برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دخترونه زنونه

یک ماه بعد از طلاقم دوباره ازدواج کنم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
یک ماه بعد از طلاقم دوباره ازدواج کنم؟

خراسان/ يک ماه پيش از خانمم جدا شدم. دلايل زيادي داشت و حتي مشاور هم، حق را به من داد. الان يک خانم خوب پيدا شده که معيارهايم براي ازدواج را دارد. اين را هم بگويم که من 2 پسر دارم که قرار است در آينده پيش من باشند اما شرايط نگهداري‌شان را ندارم. به نظر شما، چه تصميمي بگيرم؟
 پاسخ
مخاطب گرامي، قابل درک است که رفع دغدغه‌هاي عاطفي و رواني براي هر فردي در هر زماني و با هر شرايطي، يک نياز است و ازدواج يکي از بهترين راه‌هاي پاسخ به نيازهاست. گفته‌ايد که تنها يک ماه از طلاق‌تان گذشته است. بهترين زمان براي انتخاب مجدد، حداقل شش ماه پس از طلاق است. اين مدت را هم به اين دليل مطرح مي‌کنيم چون وقتي شما از همسرتان جدا مي‌شويد، ممکن است به دليل خشم و ناراحتي که از زندگي‌تان داريد، تصميم بگيريد با فردي ازدواج کنيد که خصوصيات همسر قبلي‌تان را نداشته باشد. به طور مثال اگر او شاغل بوده و اين مستقل بودن براي شما مشکلي ايجاد کرده، اين بار زني خانه‌دار انتخاب کنيد يا اگر بيشتر دنبال تفريح بوده، اين بار فردي را که کمتر اهل تفريح باشد، انتخاب کنيد و مانند اين موارد که بعد از گذشت مدتي، متوجه اشتباه بودن آن معيارها شويد.
آماده زندگي‌مشترک جديد هستيد؟
جدايي دردناک است و اين يک حقيقت تلخ است. فرد نياز به زمان دارد، زماني براي سپري کردن و التيام زخم‌هايش. اگر پنج احساسي را که در ادامه مطرح مي‌شود به درستي درک، حس و تخليه کنيد، به شکل باورنکردني خاطرات غم‌انگيز ناشي از جدايي‌تان را پشت سر خواهيد گذاشت و براي شروع فصل جديدي از زندگي شيرين بعد از جدايي آماده خواهيد شد. هر زمان که احساسات مربوط به واقعه جدايي‌تان يعني انکار، خشم، افسوس و سوگواري را به طور عميق احساس کرديد و مطمئن شديد که اشک يا خشمي باقي نمانده است، به مرحله زيباي پذيرش وارد شده‌ايد.
موضوع فرزندان‌تان هم مهم است

موضوع دومي که مطرح کرديد اين است که همسر مناسبي را پيدا کرده‌ايد. بهتر است معيارهايتان را همراه با يک روان شناس بررسي کنيد چون اگر شما در شرايط قبل از مراحل سوگواري باشيد، فرد جديد نمي‌تواند فرد مناسبي براي ازدواج با شما باشد. با اين حال اگر خواستيد از اين خانم خواستگاري کنيد، بهتر است همه شرايط فعلي و بعدي خود را مطرح کنيد. حتي بهتر است ايشان با فرزندان‌تان هم آشنا شود. اين نکته براي شما هم بايد مهم باشد که اصلا شخصيت اين خانم، مورد پذيرش فرزندان‌تان هست يا نه. گفته‌ايد قرار است آن ها با شما باشند بنابراين بايد هم اين خانم و هم بچه‌ها، مشکلي با اين ماجرا نداشته باشند وگرنه دردسرهاي زيادي در اين مسير وجود خواهد داشت.
نويسنده : راهله فارسي | مشاور

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره