برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چالش های بانوی تازه مسلمان استرالیایی

منبع
شهربانو
بروزرسانی
چالش های بانوی تازه مسلمان استرالیایی

شهربانو/ در یک گزارش شبکه ABC استرالیا با چند زن مسلمان و محجبه اهل استرالیا مصاحبه کرده است تا ببیند آن ها در جامعه با چه پرسش ها و چالش هایی روبه رو هستند. یکی از پاسخ های جالب جواب
آمبر ریند است، یک زن یاماتجی (از بومیان استرالیا) از کشور بادیمیا در غرب استرالیا. پدربزرگ آمبر شتربانی اهل بلوچستان (بخشی از پاکستان) بود که در سال 1980 به این کشور آمد و با زنی از بومیان استرالیا ازدواج کرد. در استرالیا، جامعه افرادی که هم بومی باشند هم مسلمان بسیار کوچک است و یافتن راهی برای حفظ هردو هویت، خود، چالشی جدی است. آمبر یک پزشک عمومی است و در ملبورن زندگی می کند. می گوید: «من به عنوان زنی که مسلمان بودنم به واسطه حجابم کامل تشخیص داده می شود، در معرض افکار و رفتارهای اسلام هراسانه ای قرار دارم که در جامعه استرالیا وجود دارد. مجبور بودم بجنگم تا بتوانم با حجاب در عمل های جراحی حاضر شوم. حضور من باعث تعریف دستورهای بهداشتی جدیدی در بیمارستان محل کارم شد.»
علاوه بر اسلام هراسی، دکتر ریند هم در محل کار هم بین هم کیشانش مجبور به تحمل رفتارهای نژادپرستانه نیز بود. می گوید: «وقتی در میان هم کیشان مسلمانم درباره ریشه های بومی ام صحبت می کردم، با ریشخند و تمسخر روبه رو می شدم. در محل کار هم با گرایش های ضدبومی روبه رو بودم و بعضی از همکاران پزشکم حرف های نژادپرستانه ای می زدند.»
دکتر ریند در نوجوانی با این هویت دوگانه به راحتی کنار نمی آمد اما در نهایت، متوجه شد باید خودش را همین طور که هست دوست بدارد و بپذیرد. می گوید: «یافتن راه درست و هویت خودم چالش برانگیز بود اما هرچه سنم بالاتر رفت راحت تر شدم و اعتمادبه نفسم بیشتر شد.» دکتر ریند معتقد است باید کارهای بیشتری دراین باره انجام شود تا بتوانیم مطمئن شویم مفهوم استرالیایی بودن معرف همه استرالیایی هاست، نه فقط بخشی کوچک از آن ها.
 ریحانه صادقی مترجم

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره