برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

مواد شوینده مایع و پودر برای ماشین‌ لباس شویی بهتر است یا قرص؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
مواد شوینده مایع و پودر برای ماشین‌ لباس شویی بهتر است یا قرص؟

خراسان/ آیا شما گمان می‌کنید که قرص‌های مخصوص ماشین لباس شویی کارایی بیشتری نسبت به پودر یا مایع دارند؟ قرص‌های شوینده و نرم‌کننده با بسته‌بندی‌ها و رنگ‌های زیبا به نظر بسیار کاربردی هستند. اما این قرص‌ها یا غلاف‌های حاوی شوینده و نرم کننده ممکن است آن قدرها که فکر می‌کنید برای شستن لباس خوب نباشند. کارشناسان می‌گویند که به‌طور کلی برای شستن لباس در ماشین لباس شویی، استفاده از شوینده‌ها و نرم‌کننده‌ها به صورت پودر، مایع یا تراشه‌های جامد (رنده شده) بهتر از قرص است، زیرا مواد موجود در قرص، بیش از حد متراکم است.
  
توجیه مالی ندارد
در کاربرد کپسول یا قرص شوینده شما نمی‌توانید مقدار محصول استفاده شده را کنترل کنید و غالبا از میزان مورد نیازتان بیشتر مصرف می‌کنید. در حالی که برای شست و شوی کامل لباس‌هایتان با مواد شوینده مایع، تقریبا به اندازه دو قاشق چای خوری شوینده نیاز دارید، به طوری که حتی ممکن است محتوی یک ظرف یا قوطی، تقریباً برای مصرف یک سال شما کافی باشد.
لباس‌هایی که تمیز نمی‌شود
مواد شوینده باعث می‌شوند که لکه‌ها و کثیفی‌ها از لباس جدا شوند و به درون آب بروند. آن ها سپس در مولکول‌های سورفکتانت گیر کرده و با آب شسته می‌شوند. سورفکتانت، عامل فعال در سطح است که در مواد شوینده وجود دارد. اما اگر زیادی مواد به کار ببرید، عمل آب کشیدن به درستی انجام نمی‌شود و کثیفی‌ها به همراه سورفکتانت‌ها به لباس برمی‌گردند. در نتیجه اگر برای شست و شوی لباس ماده شوینده  زیادی بریزید، لباس‌هایتان دوباره کثیف از ماشین بیرون می‌آیند. پس بهترین و مفیدترین حالت آن است که مقدار مورد نیاز برای مصرف را کنترل کنید، چه تراشه باشد، چه مایع، چه پودر.

مواد شوینده را هوشمندانه انتخاب و استفاده کنید
استفاده از پودر یا مایع شوینده را برای شستن لباس‌های خود در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که پودر، مؤثرترین ماده شوینده برای رفع لکه‌های سرسخت و پاک‌نشدنی است و درخشندگی لباس‌های با رنگ روشن را حفظ می‌کند. با این حال، برای لباس‌های پررنگ چندان کارا نیست. اگر تصمیم به استفاده از این نوع شوینده دارید، ترجیحا ماشین را روی ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر بگذارید و توجه داشته باشید که دمای پایین‌تر از این ممکن است باعث شود لکه‌های سفید شوینده روی لباس شما باقی بماند. اگر ترجیح می‌دهید از شوینده مایع استفاده کنید، بدانید که این ماده ترجیحا برای لباس‌هایی با لکه‌های روشن(یا اصلاً بدون لکه) و لباس‌های کمتر کثیف به کار می‌رود. شوینده مایع رنگ‌های روشن، تیره و انواع سیاهی‌ها را بهتر حفظ می‌کند اما در حفظ لباس‌های سفید چندان مؤثر نیست. برای شست و شو در دمای پایین هم مناسب است. بنابراین، در حالت ایده‌آل، لازم است هر دو نوع شوینده را در خانه داشته باشید و شست و شو با هر ماده را بسته به نوع لباس‌تان مطابقت دهید.
منبع: یورونیوز

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره