برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

انتقال دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها برای آموزش کودکان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انتقال دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها برای آموزش کودکان

ایسنا/ معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه در چند سال گذشته اعتبارات پیشگیری چه در ستاد و چه در وزارت کشور افت شدیدی داشته و بیشترین اعتبار دریافتی در حوزه ماده ۱۶ است از آغاز طرحی خبر داد که بر اساس آن دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها منتقل خواهد شد تا از طریق خانواده‌ها به کودکان آموزش داده شود.

فرهاد اقطار در مراسم افتتاحیه کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد "والد آگاه و فرزند ایمن" اظهار کرد: براساس پژوهشهایی که از دهه‌های ۸۰ به بعد وجود دارد در تمام دنیا پایه برنامه‌هایشان در حوزه اعتیاد را روی برنامه پیشگیری گذاشتند که می‌تواند در جهت برنامه های درمانی و مبارزه‌ای در راستای کاهش بروز و شیوع اعتیاد باشد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته اعتبارات پیشگیری چه در ستاد و چه در وزارت کشور افت شدیدی داشته است و از سوی دیگر بیشترین اعتباراتی که دریافت می‌کنیم در حوزه ماده ۱۶ است که سقف آنها بیش از ۸۰ هزار نفر نیست.

اقطار توضیح داد: امسال قادری، رییس سازمان بهزیستی کشور، در اعتبارات سازمان ردیف پیشگیری از اعتیاد را افزایش دادند و به سقفی رسیدند که از سال ۹۶ تاکنون سقف بالایی بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از حدود ۵ ماه گذشته به این نقطه نظر رسیده که اگر بتوانیم دانش و اطلاعاتمان را به والدین منتقل کنیم، والدین می‌توانند این اطلاعات را به کودکشان منتقل کنند، اعلام کرد: در این راستا طبق پژوهشهای انجام شده، سلسله مفاهیم و محتوا آماده شده و امروز قرار است با حضور مدیران ستادی و استانی این فعالیت در هفته پیش رو شروع شود.

به گزارش ایسنا، علی محمد قادری، رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: این کارزار از نظر آگاه سازی جامعه و مجموعه هایی که باید متوجه باشند که موضوع مواد مخدر یک بلیعه بسیار بزرگی است، مهم است و با توجه به اینکه این آسیب جزو ۵ آسیب مهم کشور است باید بتوانیم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار رسانه‌ای بسیار هوشمند است و در صورتی محقق می‌شود که بتوان با یک سناریو کار رسانه ای انجام دهیم و دارای ابعاد و جوانب ویژه باشد، گفت: فرزند و والدین باید بتوانند موضوع را از طریق رسانه و فضای مجازی دریافت کنند.

قادری اعتیاد را یک بلیعه دانست و تاکید کرد: بخشی از بیلبوردهای شهری و اماکن عمومی را باید به فضای پیشگیرانه اختصاص دهیم و تک تک دستگاه‌ها ولو با یک بروشور باید اقداماتی انجام دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر موضوع بهداشت روان در کنار موضوع پیشگیری تاکید کرد و از مسئولان حاضر در جلسه خواست هرچه که میتوانند منابع مالی و غیرمالی دستگاه‌های خود را پای کار بیاورند تا برنامه و راهبرد عملیاتی برای سال آینده مردم داشته باشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar