برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دخترونه زنونه

پدرم شاکی شده که چرا پول‌هایم را بدون مشورت خرج می‌کنم

منبع
خراسان
بروزرسانی
پدرم شاکی شده که چرا پول‌هایم را بدون مشورت خرج می‌کنم

خراسان/ تقریبا از 2 سال پیش که 20 ساله بودم، در کنار تحصیل به کاسبی هم مشغول شدم. الان برای خودم یک مغازه اجاره کرده ام تا پول بیشتری پس‌انداز کنم. وضع مالی‌ام خیلی بهتر شده اما والدینم به‌ خصوص پدرم شاکی شده که چرا پول‌هایی را که خودم درمی‌آورم بدون مشورت او خرج می‌کنم. دخل و خرجم را کاملا از خانواده جدا کرده ام و شرایطم طوری شده که شب‌ها به خانه نمی‌روم چون حوصله شنیدن حرف‌هایشان را ندارم. چه کنم؟
پاسخ مشاور
مخاطب گرامی، این ‌که شما آینده‌نگری لازم را برای زندگی خود دارید یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید ولی بهتر بود اطلاعاتی هم درباره کیفیت رابطه‌تان با خانواده در گذشته و این ‌که چه عواملی باعث چنین تصمیمی یعنی جدا کردن دخل‌و‌خرج‌تان از والدین شده، بیان می‌کردید. با این حال، در ادامه نکاتی را برای اطلاع شما برادر گرامی عرض می‌کنم.
   والدین‌تان را در جریان اهداف‌تان قرار دهید
اولین اقدام شما، بهتر است فراهم کردن یک فضای صمیمی برای گفت‌و‌گو با والدین‌تان باشد و در این مذاکرات برنامه‌ها و اهداف خود را با دلیل و منطق برایشان تبیین کنید و همین‌ طور از آن‌ها هم بخواهید دلایل و انتظاراتی را که از شما دارند به ‌طور مشخص بیان کنند. تا حد امکان از ایجاد تنش و مشاجره جلوگیری کنید تا بتوانید به یک نتیجه مطلوب برسید.
   فراموش نکنید که خانواده مهم‌تر از مادیات است
کدورت‌های گذشته را فراموش کنید و به خانه برگردید. همان‌ طور که می‌دانید در زندگی خانوادگی مسائل و موضوعاتی به مراتب مهم‌تر از مادیات وجود دارد که به لحاظ اخلاقی و انسانی با پول و مادیات قابل اکتساب و مقایسه نیست و این که به دلیل مسائل مالی رابطه شما با خانواده‌تان دچار مشکل شده، اتفاق خوبی نیست و به طور قطع تاثیر منفی روی روابط اجتماعی شما خواهد گذاشت. بنابراین توصیه می‌کنم قبل از این که این مسئله گسترش پیدا کند و اطرافیان از آن مطلع شوند، از طریق گفت‌و‌گو و رسیدن به یک توافق، آن را حل کنید.
   پس‌انداز کردن پول خوب است اما ...
گفته‌اید می‌خواهم پول بیشتری پس‌انداز کنم. اقدام شما در نگاه اول درست به نظر می‌رسد ولی حاشیه‌های آن و شرایط فعلی خانواده شما و دلایل و برنامه‌های آن‌ها از جمله گزینه‌هایی است که می‌تواند بر آن صحه بگذارد یا در آن استثنا ایجاد کند. به عنوان مثال اگر خانواده شما در بحران و گرفتاری مالی باشند و کمک شما بتواند آن مشکل را حل کند، آن وقت قضیه فرق می‌کند و بر همین اساس شایسته است که ابتدا با والدین‌تان رابطه صمیمی برقرار و سپس اولویت‌های خود را مطرح و درباره آن مذاکره کنید. همان ‌طور که اشاره شد پس‌انداز کردن کار درستی است که در حالت معمول کسی با آن مخالفت نمی‌کند و اگر دلایل و برنامه‌های شما درست باشد و بتوانید برای خانواده هم به درستی بیان کنید، به لحاظ این که همه خانواده‌ها آرزوی خوشبختی فرزندان خود را دارند، شاید با شنیدن دلایل و صحبت‌های شما متقاعد شوند و با شما همراهی کنند.
 البته شاید شما با شنیدن صحبت‌ها و دیدگاه‌های والدین خود قانع شوید و بتوانید راهی پیدا کنید که رضایت آن‌ها هم جلب شود.
نویسنده : دکتر حسین محرابی|‌ روان ‌شناس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره