برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مادرخانمم بهانه می گیرد

منبع
خراسان
بروزرسانی
مادرخانمم بهانه می گیرد

خراسان/ جوانی ٢۶ ساله دارای شغل آزاد و درآمد متوسط هستم. نه مشکل مالی دارم نه رفتاری. از هر لحاظ سالمم. خانمم ١٧ ساله است و حدود ٢ سال و نیم است که عقد کرده ایم اما در این مدت خانمم از خودش اختیاری ندارد. مادرش بهانه می گیرد و دنبال گرفتن طلاق او از من است. خانمم را بدجور از من دور کرده است در صورتی که او، من را دوست دارد ولی هرچه مادرش بگوید، همان کار را می کند.
 پاسخ مشاور:
شما با فردی ازدواج کرده اید که حدود 9 سال از شما کوچک تر است. اختلاف سن شما به خودی خود باعث ایجاد تفاوت های جدی فکری بین شما دو نفر می شود. شما یک مرد جوان هستید و ایشان یک دختر نوجوان! فراموش نکنید که شما با یک دختر نوجوان ازدواج کرده اید، دختر کم سن و سالی که خصوصا از نظر خانواده و مادرش توانایی لازم برای تصمیم گیری و تشخیص خوب و بد را ندارد. درچنین شرایطی پای دخالت ها و اعمال نظر و سلیقه از جانب مادرش به میان کشیده می شود و چون خانم‌تان تا به حال همیشه به کمک مادر نیاز داشته، حالا هم با دخالت و اعمال نظر ایشان مشکلی ندارد.
شرایط عقد را در نظر بگیرید
نکته ای که لازم است مد نظر داشته باشید این است که شما هنوز دوران عقد را سپری می کنید و خانمتان نیز در خانه پدری زندگی می کند و به طور عملی به آنجا و جو حاکم بر خانواده تعلق دارد. پس نمی توان انتظار داشت که یک دختر نوجوان قاطع و محکم در مقابل دخالت اطرافیان بایستد، در جایی که اعتماد به نفس لازم و کافی را ندارد.
چه باید کرد؟
در ابتدا لازم است که آرامش خودتان را حفظ کنید. مسئله طلاق که خانواده همسرتان مطرح می کنند، کوچک و پیش پا افتاده نیست که به سادگی و سریع و بدون رضایت شما انجام شود. درست است که خانمتان خیلی تحت تاثیر حرف های مادرش است و شما هم از این مسئله رنج می برید اما هر قدر نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری نشان دهید بیشتر او را از خود دور می کنید، چرا که همسرتان همواره گمان می کند شما هیچ وقت او را درک نمی کنید. گاهی برای تغییر آرام یک صفت شخصیتی ناپسند به برنامه ریزی اصولی، گذشت زمان و حفظ آرامش احتیاج دارید تا رفته رفته او را به استقلال فکری و شخصیتی مطلوب برسانید. به یاد داشته باشید که شما دو نفر زن و شوهر هستید و قرار است سالیان طولانی با یکدیگر زندگی دوستانه و مشارکت صمیمانه داشته باشید. پس قرار نیست هر یک دیگری را سر جای خود بنشاند.
احترام مادرزن تان را نگه دارید
گاهی به حرف های مادر همسرتان به عنوان یک فرد بی طرف نگاه کنید شاید درصدی از آن ها چندان بد هم نباشد. اگر همیشه از این بعد ببینید که تمام این ها حرف های یک مادر زن مداخله گر و دشمن است که فقط خواهان بدبختی شماست هرگز نمی توانید مشکل را حل و حس آرامش در خود ایجاد کنید و همیشه در موضع جبهه گرفتن هستید. سعی کنید محترمانه با ایشان از نزدیک صحبت کنید و دقیقا ببینید چه می خواهد و واقعا دنبال چه چیزی است؟ به او از علاقه ای که به زندگی و همسر خود دارید، بگویید و برای حفظ زندگی و همسر، کمک بخواهید. با این رفتار، ایشان بدون این که متوجه باشد دیگر مقابل شما نیست و این بار در کنارتان خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره