برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

افزایش 61درصدی ابتلا به اختلالات‌ روانی به دلیل استرس مالی

منبع
خراسان
بروزرسانی
افزایش 61درصدی ابتلا به اختلالات‌ روانی به دلیل استرس مالی

خراسان/ مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه UCL(دانشگاه لندن) با تجزیه و تحلیل غلظت چهار بیومارکر کلیدی در خون در بیش از ۴۹۰۰ شرکت‌کننده، نشان می‌دهد که چگونه استرس مالی ارتباطات سیستم ایمنی، عصبی و غدد درون ریز را مختل می‌کند و خطر بیماری‌های مزمن جسمی و روانی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و افسردگی را افزایش می‌دهد.
آسیب‌های اضطراب ناشی از فشار مالی
به گزارش نوروساینس، اضطراب ناشی از فشار مالی و نگرانی از آینده‌ای نامطمئن و ناتوانی در تامین نیازهای خود، سلامت جسمی و روانی افراد را به‌شدت تهدید می‌کند. این مطالعه نشان داد که افراد مضطرب و دارای استرس مالی، ۶۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن و اختلالات‌روانی قرار دارند و هر عامل استرس‌زای اضافی مانند تجربه سوگ یا طلاق این احتمال را ۱۹ درصد افزایش می‌دهد . 
استرس مالی باعث ابتلا به افسردگی و اسکیزوفرنی می‌شود
نتایج این مطالعه نشان‌دهنده تاثیر عمیق استرس بر سیستم‌های بیولوژیکی، بدون توجه به استعداد ژنتیکی ابتلا به بیماری‌های مزمن است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که نه تنها تجربیات استرس‌زای عمده مانند سوگ و طلاق، بلکه چالش‌های مزمن مانند فشار مالی برای تعامل سالم سیستم‌های داخلی بدن مضر است. ارتباط بین سیستم ایمنی، عصبی و غدد درون‌ریز برای حفظ سلامت ضروری است. اختلال در این فرایندها با طیف گسترده‌ای از بیماری‌های روحی و جسمی، از بیماری‌های قلبی عروقی گرفته تا افسردگی و اسکیزوفرنی مرتبط است. تجربه استرس در یک دوره زمانی طولانی می‌تواند ارتباط بین سیستم ایمنی و سیستم عصبی غدد درون ریز را مختل کند. این به این دلیل است که پاسخ ما به استرس مشابه پاسخ ما به انواع بیماری است و برخی از مسیرهای مشابه را فعال می‌کند. به‌عنوان مثال، هر دو پاسخ باعث تولید سیگنال‌های سیستم ایمنی به نام سیتوکین‌های پیش التهابی می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره