برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چطور بهار را به خانه دعوت کنیم؟

منبع
بروزرسانی
چطور بهار را به خانه دعوت کنیم؟

نیلی دکور/ کم کم به فصل بهار نزدیک و نزدیکتر می شویم.
با آمدن فصل بهار و نو شدن طبیعت و گیاهان، همه ما نیاز به تغییر و تازگی را در خود احساس می کنیم. گرمای مطبوع و نسیم ملایم بهاری همه موجودات زنده اعم از گیاهان، جانوران و ما انسان ها را به شروعی دوباره و امیدی تازه دعوت می کند. در خانه هم یکی از رسوم آشنای ما ایرانیان خانه تکانی و تمیز و نو کردن دکوراسیون خانه است. به این معنی که گرد و غبار و آلودگی های سال گذشته را دور می ریزیم تا فضا برای زیبایی و تازگی سال جدید باز شود. خیلی از ما با نزدیک شدن به عید به تکاپوی تغییر دکوراسیون و خرید وسایل جدید و آوردن حال و هوایی تازه به منزل خود می افتیم. اما گاهی تغییر دکوراسیون، با زحمت و هزینه های هنگفتی همراه است که شاید مطلوب نباشند. در مقابل راهکارهایی برای تغییر در خانه و تغییر دکوراسیون بهاری در منزل وجود دارند که به مراتب کم هزینه تر و آسان تر هستند. در این مطلب این ایده ها و راهکارها را با هم بررسی می کنیم.
خاصیت این ایده ها این هست که با هر سبک دکوراسیونی قابل اجرا هستند. پس چه دکور خانه شما کلاسیک و چه مدرن و مینیمال باشد، می توانید از یک یا چند راهکار مختلف این مطلب استفاده کنید و به این ترتیب بهار را به خانه خود دعوت کنید.

۱- تعویض روکش کوسن ها
کوسن ها با طرح و رنگ های مختلف یکی از ساده ترین و متنوع ترین اکسسوری های دکوراسیون هستند که تحرک و تنوع را به فضای ما اضافه می کنند. در فصل بهار می توانیم به سادگی با تغییر روکش کوسن ها، حال و هوای بهاری را به فضای نشیمن و پذیرایی خود بیاوریم. می توانیم چند کوسن متفاوت بخریم و به فضا اضافه کنیم و یا برای کوسن هایی که داریم روکش جدید تهیه کنیم. با توجه به خنکی و ملایمت فصل بهار، می توانیم از رنگ های روشن و پاستلی و شاد و طرح های گلدار و متنوع بهاری برای روکش کوسن ها استفاده کنیم. البته حتما باید به توازن و هماهنگی رنگ و طرح کوسن ها با بقیه وسایل توجه داشته باشیم و با توجه به رنگبندی بقیه محیط، دست به انتخاب های تازه بزنیم.


۲- دکوراسیون با بشقاب های سفالی
بشقاب های سفالی در طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند. پس برای هر سبک و هر ترکیب رنگی می توانیم بشقاب های سفالی متناسب پیدا کنیم. پس می توانیم دیوارهای خالی و یا جای تابلوها و قاب های قدیمی را با بشقاب های رنگارنگ و متنوع سفالی پر کنیم. این بشقاب ها معمولا وزن کمی هم دارند و برای نصب نیازی به آسیب شدید به دیوار نداریم. پس بدون تخریب و مهارت خاصی می توانیم به دیوارهای خانه این اکسسوری های بهاری را اضافه کنیم. پیشنهاد می کنیم که از سایزها و رنگ های مختلف در انتخاب این بشقاب ها استفاده کنید تا یکنواخت و خسته کننده نشوند.

۳- رنگ های روشن و پاستلی در دکوراسیون
اگر بخواهیم رنگ یا ترکیب رنگی برای بهار معرفی کنیم، حتما این ترکیب رنگ متشکل از رنگ های پاستلی و روشن خواهد بود. بهار نماد تولد، ملایمت، لطافت و آرامش است و تمام اینها در ماهیت رنگ های روشن و پاستلی خلاصه می شود. شما می توانید برای داشتن یک دکوراسیون بهاری در منزل، از رنگ های روشن و پاستلی استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد تعویض پرده، روتختی، رومیزی، فرش و یا هر وسیله دیگری برای فصل بهار دارید، می توانید از رنگ های روشن در این وسایل استفاده کنید. ضمن اینکه رنگ های روشن فضای شما را بزرگتر هم نشان می دهند و گزینه های خوبی برای آپارتمان ها و متراژ های پایین هستند.

۴- استفاده از گل و گیاهان فصلی
محال هست که بتوانیم فصل بهار را بدون شکوفه ها و گل و گیاهان تازه بهاری تصور کنیم. زیباترین جلوه طبیعت در این فصل، رشد دوباره گیاهان و سبز شدن زمین است. پس بهترین راه حل برای بهاری کردن فضای خانه، استفاده از گل و گیاهان فصلی در دکوراسیون خانه است. گیاهان به تصفیه هوای خانه کمک می کنند و شادابی و طراوت را به فضای منزل می آورند. می توانیم از گیاهان بلند قد و بزرگ برای نشیمن و پذیرایی، گیاهان تصفیه کننده هوا برای اتاق خواب و گل و گیاهان مقاوم و سبز کوچک برای آشپزخانه استفاده کنیم.

۵- چیدمان جدید برای میز جلومبلی
خیلی اوقات وسایل و تزئیناتی که روی میزها و شلف ها می چینیم سالها به همان منوال سابق باقی می مانند به حدی که دیگر اصلا به چشم نمی آیند. از همه اینها مهم تر میز جلومبلی و وسط مبلمان هست که بیشتر از بقیه در معرض بهم ریختگی و یکنواختی قرار دارد. خیلی اوقات این میز به جای مرکز توجه، یه سطحی برای قرار دادن انواع وسایل اضافه و کنترل ها و موبایل ها تبدیل می شود. در حالی که با یک چیدمان زیبا برای میز جلومبلی، متشکل از سبدها، سینی ها، ظروف، گلدان و مواد خوراکی رنگارنگ و زیبا، می توانیم آن را به حتی به نقطه کانونی خانه تبدیل کنیم. و چه فصلی بهتر از بهار و عید برای یک چیدمان متنوع و زیبا روی میز وسط ؟


۶- تزئین میزها با شمع
شمع ها انرژی منفی را از فضای ما دور می کنند و با نور و شعله ملایم شان آتش و روشنایی و گرما را به منزل ما می آورند. شمع ها هم مثل بقیه دکوریجات در طرح و رنگ و سایزهای متفاوت و در مدلهای بودار و بدون بو و تولید می شوند. به نسبت خیلی از اکسسوری ها، شمع ها در مجموع در دسترس تر و ارزان تر هستند و به راحتی می توانیم آنها را تهیه کنیم. پس می توانیم از شمع های رنگ روشن در سایزهای مختلف برای تزئین میزهای عسلی، جلومبلی و ناهارخوری و شلف های خانه استفاده کنیم و با کمک آنها یک دکوراسیون بهاری در منزل بسازیم.

۷- تعویض پادری ها
پادری ها یک از وسایلی هستند که زیاد در معرض آلودگی قرار می گیرند و به این ترتیب معمولا زود ظاهر و کیفیت خود را از دست می دهند. از طرفی بعد از مدتی طرح آنها تکراری و یکنواخت می شود و اصلا به چشم نمی آیند. اما خریدن یک پادری نو به هنگام فصل بهار با رنگ های شاد و روشن و طرح های بهاری، می تواند به منزله یک خوشآمدگویی در بدو ورود به اعضای خانواده و مهمان ها باشد. پادری ها هم وسایلی مقرون به صرفه و در دسترس هستند و بدون هزینه زیادی می توانیم یک پادری بهاری زیبا برای منزل خود تهیه کنیم.

۸- جایگزین کردن میز جلومبلی
جایگزین های زیادی برای میز جلومبلی وجود دارد که در مطلب جداگانه ای درباره خرید میز جلومبلی با هم بررسی کردیم. بعضی از این جایگزین ها به مراتب وزن و قیمت مناسب تری نسبت به میزهای کلاسیک و همیشگی دارند. مثلا می توانیم برای فصل جدید از یک پاف یا اتومان یا میز چمدانی برای وسط مبلمان استفاده کنیم. نکته مهم در پاف ها و اتومان ها تنوع زیاد رنگ و طرح آنهاست که کمک می کند از رنگ های روشن و مناسب فصل در میز جدیدمان استفاده کنیم.


۹- تعویض کلاهک آباژور
آباژورها هم یکی از اکسسوری های تزئینی زیبا در منازل هستند. اما خیلی اوقات صرفا در گوشه ای از منزل بلااستفاده قرار می گیرند و خاک می خورند. شیدهای متنوع و زیادی برای آباژورهای مختلف تولید می شوند که با هزینه کمی قابل خرید هستند. فصل بهار فرصت مناسبی برای تهیه یک کلاهک جدید و بهاری برای آباژور خانه و راه اندازی و استفاده دوباره از آن هست. نور آباژور یک نور موضعی است که به لایه بندی نوری فضای ما کمک می کند و فضای ما را به خوبی تفکیک و نورپردازی می کند. پس می توانیم از این تغییر برای بهاری شدن و بهینه تر شدن نورپردازی منزل به طور همزمان استفاده کنیم.

۱۰- نظم دادن به فضا با سبد و ارگانایز
با گذشت زمان و سال ها از زندگی هر کدام از ما در منزلمان، بعد از مدتی با انباشتی از وسایل مواجه می شویم که جا و مکان خاص و مناسبی برای خود ندارند. خانه تکانی و تغییر دکوراسیون بهاری خانه، فرصت مناسبی برای دسته بندی و نظم دادن دوباره به وسایل مختلف است. می توانیم از سبد ها و ارگانایزرهای مختلف برای فضاهای خانه استفاده کنیم. و به این ترتیب نظم و زیبایی را همزمان با هم به خانه خود دعوت کنیم.

 کاربرد سبد ها و ارگانایزهای در دکوراسیون
شما چه ایده های دیگری برای تغییر دکوراسیون بهاری منزل پیشنهاد می کنید؟ نظرات و ایده های ارزشمندتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar