهاي ايجاد شده با يکي از عزيزان در آشپزخانه مي تواند خاطرات ويژه اي را براي ارتباط مثبت در آينده زنده کند. 

توانايي تمرکز را افزايش مي دهيد
تحقيقات نشان مي دهد افرادي که بطور منظم با چندين جريان اطلاعات الکترونيکي بمباران مي شوند ، نمي توانند توجه ، يادآوري اطلاعات يا تغيير ازيک کار به کار ديگر را به درستي انجام دهند پس يافتن زمان براي تمرکز براي سلامت روان به طور فزاينده اي مهم است. 
آشپزي و غذا خوردن زوجين با يکديگراز ضروريات روز در همه فرهنگ ها است. پخت و پز، سپري کردن وقت با هم در آشپزخانه، لذت بردن از مکالمه به شما فرصتي براي تمرکز روي موارد ساده را مي دهد.


مهارت زندگي کودکان را توسعه مي دهيد
پخت و پز با همسر و فرزندان منجر به افزايش عزت نفس، خلاقيت، آگاهي فرهنگي، کنجکاوي، همکاري، پذيرش و در نهايت پيوند عاطفي بهتر مي شود. مطالعات نشان مي دهد آشپزي حتي به درک عميق تري از رياضيات کمک مي کند. انجام اين کار فقط در دوران کودکي مهم نيست، بلکه در بزرگسالي به رشد و يادگيري کمک مي کند. 

روحيه همکاري را بالا مي بريد
تقويت مهارت هاي زندگي مختص ايام جواني نيست. آشپزي در بزرگسالي باعث ايجاد کنجکاوي، قدرداني، خلاقيت و کار گروهي مي شود که ثابت شده همه آنها در روابط عاشقانه سالم مهم هستند. هر فعاليت مشترکي که با توجه، دسترسي، پاسخگويي و تعامل انجام شود، براي پيوند عاطفي در يک زوج اهميت دارد. ارتباط عاطفي ما به اندازه اکسيژن و غذا براي زنده ماندن ضروري است.

نقش درست کردن غذا در بهبود روابط همسران
يکي از راه هاي ساده براي خوش اخلاق کردن و عاشق کردن شوهر آشپزي کردن و غذا پختن است چرا که بسياري از آقايان عاشق غذا هستند. حساسيت و علاقمندي مردان به آشپزي زن در خانه نه تنها به دليل توجه زياد به مساله گرسنگي و نيازهاي نخستين است بلکه به نوعي آنها به دنبال دلبري هاي ظريف همسرشان هستند زيرا آشپزي زن در خانه بار عاطفي و دلبري دارد، پس طبيعي است که طبخ غذا در خانه براي همسر و فرزندان بسيار مهم به نظر مي رسد. اگر خانمي در بدو ورود به زندگي مشترک، از مهارت آشپزي خالي باشد، دلسردي زيادي را براي همسر به ارمغان مي آورد. اگر همسر شما نيز در آشپزي ضعيف است با او اينگونه رفتار کنيد:
به همسر خود احترام بگذاريد و با وي محترمانه صحبت کنيد و به او محبت کنيد.
با لحني ملايم و دوستانه از او انتقاد نماييد.
لازم نيست که انتقاد صريح و مستقيم باشد زيرا صراحت خيلي زياد، شکننده و غير قابل تحمل است پس انتقاد غير مستقيم را بر انتقاد صريح و مستقيم ترجيح دهيد.
هرگز اجازه ندهيد اطرافيان خصوصا خانواده خودتان متوجه ضعف آشپزي همسرتان شوند و انتقاد را در خلوت انجام دهيد. 
به پيشرفت و ترقي و رشد همسر خود در زمينه آشپزي علاقه مند باشيد و اشتياق نشان دهيد.
پيشرفتهاي مثبت همسرتان و توانايي هاي کوچک وي را مد نظر گرفته و او را تشويق کنيد.
ديد درستي داشته باشيد و اگر همسرتان در زمينه آشپزي ضعف دارد، تنها مشکل او و مادرش نيست که در اين زمينه کوتاهي کرده اند.
با مشارکت با هم فضاي خانه را به فضايي بالنده و ثمر بخش مبدل سازيد.
اگر همسرتان علي رغم تلاشهايش، هنوز نتوانسته به موفقيت لازم در زمينه آشپزي برسد به او بگوييد که تلاشش براي شما ارزشمند است.
اگر به دليل کار زياد نمي توانيد در آشپزي به همسرتان کمک کنيد، علاقه خود را به کمک و همکاري با او ابراز نماييد و او را حمايت نماييد.
توقعات و انتظارات شما از همسرتان بايد مناسب با امکانات و توانمنديهاي وي باشد پس از يک نوعروس توقع نداشته باشيد تبديل به يک کدبانوي هم فن حريف در زمان کوتاه شود.
به او فرصت دهيد و براي رسيدن به موفقيتهاي بيشتر حمايت کنيد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره