برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

۸ روش برای تازه نگه داشتن گل در خانه

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
۸ روش برای تازه نگه داشتن گل در خانه

همشهري آنلاين/ راه‌هاي مختلفي براي شاداب ماندن گل‌ها به مدت طولاني‌تر وجود دارد و از طريق آنها مي‌توان گل‌ها را به مدت طولاني‌تري در منزل و يا محيط کار نگهداري کرد.
 راه‌هاي مختلفي براي شاداب ماندن گل‌ها به مدت طولاني‌تر وجود دارد و از طريق آنها مي‌توان گل‌ها را به مدت طولاني‌تري در منزل و يا محيط کار نگهداري کرد. در اين مطلب به تعدادي از آنها اشاره شده است که شما مي‌توانيد توسط اين روش‌ها از گل‌هايتان به مدت طولاني‌تري نگهداري کنيد و لذت بيشتري ببريد.

تازه نگه داشتن گل و راه‌هاي آن
تازه نگه داشتن گل‌ها همواره يکي از موارد مهمي است که دوست داران گل و گياه به دنبال آن هستند. گل‌ها از عوامل مهمي هستند که منزل و محيط را شاداب مي‌کنند. روش‌هاي زيادي براي تازه و شاداب نگه داشتن گل و گياهان وجود دارد که در زير به تعدادي از آنها اشاره شده است و توسط اين روش ها شما مي توانيد عمر گل و گياهان خود را طولاني تر کنيد و از زيبايي گل‌هاي خود لذت ببريد.

۱) استفاده از نوشابه
يکي از روش‌هاي تازه نگه داشتن گل استفاده از نوشابه‌هاي گازدار است. نوشابه به دليل داشتن شکر موجب تازه نگه داشتن گل‌ها و گياهان شما مي‌شود. شما مي‌توانيد با ريختن ۴/۱ فنجان نوشابه به داخل گلدان گل سبب کمک به شاداب‌تر ماندن گل‌ها کنيد. براي اين کار مي‌توانيد از انواع نوشابه استفاده کنيد. براي مثال اگر گلدانتان آب درون خود را نشان مي‌دهد مي‌توانيد از نوشابه‌هاي بي‌رنگ استفاده کنيد که جلوه زيباتري دارد.


۲) استفاده از سرکه سيب
براي اين روش سرکه سيب را همراه با مقادير مساوي شکر در آب گلدان خود بريزيد و خوب مخلوط کنيد. براي تاثير بيشتر اين روش آب گلدان را هر چند روز يک بار تعويض کنيد.

۳) استفاده از آسپيرين
براي اين کار شما مي‌توانيد چند آسپيرين را با هاون و يا هر وسيله ديگري خرد کرده و در آب گلدان‌هايتان بريزيد و هم بزنيد. براي تاثير بيشتر اين روش نيز بايد آب گلدان‌هايتان را هر چند روز يکبار عوض کنيد.


۴) استفاده از سکه فلزي

شما براي اين کار مي‌توانيد سکه و قند را به آب گلدانتان انداخته و سبب طولاني شدن عمر گل‌ها و شاداب‌تر ماندن آن‌ها و تازه نگه داشتن گل‌ها شويد. اين کار باعث پايين آوردن pH آب گلدان شما شده و باعث جلوگيري از رشد باکتري‌ها و ميکروب‌ها مي‌شود.

۵) استفاده از شکر
يکي ديگر از روش‌هاي رايج استفاده از شکر براي تازه نگه داشتن گل‌هاست. استفاده از شکر سفيد به همراه سرکه يکي ديگر از راه‌هاي شاداب ماندن گل‌هاست. براي اين روش شما مي‌توانيد حدود ۲ الي ۳ قاشق غذاخوري شکر را به همراه ۲ قاشق غذاخوري سرکه سفيد در داخل آب گرم ريخته و حل کنيد. شکر باعث تغذيه گل و گياه شده و سرکه با پايين آوردن pH محيط باعث جلوگيري و منع رشد باکتري‌ها و ميکروارگانيسم‌ها مي‌شود زيرا ميکرو ارگانيسم‌ها در محيط‌هاي اسيدي قادر به ادامه فعاليت خود نيستند.

۶) استفاده از آب جوش
آب جوش يکي ديگر از راه‌حل‌هايي است که شما مي‌توانيد با اين روش به شاداب و با طراوت ماندن گل و گياهانتان کمک کنيد. براي اين منظور لازم است ساقه گل‌هايتان را به صورت اريب بريده و آب جوش را بر روي ساقه خصوصا قسمت بريده شده بريزيد سپس آن را درون آب گلدانتان قرار دهيد و آب گلدانتان را هر چند روز يکبار تعويض کنيد. اين يکي از روش‌هاي معروفي است که براي تازه نگه داشتن گل انجام مي‌دهند.

۷) بريدن ساقه‌ها

براي اين کار شما لازم است به طور مرتب هر چند روز ساقه گل‌هايتان را کوتاه کنيد. لازم به ذکر است که بايد ساقه گل‌هايتان را با استفاده از يک چاقو و يا قيچي تيز زاويه‌دار ببريد تا گياه به‌راحتي بتواند آب را به بالا بکشد. بايد دقت شود که ساقه گل نبايد آسيب ببيند زيرا در اين صورت مانع جذب درست آب مي‌شود. بايد توجه شود که تمام قسمت‌هاي فرسوده و آسيب‌ديده گلبرگ و برگ‌ها جدا شوند.

۸) خنک نگه‌داشتن گل‌ها
گل‌ها نبايد به طور مستقيم جلوي نور آفتاب يا سرماي شديد قرار بگيرند و همچنين به دور از لوازم و دستگاه‌هايي که از خود گرما توليد مي‌کنند قرار بگيرند زيرا گرما باعث از دست دادن آب گل‌ها شده و موجب آسيب رساندن به آنها مي‌شود.

يکي ديگر از نکته‌هاي مهم اين است گياهان را بايد به دور از ميوه‌هاي رسيده قرار داد زيرا اين ميوه‌ها از خود گازي به نام اتيلن منتشر مي‌کنند که سبب پژمرده شدن و آسيب زدن به گل‌ها مي‌شود.

با استفاده از روش‌هاي بالا مي‌توان تا حد زيادي به تازه ماندن و تازه نگه داشتن گل و گياهان کمک کرد و عمر آنها را طولاني‌تر کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره